DEVLET YÖNETMEK 
-Ticaretin önünü açma
-Hukukun önünü tıka
-Yüce Meclisi çalıştırma
-Bakan ve kurum başlarını cıvatalaştır
-TSK, kurmay, subay, astsubay kadrosunu sözleşmeli yap
-Aşı gelmesin...
-Sabah aç akşam kapat
Böyle devleti çoban Salih de yönetir...
1-Ticaretin önünü açmak için dış ilişkilerini olağanlaştırıp, sınır ticaretlerinden/ kıtalararası ticareti geliştirirsin. Yurt içinde tek merkezli "miktarlı çekleri" banka garantisinde müşterilerinin hizmetine sunarsın.. Çiftçi üreticisinin mallarına stok sahası ve stok sahası işleticisinden" miktar  tutarlı" paraya her an cevrilir çekleri sunarsın.. Zincir marketlere m2 ye bir araba metrajlı otopark şartı ile küçük esnafı korurken, hallere üretici kooperatif. Şartı ile zincir marketlerin üreticiyi boğma girişimlerini ortadan kaldırırsın..
2-Hukukun önünü acmak istiyorsan, önce meclisi bagımsız ,hür irade haline dönüştürüp, gurp kararı gibi irade sakatlayıcı uygulamaları kaldırırsın.. Üst yargı atamalarını kendi içindeki liyakat ve belirleyici leri ne bırakırsın.. Bakanlığı Hsk dan çeker, sadece meslek alımlarını ve alt yapı yatırımlarına bakanlık emrine verirsin. Atama ve derecelendrimeleri işin sahiplerine bırakırsın.Mahkeme acma kapama işlerini kaldırırsın.. Bam ları bırakacaksan yerel mahkemeleri, yerel mahkemeleri bırakacaksan bamları kaldırırsın.
3-Yüce meslici calıştıracak adam önce siyasi parti yasasını değiştirir.. Yoksa inandırıcılığı yoktur.. Kendisine kurşun asker seçme çabası olarak kalır.. Üye sayısını azaltırsın. Cumhurbaşkanlığı sistemi değişik seklı ile kalacaksa, kanunlaşma ve denetimde senato meclisini  çıkarırsın.. Senato üyeleri nufusa bakmaksızın her ile 2 üyeli kanun onay merkezi yaparsın..
4-Bakan lar mevcut sisteme göre gidecekse meclisin içinden çıkmayan kışıler meclisin üstünde olamaz.. Her vekil bakan peşinde koşuyorsa, meclis bir memurun peşinde koşuyor demektir.. Bakanlar kesinlikle meclisin içinden çıkmalıdır..
5-Türk devletini tahliye ve tasfiye  edilen Osmanlı ordusu değil milletinin içinden çıkan asker Türk  cocukları kurmuştur..onların en iyi eğitimleri almaları, isteyenlerin içinde , en seçkin olanların seçilmeleri  ve kurum içinde yer almaları sağlanır.. Yoksa cobanı getirip ,sözleşme yapıp bölüğü teslim etmek TSK tarihsel kimliğine kişiliğine inkar gelmektir..
-Hıfzsıhha Enstitüsünü aşı merkezi haline getirilmesi, aşılar savaşında sonlara bırakılmamız sonuçunu getirmiştir.. Aşılara,salgın hastalıklara karşı koruma, Hukumet in en önemli vazifesidir..
-Sabah akşam insanı işyerleri i açıp kapamak yerine hastalıklı kişi ve alanların kapatılması sağlanmalıdır.. Bunun sistematik hale getirilerek, yönetimin normal akışın dışında performans kaybına yol açmadan işlemlerine devamı sağlayacaktır..
YOKSA SİZ Bizim DÜKKANLARI KAPAMAYIN.. SİZ DÜKKANIZI Kapatın Ve SİZ GİDİN.. BURADA TÜRKİYE EN  YOKSUL VE YOKSUN ŞARTLAR DA VATANIN İÇİNDEN YÖNETİCİLERDE SİYASETÇİLERDE  ÇIKARMIŞTIR..
TORUN HALİLİ
( Devlet Yönetmek başlıklı yazı HALİLİ tarafından 27.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.