ZAT’I  MUHTEREMLERE  

                TEŞEKKÜR   MEKTUPU

 

                Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

        Gaziantep Güneş Gazetesi 23 Mart 2021

       ………………………………………….

 

           Saygı değer okurlarım, Muallim Naci Derki, “Marifet iltifata tabidir. İltifatsız meta zayidir” Bu düşünce doğrultusunda  yola çıkarak aşağıdaki yazıyı kaleme aldım.

         Yüce Allah önce ülkemizden, sonra şehrimizden güzel insanların eksikliğini vermesin diye hep dua ederim. Erciyes Üniversitesi 4 Yıllık İşletme bölümü mezunu  kızım  Tekirdağ’da bulunan Namık Kemal Üniversitesine bağlı  Malkara Meslek Yüksek okulunda  görev yapıyor. Kolundan  bir kazaya uğramış. Çok üzüntü ve acı içinde 19 Mart 2021 tarihinde  beni telefonla aradıki, çok zor durumda olduğu ses tonundan belliydi. Babacığım emar çektirdim, Gaziantep’te emarımı gösterecek bir ortopedi doktoru tanıdığın var mı? Korkulu bir telaş içine nasıl düştüğümü bilemezsiniz.  Hemen aklıma Ali Güven Fincan ile Faruk Müftüoğlu geldi. 1991 tarihinde trafik kazası geçirdiğimde iki ayağım birden kırılmıştı. Sol ayağım bir defa, sağ ayağım iki defa ameliyat  geçirdi. Doktorum bu ikisi idi. Bunların ikisi de çok iyi insanlar. Şimdi nerede olduklarını bilemiyorum. Sonra Emekli Binbaşı ve çok sevdiğim Bahaettin Gündeniz aklıma geldi. Onunla da 1991 tarihinden beri görüşmüyoruz. Ölü mü? , diri mi? Haberim yoktur. Çok sevdiğim kendime ailemden birisi kadar yakın gördüğüm isimlerden Gaziantep Eski Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey ile Prof. Dr. Mehmet Ömer Arpacıoğlu aklıma geldi. İnternet üzerinden facebook sayfamda bunların adlarını bulup aradım. Ulaşamayınca facebook sayfamdan mesaj atarak, derdimi anlattım ve yardım istedim.  Ben bunları ararken kızımın derdine deva da bulunmuştu. Beni tekrar aradı. Allahıma şükürler olsun.

       Dr. Asım Güzelbey “Tabii ki, elimden ne gelirse yaparım” diyerek bana hemen dönüş yaptılar. Daha sonra “Tabii bakarım” diyerek, Prof. Dr. Mehmet Ömer Arpacıoğlu bana dönüş yaptı. İkisi de çok çok sağ olsunlar. Gaziantep Lisesindeki Tarih Öğretmenim Ömer Arpacıoğlu zaten hiç aklımdan çıkmaz. Onu bazı zamanlar şiirlerime konu ettiğim de olmuştur. Bu da onun adını taşıyor, sağ olsunlar.

       Asım Güzelbeyin kişiliğini Büyükşehir Belediye Başkanlığına ilk seçildiği yıl, biz basın mensuplarını çalışan gazeteciler gününde  Kavaklığa davet edip kahvaltı verdiğindeki konuşmalarından tanımıştım. Giyimi ve mütevazı davranışlarını unutamıyorum.   Şehrimize Tranvayı kendisi getirdi. Alt geçitlerin yapımını da kendisi başlattı. Daha neler neler, saymakla bitmez.  Zaman zaman  Dr. Mehmet Hengirmen ile telefon görüşmesi yaptığımızda hep kulaklarını çınlatırız. Hengirmen konuşmalarında her zaman Gaziantep’te, Asım Güzelbey’in mükemmellikte önde gelen bir isim olduğunu söyler. Başkanlık döneminde şehrimizde yaptığı güzellikleri her zaman kaleme almayı ihmal etmemişimdir. Hakkım varsa kendisine helal hoş olsun. Bir gün benim bir yazımı okumuş, yakından tanışalım diye beni  makamına çay içmeye çağırdı, gitmek nasip olmadı. İşlerinin yoğunluğunu düşünerek gitmedim.

       Prof. Dr. Mehmet Ömer Arpacıoğlunu, Gaziantep Üniversitesinde ne zaman konuşmaya çıksa, öğrencilerin alkış tutuşundan anlamışımdır. Sevgiye, saygıya ne kadar layık olduğunu.  Adını taşıdığı Ömer Arpacıoğluna fazlası ile yakışan bir isimdir. Sayın Hocamız Mehmet Ömer Arpacıoğlu.

       Sözü biraz fazla uzattım gibi geliyor bana.  Ben buradan eski Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Asım Güzelbeye ve Prof. Dr. Mehmet Ömer Arpacıoğlu’na,  bana göstermiş oldukları ilgi ve alakalarından dolayı teşekkür ediyorum, selam, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.. Yaşamlarında sağlık ve afiyetler diliyorum. Ve tekrar diyorum, Allah Gaziantep’imizde bunları ve bunlar gibi güzel insanlarımızın eksikliğini vermesin diyorum. Dr. Asım Güzelbey’in geçmişteki deprem bölgelerinde gece ve  gündüz demeden,  çalışmalarını da unutamıyorum.  Bunlar kendilerini hastalarına  adayan hekimlerimizdir. Elimden zat’ı muhteremlere teşekkür mektubu yazmaktan başka bir şey gelmedi. Allah iyi niyetlerinin mükafatını verir inşallah.

       Saygı değer okurlarım: Hoşça ve dostça kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin olsun. Beni unutmayın. Bir başka zaman, bir başka sohbet köşemde, sizler ile yeniden buluşalım duyorum.

      

( Zatı Muhteremlere Teşekkür Mektubu başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 23.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.