''Çorum'dan ABD'ye: Tarlasında göktaşı buldu, 1.3 milyon liraya sattı''

''Çorum'un Alaca ilçesinde çiftçi Mutlu Yılmaz, 2 yıl önce nohut ektiği sırada tarlasında bulduğu 68 kiloluk 'göktaşını ABD'de bir alıcıya 180 bin dolar karşılığında satış için anlaştı. Taşı bu ülkeye gönderecek olan çiftçi, yapılacak test ve analiz sonuçlarına göre parasını alacak.'' BASINDAN


Eskiden dedelerimizden ninelerimizden bir çok kere duymuşsunuzdur, olumsuz, ahlak dışı bir şey oldu mu ''Vuhuuuvvv başımıza bu zamanda taş yağacak kardeş.'' derlerdi... Şimdilerde meteor, göktaşı yağmuru var dünyaya... Göktaşları yağıyor zaman zaman... Şemsiyelerinizi açmanız hiç bir şeyi değiştirmeyecek...


Tabi, bunları Çorumlu çiftçi kardeşimiz gibi paraya tahvil edenlerde çıkıyor. O zaman ne yapıyoruz, biz de işimizi terk edip göktaşı avlamaya, göktaşı kovalamaya çıkıyoruz. Ne uğraşacağım abi ticaret ile çek senet ile banka faizi ile... Zaten haksız rekabetten bizim gibi küçük firmalar zorda, anamız ile beraber, bacımızdan tut da, bir dolu akrabalarımızda ağlıyor, bize ekmek yedirmiyor holdingler sağ olsunlar...


Alırım bir ikinci el teleskop, gökyüzüne çeviririm, başlarım yıldızları gözetlemeye. Nerede bir yıldız hareketi var, orada bereket var demektir. Kaymıyorlar mı, inat edip yıldız dostlar, göktaşları, ben de göktaşı ve yıldız kaydırma duasına çıkarım. Yağmur duası var, yıldız kaydırma duası olmaz mı? O da vardır bir yerlerde arar bulurum billahi.


İki üç tane kayan, kaydıktan sonrada düşen yıldız, göktaşı yakalasam, köşeyim billahi... Yeter ki yıldızlar, göktaşları, kaymadan önce bir sinyal filan çaksınlar. Kayıp da düştüğü zamanda çarçabuk ulaşmak, yakalamak lazım göktaşını, bu haberden sonra göktaşı kovalayanlar çok olacaktır illaki.


Sıkı durun ulan göktaşları, Ahmet Ağabeyiniz göktaşı toplama ve Amerikalılara kakala...., pardon satma işine giriyor. İki üç taş düşsün yeter. Yeter ki taşlar kafama düşmesin, önceden bir sinyal çaksın. Ne uğraşacağım abi, para kazan vergi ver, kimi kâr et, kimi zarar et... Üç tane göktaşına bakar, fazla değil...

( İş Değiştiriyorum Dostlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.