......ne kadar çok anılarımızı saklayan fotoğraflara sahibizdir , ancak çoğu zaman bu kadar değerli anlamlı ve bizi motive eden moral güç destek verecek geçmişin güzellikleri elimizdeyken , yine de yapyalnız hisseder , sahipsiz olduğumuz zannına kapılırız , oysa kendimizi bırakmamıza hiç gerek yoktur , ne zaman canımız sıkıldı elimizin altında olan albümlerde dolaşmak ve her bir fotoğrafta hayata yeniden gelmek yeni başlangıçlar için yeni bir enerji almış olarak pekala kendimize gelmemiz mümkündür , evet belki hüzün ve burukluk hissedeceğimiz kareler olacak fakat mutlu ve bizi ayağa kaldıracak bir gücü de bulacağız muhakkak , kimi zaman bizi gülümsetecek karelerle sevinçli neşeli olacağızdır , ya da hemen aklımıza gelen bir duamız bir ayet güzel bir söz bizi huzurlu mutlu sahillere taşıyacaktır :
“Rabbimiz Allah’tır” deyip doğru davrananlar, ne bir korku duyar ne de üzülürler....'' (Ahkaf /13)
, evet İnsan kimi zaman sık sık değişir , ne kendisi ne de tanıyanlar bir anlam veremez , işte insanın en sadık dostu olur hatırası güzel fotoğraflar ve güzel kalmayı başaran dost insanlar , bir arkadaş bir dost bir fotoğraf insanı kendine getirir , halini iyiye dönüştürür neden olmasın , bazen uzun uzun düşünür geçen ömrünü sevinçli mutlu yıllarını ve geliştiği değiştiği çizgilerin sebep sonuçları ile gözlerinin önüne getirir , sonuçta Rabb'ini aklına getirir O'na ihtiyacını her zamankinden fazla hisseder ve bu duygu onu ferahlandırır çünkü kendisini hatırlayan ve arayan kulundan Allah çok memnun olur onun yardımına koşar ve ona destek çıkar , çünkü ALLAH : '' ...beni anın ki ben de sizi anayım ::'' Bakara-152 , diğer bir ayette : “Bana dua edin, duanızı yerine getirerek size karşılık vereyim” Mü'min-60 , işte bütün mesele bu ! , her şey ama her şey bir yana tüm arayışlar bizi bu noktaya getirdiğinde en doğru yerde olduğumuzu anlar hissederiz , toprağın güz sonrası kış sonrası halinden baharla dirilişi çok soruya cevap verdiğine tanık oluruz, yeraltında neler oluyor bunca yeşilliğin arka planında ne var ? su kaynakları ve fay hatları volkanik hareketlilik akla gelen her soru insanı yeraltına gökyüzü ve ötesine çekiyor , bir gün bir karınca oldum yeraltına yuvama çekildim oradan yerüstüne bakıyorum ..


mustafa kaya
01.04.2021
( Yeraltı Yazılarımdan-7 başlıklı yazı cirik tarafından 1.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.