Kültürel ve tarihi değerler sadece bulunduğu coğrafyanın değil geçmiş ve gelecekle bağ kurduğu için tüm insanlığın ortak değeridir..Yasalarla ve uluslar arası SÖZLEŞMELERLE bu içerik de belirlemeler ve tanımlamalar yapılarak tarihi dokular  koruma altına alınmıştır.. 
Balıkesir de rantçı zihniyet, tarihi değer bilmeksizin simgesel değeri olan eserleri- Alaca Mescit, Saat kulesi, Çamlık Atatürk Heykeli, Değirmen boğazı Roma dan kalma taehi köprü ve kitabeleri, Badavut ta tarihi sarımsak taş ocağı- gibi sembol değerlerin sadece bu yerel yönetim zamanı değil önceden beri gelenlerle birlikte kolektif bir şekil de tecavüze uğradığını görüyoruz..Çarşının en işlek yerinde maalesef derinliği ve  eni 3 metre olmayan bir çok binaya ruhsat verilmiş ve tarihi değerlere kolektif tecavüz edilmiştir.. 
Define kokusu gelirse" yer altı yer üstü değerlerine karşı" kamu içindeki gizli güçleri ile beraber saldırgan tutuma girildiği Türkiye ce bilinen gerçektir..
Hatırlayın, Balıkesir in en eski mezarlığın un bulunduğu Fuar alanı tecavüzü güzelim tarihi değeri olan ağacların kesimi, güzel bölgenin tekrar güzelleştirmesi iddiası ile şehir de bir sürü çirkin alan dururken, tekrar bu bölgenin elden geçirilmişdi. .. Ya da Balıkesir de bir sürü kel tepe dururken çamlık mevkisinde Büyük Atatürk heykelinin yerinden  edilip, 4 ağaçlık bölgesinden biri olan, dev çam ağaçlarının kesilerek binlerce kamyon hafriyatı ve Balıkesir tarihi ilk yerleşim yeri olan Aygören tepesinin altının da karıştırıldıgını tarihe not olarak düşüyorum.. Ki onun arkasında göçmen konutlarında cuma namazını eda ederken bir sırayı doldurmayan cemaatın, çamlık tepe de yapılan, fantastik caminin nasıl doldueirulacagını da zaman içinde göreceğiz.. İsraf, haramdır.. İte değil, iyiliğe dua okunur.. İte okunan, dua da  israfdır..
Gelelim Değirmen boğazı piknik alanının hemen yanıbaşında duran eski Roma döneminden kalma ve Osmanlı zamanı tadilattan geçen kullanılmayan başı boş bırakılan tarihi köprüye.. Bu köprünün üzerinde ne zaman kim tarafından yapıldığını belirten Osmanlı nın kitabe uygulamasından bir tanesi çalınmış diğeri de çalınma üzere etrafı oyularak define hırsızları tarafından alınmaya musait hale getirilmiştir. ..
Peki komik çeşmelere ne deme? Balıkesir in muhtelif yerlerinde bulunan 10 larca tarihi  çeşme kuru çeşmeye dönmüş, yan binaların temel taşı haline getirilerek, kurumuş çeşmeler dururken, komik paket çeşmelerle hayır yapan arkadaşlar sizlerde bu tarihi işgale aslında ortaksınız.. Bu güzelim tarihi dokuları işlevsel hale getirmek dururken, salt gösteriş kokan, komik çeşmeciklerle işlediğiniz hayırcıklara dan yine de  Allah razı olsun diyoruz..
Roma dan kalan, Ayvalık Badavut da ki  Sarımsak Taş ocagına ne demeli taş alması yasaklanmış ve dünya da sadece burada bulunan volkanik özellikli taş ocağının istilası yerel kıvvetlerce kaçak taş alınarak devam ediyor.. Şehid Hamdi Bey Stadyumu nun yeri, Edremit te perakende zincirine peşkeş çekildi ama kurtuluş savaşı daki  teşkilatçı Körfez önderlerinden  Kaymakam Hamdi Bey in ruhu ona yapılan ihanetle hala acı cekıyor.. Onlarca Osmanlı yadigarı konak Fetöcü yurtlara zamanında  peşkeş cekılırken şimdi boşaltılmış ama  sahipsizlikle basbasa bırakılmuş yıkıntı halıne dönüştüren sonraki sahiplerini bekleyen pusudaki defineler gibi bekletiliyor..
10 bin yıllık tarihin Kzıkos Krallığından günümüze kadar akan Erdek Den Altınova ya kadar uzanan, Antik  Yuam filozofların sohbetlerinin ve okullarının olduğu, dünyanın ilk güzellik yarışmasının yapıldıgı, Homeros un Destanlarına ilham kaynağı  kaz Dağları, Tarihi Antamdros kentinden Europos'un hareketle Avrupa kıtasının asıl sahibi Etrükslerin hareket ettiği, Altınoluk tecavüz merkezine yaptıklarınız "tüm yollar Roma ya cıkar" kuralının bileşkesi Roma yolunun bile yol ve yazlıklarla tecavüzüne seyirci kalan yerle yönetim siz ne işe uararsınız?
Bu tecavüzlere. Seyirci mi kalacağız. Hazırladığımız yasal dayanakları ile. Dilekçeleri hem belediye başkanlıklarına hem de bulunduğunuz Yer de valiliklere sadece eser adı ekleyerek  yörenize sahip çıkmanız, haksız kazançlara engel olmanız için elzem dir..
Sen harekete geç kamu harekete geçer..

TORUN HALİLİ
( Balıkesir 10010 Yaşında başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.