Ne güzel, ilk emri ''OKU'' olan bir mübarek kitap, Kur'an'ın muhataplarıyız biz Müslümanlar. Her zaman söylemişimdir, Kur'an dışında başka başka şeyleri de okuyacaksınız. Başta hayatı, sonra diğer insanları ve onların hayatlarını, diğer okunması gereken kitapları...


Ne demiş ünlü Fransız yazarı Honor'e Balzac ''Bilginin efendisi olmak istiyorsan çalışmanın kölesi olmalısın.'' Demek ki çalışarak ve yaşayarak, yaşama anlam katarak da bir şeyler öğreniliyor unutmamak lazım...


Çiftçilik yapıyorsanız bunun teorisi illaki kitaplarda vardır, ancak o tohumları elinize alıp da tarlaya serpmediyseniz, yağmurun yağması için, bazı zamanda yağmaması için, gözlerinizi, kulaklarınızı açıp da beklemediyseniz, ben çiftçiyim diyemezsiniz... Soğanın, patatesin, ağaçta, toprak üstünde yetiştiğini zanneder durursunuz. Çobanlığı sadece koyunları otlatmaya götürüp, getirmek zannedersiniz ki çok zor ve çok meşakkatli bir iştir. Kurda kaptırmamak lazımdır koyunların bir tanesini bile...


Evlenirsiniz, mutlusunuzdur, neticede çocuklarınız olur, eviniz şenlenir. Cıvıl cıvıl çocuk sesleri evinizden eksik olmaz. Onları yetiştirmek için bir dolu çocuk gelişimi ile ilgili kitaplar okusanız da, yüreğinizde sevgi kırıntıları yoksa, eşinize ve çocuklarınıza, sevgi ile sarılmayı, yaklaşmayı beceremiyorsanız, olduğunuz yerde sayarsınız çoğu zaman. Teori ile beraber pratiği de başarılı şekilde yürütmek her zaman sağlıklı sonuçlar almanıza olanak sağlar...


Hayat hiç toz pembe değildir. Acı çeke çeke, yakınlardan dostlardan zaman zaman kazık yiye yiye, güvendiğiniz dağlara karlar yağa yağa geçip gidiyor hayat. Bir düşünür ''Çocuklarınıza zengin olmayı değil, mutlu olmayı öğretin! Böylece, hayatları boyunca sahip oldukları şeylerin fiyatını değil, kıymetini bilirler…'' demiştir...


Sarılın sevdiklerinize, arayın zaman zaman eşinizi dostunuzu, büyüklerinizi, hayat pamuk ipliği, bir bakarsınız bu gün varlar, yarın yoklar, pişmanlıklar yüreğinizi yakmasın. Hayat ve insanlar değer verilmeyi hak ediyor, her ne kadar bir çok olumsuzluklar karşımıza çıksa da... Rabbim iyi insanlar ile karşılaştırsın bizleri, şerlilerden, yüreğinde kötülükleri büyütenlerden uzak tutsun dileyelim ki... Ne güzel demiş şairimiz Can Yücel ''Her şeyi öğrendiğin kadar bilirsin bunu da öğren, Sevdiğin Kadar Sevilirsin…''

( Bazı Şeyleri Okuyarak Bazı Şeyleri De Yaşayarak Öğrenirsin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.