...köyümüze gittiğim günlerde ayakta duran duramayan evlerimizin o konuşan dillerini hissettim , o eski deyip geçtiğimiz evlerimizin şu sıcacık sevimli bizi kabul eden , bizleri gördüğü için sevinen eski günlerine dönen o bakışları unutamam, her zamanki gibi cömert merhametli şefkatli çağrısına nasıl duyarsız kalabilirim ki ?, evin ahşap kapısı nasıl da tanıdık nasıl da içimizden ,ruhumuzdan bir parça gibi bakıyor , ve kerpiç örülü duvarından , aynı sokakta omuz omuza destekli duruşları, pencerelerinin mimari şıklığı , beyaz toprakla sıvanmış kerpiçlerin çileli bakışları , onca yıllardan sonra tanıdık bir dost gibi , sırdaş ve yürekten sevgisi nasıl da bugün gibi diri ve ruhumdan evin ruhuna tükenmez bir akış var , iki tanıdık hem iyi tanıdık iki sevgili gibi karşılaşıyoruz , ve güvenle kendisine davet ediyor hala aynı tutku ile kalbini açıyor evin odalarını geziyorum aynı sevgi kokusu canlılığını koruyan anılar nasıl da fısıldaşıyorlar , önünde dut ağacının veya bir kavak ağacının gölgesi altında yaşayan ev , şehirli ifadesi ile dubleks veya triplex , işte böyle bir ev kerpiç örülü insan eli ile alın teri ile harcı yoğrulmuş sevgi dua katılmış köy evlerimiz , içinde yaşayan olmayı ne çok isterdim hala , bugün bile bu hali ile değme şehir evlerinden daha kuşatıcı çok samimi daha sahici geliyor bana  , köyde gezinti yaptığımızda o taşlı dar sokaklar içinden yürümek farklı bir dünya yaşatır insana ,son zamanlarda daha itinalı olmuş taş yollar,köyün her bir sokağı bin bir hatırayı taşır,onları itina ile saklar anılarla fısıldaşır hatta , kundaklara sarılı hissini veren sağlı sollu kerpiç evlerin içtenliği insanın köyde olduğu gerçeğini yansıtır , evlerin , güzel dostluklar gibi sırt sırta duruşları omuz omuza verişleri sekilerde oturan elleri öpülesi yaşlı insanlarımızın dinlenme ve bekleyişleri unutulmaz anılardandır ..


27.03.2021/Mustafa KAYA
( Köyden Evlerimiz başlıklı yazı cirik tarafından 27.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.