(Ahkaf /5)
وَمَنْ اَضَلُّ مِمَّنْ يَدْعُوا مِنْ دُونِ اللّٰهِ مَنْ لَا يَسْتَج۪يبُ لَهُٓ اِلٰى يَوْمِ الْقِيٰمَةِ وَهُمْ عَنْ دُعَٓائِهِمْ غَافِلُونَ

'' Allah'ı bırakıp kıyamet gününe kadar kendisine icabet etmeyecek şeylere tapandan daha şaşırıp-sapmış kimdir? Oysa onlar, bunların tapmalarından habersizdirler...''
(Şuara-213)
فَلَا تَدْعُ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهًا اٰخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّب۪ينَۚ
''..Allah ile beraber başka bir ilaha yalvarıp-yakarma, sonra azaba uğratılanlardan olursun...''
NOT : Allah’ın dışındaki varlıklara tapmak, tanrısal nitelikler yükleyerek onlardan yardım dilemekle ve onların karşısında eğilmekle, boyun bükmekle olur. Aslında insanlar doğrudan Allah’ın ortaklarının olduğunu iddia etmezler. Ancak Allah’ın otoritesini, tasarruf yetkisini, kudretini, hükümranlığını başkalarıyla paylaşarak onları da Allah gibi otorite olarak görürler. Örneğin dünyada olup biten her şey Allah’ın kudretiyle gerçekleşirken onlar bazı olağanüstü durumlarda başkalarının gücünden istifade ettiklerini söylerler ve zor zamanlarda Allah’tan yardım dilemek yerine “yetiş ya gavs !”, “medet ya…” gibi söylemlerle başkalarından yardım dilenirler. Şefaat yetkisi tamamıyla ve sadece Allah’a ait olmasına rağmen (Zümer 39/44) bunu başkalarıyla paylaşırlar. Din gününün yani ceza ve mükâfat gününün tek hâkimi Allah olmasına rağmen (Fatiha ¼) oradaki bağışlama yetkisini uyduruk adlarda andıkları kişilerle pay ederler.
" ..bana dua ediniz ki, duanızı kabul edeyim...." (Ğâfir, 40/60)
وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ
Yahudiler Allah'ı bırakıp bilginlerini, hahamlarını; Hıristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesîh'i rabler edindiler. Halbuki onlara sadece tek ilâha kulluk etmeleri emrolundu. O'ndan başka tanrı yoktur. O, bunların ortak koştukları şeylerden uzaktır…” Tevbe -31
تَّخَذُواْ أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُواْ إِلاَّ لِيَعْبُدُواْ إِلَهًا وَاحِدًا لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿
٣١﴾
Öyleyse beni anınız ki ben de sizi anayım. Bana şükrediniz, bana nankörlük etmeyiniz." Bakara -152
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ
"...İçinizde olanı en iyi Rabbiniz bilir. İyi kimselerseniz bilin ki O şüphesiz, Kendine baş vuranları bağışlar..." İsra-25
رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُواْ صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلأَوَّابِينَ غَفُورًا
"..and olsun ki insanı Biz yarattık ; nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ; Biz ona şah damarından daha yakınız..." Kaf - 16
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ
الْوَرِيدِ
"..Kullarım, beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben (onlara çok) yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm. O hâlde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler..." Bakara-186.."
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَلْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ
“..Gece ve gündüz, güneş ve ay O'nun âyetlerindendir. Eğer Allah'a ibadet etmek istiyorsanız, güneşe de aya da secde etmeyin. Onları yaratan Allah'a secde edin!...” Fussilet – 37
وَمِنْ آيَاتِهِ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ لَا تَسْجُدُوا لِلشَّمْسِ وَلَا لِلْقَمَرِ وَاسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَهُنَّ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ
Elif, lâm, râ. Bu, hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından âyetleri önce sağlam kılınmış, sonra da detaylandırılıp açıklanmış bir kitaptır. “Allah'tan başkasına kesinlikle kulluk etmeyiniz. Şüphesiz ben size Allah'tan gelen bir uyarıcıyım; bir müjdeciyim.”
الَر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ
أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ اللّهَ إِنَّنِي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ

"...Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan, O'nun peygamberliğini yapmamış olursun. Allah, seni insanlardan koruyacaktır. Doğrusu Allah, kâfirler topluluğuna rehberlik etmez..." Maide - 77
NOT : Daha onlarca ayet vardır ki kulluk ve ibadetin ,mutlak güven ve teslimiyetin ancak tek olan Allah'a yapılması gerektiği hakkındadır. Allah'dan başka ilahlar ruhbanlar edinip onlardan medet beklemek Allah'a rağmen onlara yalvarmanın en büyük günahlardan şirk günahı olduğu vurgusu indirilen dinin temelidir. .Bugün maalesef yeteri kadar bilgiye sahip olmayan insanlar Allah'tan gayrı olanlara doğru yönlendirilmekte ve devreye bazı ruhbanlar girer , Allah'a din öğretmeye çalışırlar .Helal ve Haram din koyucu olarak ancak Allah iken , önüne gelen bu ruhbanlar din icad ediyor gibi indirilen dinden olmayan haramlar günahlar yasaklar koyarak İslam dinini tanınmaz hale getirmektedirler , içi boşaltılan tanımlamalarla masallar ve hikayeler ve kurgu bilim filmlerine benzer tasvirler ve keramet iddiaları ile mitleştirilen bu ruhbanlar insanları etkilemektedirler , tabi indirilen dinin kuşatıcı güzelliği ve insan aklına fıtratına doğasına uygun bakış bilgisini bilemeyen göremeyen insanlar , bu uydurulan anlatımların , bu ruhbanların korku salan dinsel yaptırımları yüzünden indirilen dini bırakıp uydurulan dinin sözde kurtarıcılığına kapılmaktadırlar, oysa ruhbanların ( sözde kalpleri okuyan kerametlerle kainatı kontrol eden Allah'ın sağında oturan , sözde kendisinde şefaat yetkisi olduğu iddiasında olanlar ) yavanlığı tutarsızlığı gerçeklere fıtrata aykırı durumları insanı Allah'tan koparan konulardır, çünkü bu yolda helaller haram haramlar helal yapılmakta bu haram günah rüzgarı yüzünden zamanla insanlar deist de olmakta , ataist de , agnostik , satanist de olur(Allah muhafaza), yukarıda kısmen aldığımız ayetleri iyice düşünerek kavramış olarak tekrar okuduğumuzda indirilen vahy'e olan sevgimiz itaatimiz ve saygımız yerine gelecektir ..ves-selam..



18.03.2021
MUSTAFA KAYA
( Dinin Sahibine Yapılır Kulluk Kullara Değil başlıklı yazı cirik tarafından 19.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.