Karlar eriyor

Eridikçe çağıldıyor...

Hayat akıyor,

Kar soğuğu yakıyor!

 

Kaf dağını aşıyor Simurg... Leyla Mecnunsuz, Aslı Keremsiz… Çöl kumları savruluyor

Yakan güneş değil, aşksızlığın ve doyumsuzluğun sonucu değil mi bu?

 

Üzen mevsimler değil, zamana modüle edilmiş kısır döngüler...

Tut tutabildiğince eylesin diye hasret orucu

Kim tutmuş, her anda olur gölgeler...

Ne boyuna göre ne enine göre şekillenir... Kimliksiz gölgeler işte...

Ne ruhu var ne bedeni...

 

Hayaller teselli versin diye Simurga bağlanmış çabanın ucu, gölgeyi güden çoban misali..

Ağıt damlaları mağara dikitleri gibi, dondukça aldığı şekiller baş döndüren güzellikleri sergiliyor

Güzellik işte, gölgenin güzelliği mi olur ki?

 

Hangi mağarada, hangi baraka da, hangi dillerde yalama... Yaşanmış gölgelerde efsane olmuş, acıklı ve doyurmayan hatırlanış gibi

Yık desen yıkılmıyor, as desen asacak ip yok... Çığlıklarını duyacak alıcı, uzayda neye benzer ki... Gölge ne görür, ne duyar ne de sever...

Bir giz bile değildir... Kime ışık dokunsa sonsuza uzanır en uç noktası...

Yokluk yoksa gölgenin kendisi mi? Hangi aşkın dizgelerinde makinanın kodladığı ve uzaya giden boyutsuz bir sarmal mı?

 

Eylül diyoruz sararıyoruz

Nisan diyoruz ağlıyoruz

Temmuz diyoruz aşkı yakar sanıyoruz

Dedikçe, değişiyor lehçe... Bu sefer aynı deyişi anlamayan başkasına iletiyoruz...

Deyiş gölgeleniyor... Etrafında donmuş tomurcuklar, geçen seneden kalma sararmış bir yaprak gibi, saklanmış bir tılsım, belki teselli...

 

Zaten gelsin dediğimiz her bekleyiş bir ölüm değil mi, gölge alıp götürüyor, uçuyor ötelere...

Gölgeler hiç ölmüyor sevgili... Ölmüyor.

 

Saffet Kuramaz

( Gölgeler Hiç Ölmüyor Sevgili başlıklı yazı safdeha tarafından 23.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.