"Onunla ilk tanıştığımız da,gözleri sevgiyle yıldız gibi parlıyor du. ..
'Ankara Cebeci'de ikamet ediyor du. ..
Tansiyonu çıktığı için,beyin kanası geçirmiş,beyninde ki,damarların bir kaç tanesi tıkanmış ve ameliyat sonrası sol tarafı felç olmuş,üç beyin damarı açılmamış 75 yaşın da pozitif enerji dolu bir hanımefendi. ..
Arkadaşım Naciye'nin tanıdığı aile dostlarıydı. ..
Ilk önce hangi ilaçları kullandığını,ilaç saatlerini öğrendikten sonra,hastamın elini avuçlarım arasına aldım. ..
O yaşam azmini hissettim,yaşamak hayatta kalmak istiyor du. ..
Bu çok önemli bir hareket noktasıydı. ..
Her şeye rağmen gülen gözleri beni çok mutlu etti. ..
Yatalak hastam sol tarafı felçli olduğu için acı çekiyordu. ..
Sol ayağı çok ağırdığı için acıdan bağırıyor,bir taraftan da güçlü olmaya çalışıyor du. ..
Sabah erken kalkıyor,hastamın kahvaltısını zoraki yaptırıyor,ilaçlarını içirdikten sonra,spor hareketleri ve masaj dan sonra,enerji olumlaması yapmaya başlamıştım. ..
Tabi ki,enerji olumlaması'nı hastama anlattım . ..
Zeki bir kadındı,beni dikkatlice dinledikten sonra,ben olumlama yaparken yardımcı oluyordu. ..
Çünkü bir an önce iyileşmek,acılarını dindirmek istiyordu. ..
Ismi,kendisi gibi Sultan'dı. ..
Erzurum aksanlı konuşması hoşuma gitmişti. ..
Günler ilerledikçe kaynaşmaya başladık. ..
Bir gün bana şöyle dedi. ..
----Bana anne der misin?
O an çok duygulandım ve göz yaşları mı,gizlemeye çalıştım. ..
Nedense bir güç tutmuştu beni ve cevap veremedim. ..
Bana anne demesini istemedim.
Çünkü zamanı geldiğin de,minik kuşumdan da,ayrılacağımı biliyor ve benim gidişim den,üzülmesini istemiyor dum. ..
Ya'da ben bir kızımı,yine annesiz bırakmak istemediğim için, anne demesini istemedim,kim bilir?
"Sultanı'mın çocuğu olmamış çocuk özlemini kardeşinin çocuklarını çocuğu yerine koyup,onlarla ilgilenmiş hassas bir kadındı. ..
Aradan bir kaç gün geçtikten sonra. ..
"Sultanı'm---Emine anne beni iyileştir çok acı çekiyorum . ..
O an'Emine anne' kelimesini anlamadım, duydum fakat idrak edemedim. ..
Bir kaç kez tekrar ettikten sonra ben. ..
-----Tamam minik kuşum elimden geleni yapacağım ağrılarını hafifletmeye çalışacağım,sen de bana yardımcı olacaksın,birlikte başaracağız. ..
Kendini benim kızımın yerine koymuş,eksik olan sevgisini benimle tamamladığını anladım. ..
Ikimizin de,sevgiye ihtiyacı vardı. ..
Ben de kızımın gitmesiyle yalnız kimsesiz kalmıştım. ..
Kızıma duyduğum özlem ateşini,hastam farkın da olmadan benimle paylaşıyor du. ..
2011 yılın da,
Istanbul 'dan taşınıp Bursa Mudanya'ya yerleşmiştim. ..
Tarihi turistik şirin küçük bir sahil kasabasıydı. ..
Kızım liseye geçtiğin de,onun daha iyi bir eğitim alması için. ..
Bu kararı kızımla birlikte aldıktan sonra,
'Istanbul'da yaşayan babasına gönderdim ve bir yıl âdeta yas tuttum ağlayarak. ..
Çünkü o benim her şeyim can yoldaşım dı. ..
Yalnız kalmıştım ve kendimi oyalayacak bir şeyler yapmalıydım. ..
Önceden almış olduğum eğitimle,hastalara yardımcı olmalıydım. ..
"Sultan'ım benim ilk hastam değildi,şifa çalışmaları yaptığım bir çok hastam olmuştu. ..
Ilk defa yatılı kalıyordum evim den uzakta. ..

Mutfakta her kadın türkü şarkı söyler,ben de kendimi kaptırmış,keyifli keyifli bir taraftan şarkı söylüyor,bir taraftan da Sultan'ım,minik kızıma sevdiği yemeği pişiriyor,onu o yemeği yerken duyduğu mutluluğu gözlerimin önüne getirip şarkı mırıldanıyor dum. ..
Yanına gittiğim de,
Sultan'ım----'Emine anne,bana tekrar o şarkıyı söyler misin ?
Ben------Hangi şarkıyı?
-----"Sevmekten kim usanır ?Eşimle bizim şarkımız dı,dedi.
Nasıl kıra bilirdim minik kuşumu?
Başladım şarkıyı söylemeye ve minik kuşum bana eşlik ediyor du. ..
San ki,eşi onun karşısınday mış gibi,gözleri öyle sevgi dolu bakıyordu ki,
----Şuan bu yazıyı yazarken ağlayarak yazıyorum. ..
Minik kuşum şiirleri mi,okuma mı rica ediyor du ve dalıp gidiyor du. ..
"Güler Duman"hayranıydı,sık sık sanatçıya ait olan türküleri dinler'di. ..

Sol eli,yumuk şeklin de kapalıydı,egzersizler yaptırarak,yavaş yavaş parmaklarını açmaya başlamıştı. ..
Yemeğini yedikten sonra,sol eline peçete verip-----Bak ağzın kirlenmiş,öyle mi kalmasını istiyorsun?
Birlikte silelim deyip,dirseğin den tutup elini ağzına doğru götürüp,ağzını siliyor ve alkış yapıyor, aferim kızıma deyip cesaret veriyordum. ..
O anki mutluluğu beni de çok mutlu ediyor du. ..
Sonra benim yardımım olmadan,ağzını silmeye başladı. ..
Ayaklarına sıra geldiğin de,çok zorlu bir uğraş olduğunu ve pes etmeyeceğimizi,çünkü biz güçlü kadındık yani "Zeyna ."

Ayaklara,egzersiz yaptığımız için,çok yorucu oluyordu. ..
Her egzersiz yaptığımız da,acıdan bağırıyor du. ..
Her şeye rağmen ikimiz de pes etmeyi sevmiyorduk. ..
Zaman sonra,ayaklarını hissetmeye başladı ve minik kuşumu doktoru muayene ettikten sonra,hastanenin rehabilitasyon bölümüne yatıp fizik tedavisi sonucun da,yürüye bileceğini belirttikten sonra. ..
Hastamla birlikte hastane de bize verilen oda da kalmaya başladık . ..
Belli bir zaman hastama eşlik ettim. ..
Sonra hastam ölülerle konuşmaya başladı ve ben anladım ki,minik kuşum ölüme yaklaşıyor. ..
Çünkü beyninde ki,tıkalı damarlar sayesin de, aklı gidip geliyordu. ..
Hatta bir gün bana şöyle dedi?
Sultan'ım-----Bey ne zaman bıyıklarını kestin?
Elimi bıyıklarım var mış gibi yapıp,
----Hanım pala bıyıklarım,çok kaşınıyor du,bitlenmiş kesmek zorun'da kaldım. ..
O an ikimiz birden bastık kahkahayı,gözlerimiz den yaşlar geliyor gülme krizine girmiştik. ..

Bir gün,minik kuşumu korku dolu gözlerle duvara bakarken gördüm.
Ben----Minik kuşum ne oldu,neden korktun?
Sultan'ım----'Emine anne kayınvalidemle, kaynatam,koyunları almış bana doğru geliyorlar çok korkuyorum. ..
Bana yine,kötülük yapacak kayınvalidem,çok korkuyorum. ..
Ben----Bana bakın,kızım dan uzak durun,elimde ki,sopayla sizi evire çevire döverim. ..
Bak minik kuşum nasıl da,kaçıp gittiler,korkuttum onları. ..
Bir daha gelemezler. ..
Ve ben anlamıştım minik kuşum ölecekti. ..
Çünkü fazlasıyla ölülerle konuşuyor ve aklı gidip geliyordu. ..
İştahı gitmiş,yemek yemiyor du,onun bu hâline çok üzülen ben. ..
Bir şeyler yapmalıydım,minik kuşumun kollarım da ölmesine dayanamazdım. ..
Minik kuşumun yeğenlerine ve kardeşine gitmem gerektiğini ve minik kuşumun ölümüne dayanamayacağımı söyledikten sonra,onlar da beni anladığı için kabul ettiler ve minik kuşumla vedalaştıktan sonra Ankara'dan ayrılıp Mudanya'da ki,kendi evime gelmiştim üzgündüm,minik kuşum 15 gün sonra vefaat etmişti. ..

Not:Şifacı başlıklı yazım
Bir diğer hastalarım ile ilgili anılarım devam edecektir. ..





Karacakız Emi Öztürk 

( Şifacı başlıklı yazı EMİ ÖZTÜRK tarafından 2.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.