Öyle bir güzel sözümüzde varmış. Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir, derler. İyi de kardeşim bu çarşamba ile perşembenin özelliği ne ki sadece bu iki gün, çarşamba ve perşembe için böyle bir cümle kurulmuş.


Ben şahsen haftanın günlerinden biri olsam salı gibi, pazar gibi, pazartesi gibi, bu çarşamba ile perşembeye bayağı bozulurum billahi, hem de bozulmakla kalmaz, gider harbiden çatarım iyice hem çarşambaya, hem de perşembeye... Ha bu arada Çarşamba ve Perşembe diye de iki tane Karadeniz ilinde güzide ilçemiz olduğunu unutmayalım...


Çarşamba Samsun ilimizin güzel bir ilçesi, Perşembe'de Ordu ilimizin bir ilçesi... Hani şu dereleri yukarı yukarı akan Ordu ilimiz. Vallahi ben de türkünün yalancısıyım... Öyle diyordu Ümit Tokcan ''Ordunun dereleri aksa yukarı aksa, vermem seni ellere Ordu üstüme kalksa.''


Hayır salının gelişi pazartesinden niye belli olmuyor ya da pazarın gelişi, cumartesinden belli olmuyor, anlayabilene aşk olsun... Ay sonunun gelişi nereden belli olur o zaman, soruyorum size? Bildiniz tabi hem de bir defa da, o da cebimize giren maaşların erimesinden...


Çarşamba da gelirken çok gürültülü bir şekilde geliyorsa, perşembe de bundan nasibini alıyor haliyle... Aynı gürültüyü perşembe cumaya yapmıyor, yapamıyor, neden? Çok basit cuma mübarek gün, Müslümanların bayramı...


Ha bir de türkümüz var değil mi ''Çarşambayı sel aldı, bir yar sevdim el aldı.'' diye... Belli ki bu Karadenizli hemşerimizin elinden sevdiğini almışlar... Zaman akıp gidiyor çarşambalarla, perşembelerle, pazartesilerle, salılarla... Hayatı ve günlerimizi kulluk bilinci ile yaşamaya çalışmak dünyamızı da ahiretimizi de güzelleştirecektir...

( Perşembenin Gelişi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.