...babacığım , mektubunu alınca yine çok sevindim yine gözlerim yaşardı yine fena oldum yine unuttuklarım gözlerimin önüne , kalbime , aklıma geldi , yine bin merak ve özlem içinde kaldım , yine tüm sevdiklerim bir bir resmi geçit yaptılar , her mektup alışımda İstanbul geliyor buraya ve hiç çıkmıyor aklımdan , demek kah kış günleri gibi serin soğuk geçiyor havalar , kah güz güneşi sevinçleri ile ısınma çabaları çekiyorsunuz , oysa burada havalar daima güneşli ve sıcak , defalarca yaz güneşi her gün ve üşümeyi özledik neredeyse , o kadar ayrıntılı yazmışsın ki mektubu , merak edip soracaklarımı bile ,bilerek ne varsa doldurmuşsun mektubuna babacık, ve bana da durmadan aynı talimatları yağdırmışsın , tamam evde yalın ayak gezmiyorum , terlik olmadan yere basmıyorum , ayaklarımı üşütmüyorum , çünkü aldığım yeni çoraplar kalorifer gibi tutuyor beni , yormuyorum kendimi , ağır hiç kaldırmıyorum , ayrıca okuldan eve gelince aç bırakmıyorum kendimi , besin kalitesi ve kalorisi yerinde yemeklerim her zaman taze ve hazır , evet dediklerini tabi uyguluyorum , dolabımda yiyeceğim kadar et,kıyma, diğer besin maddeleri var , üzerinden iki gün bile geçirmiyorum , düzenli su içiyorum , özellikle yemek sonrası çay demliyorum , bana ve halime gülecek veya kızacaksın ama olsun yazacağım , bir akşam yemekten sonra çay demlemiştim ancak beklerken uyuya kalmışım uyandığımda ocak , çayı demlemiş demlemeye de devam ediyor , artık dem yüzdesi tavan yapmış olduğunu düşünebilirsin , komik mi trajedi mi tam bir kabus işte , çayı ne içecek halim vardı ne de iştahım , ocağı kapatıp derin uykulara geri döndüm tabi , hayır musti , sen olsan çaya yazık olur diye sabah içersin ama ben değil , sabah çayı döktüm tabi yenisini demledim , yormuyorum kendimi , ağır hiç kaldırmıyorum , merak etme mustiiii , çok soru soruyor çok inceliyorsun , evet okul ve öğrencilerim çok iyi memnunum , ben bu mesleğin insanı olduğumu yaşıyorum , merak etme , meğer içimde bu sevgi bu direnç bu duruş hep varmış , şimdilik Allah'ın izniyle sağlığım ve huzurum hamd olsun yerinde , arada bir malum bel ağrım nüksetmiyor değil ama ben bir şekilde normale geliyorum , stressiz olmalıyım ve sandalyede veya divanda dikkat etmeliyim , en ufak bir eğrilik hemen kendisini belli ettiriyor , neyse demem o ki senin deyişinle her şey kontrolümde , günler burada hızlı geçiyor istanbul'da mavi geçiyordur muhakkak ..))) , yazdığın ayet üzerinde duruyorum babacığım , bilgilenmek ve bildiklerimi çoğaltmak için isabet oldu , yazdığın ayet : ''...Allah'a ibadet ediniz ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayınız...anne babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolda kalmışa ve ellerinizin altında bulunanlara iyilik yapınız , doğrusu Allah, kendini beğenip duranları sevmez....'' Nisa - 36 , ben de bir sonraki ayete baktım çok çarpıcı bir gerçekle karşılaştım , günümüz insan ilişkilerinde doğru ve ahlaklı öğretileri dinleyenlerin yanında aksini yapanların olduğu gerçeğini tasvir ediyor ayet : '' ...onlar ki hem kıskanır, cimrilik ederler, hem de herkese cimrilik tavsiye ederler ve Allah'ın kendilerine lütfundan verdiği nimeti gizlerler..biz inkarcılara alçaltıcı bir azap hazırladık...'' Nisa - 37 , babacığım sayende nisa suresini merak edip hepsini okudum , arada bir televizyon açtığımda haberlerin kan , barut , cinnet ve cinayetler , katliam ve savaşlarla dolu oluşu canımı acıtıyor , özellikle islam coğrafyasını kana bulayan ırkçı siyonist politikalar ve batılı sömürgeci devletler özellikle ingiliz ve abd hayasızca saldırıyor müslüman halkların üzerine ve vatanımızı ciddi tehlike ve tehditler oluşturmak için tuzak kuruyorlar , evet babacığım senin kitapdan yazdığın ayetin ifadesi ile : ''..onlar tuzak kurarken, Allah da karşı tuzak kuruyordu. Allah tuzağı boşa çıkaranların en güçlüsüdür...'' Enfal - 30 , babacığım mektubumun sonuna geldim , yazmak istemiyorum ama sen merak edersin diye son magazin haberlerini ben kısa bir özet geçeyim , geçtiğimiz mayıs ayında Pınar Dilek ile nilkah masasına oturan Tarkan baba oluyor ,44 yaşındaki Megastar'ın kendisinen 13 yaş küçük olan eşi Pınar Dilek'in bebek sahibi olmak için tüp bebek tedavisine başladı,çiftin, sık sık çıktıkları Almanya seyahatinin nedeninin de hastane kontrolleri olduğu öğrenildi..,'Tereddüt' filmindeki performansı ile 53'üncü Uluslararası Antalya Film Festivali'nde hem ulusal hem de uluslararası dalda 'En İyi Kadın Oyuncu' seçilen Ecem Uzun (24) "Senaryoyu okuyunca hayatımda bir dönüm noktası olacağını anladım. Elmas her oyuncunun oynamak isteyeceği bir rol" dedi , Ecem Uzun, ödül mutluluğunu rol arkadaşı Funda Eryiğit ile paylaştı...Eşi Yağmur Atacan ile sosyal medyada paylaştığı fotoğraflara gelen yorumlar Ünlü oyuncu Pınar Altuğ'u çıldırttı,Ünlü ismin fotoğrafına bir takipçisi tarafından "Yaw bu kadının oğlu ne ara bu kadar büyüdü? büyümüş de annesiyle fotoğraf da çektiriyor" yorumunu sonrası Altuğ çileden çıktı......vb , görüyorsun musti bu ülkede birilerin derdi ne , asıl dertler ne !!! , hadi bana müsaade yarınki derslerin planını yapacak bir kaç bilgiyi kontrol edeceğim , ha bu arada eğitim ödeneğini de aldık ve çoktan bitti gitti eridi , zaten kira yakıt aidat taksit servis derken o çok sevdiğin '' ekler ' pastasından alamadım musti , aldığım gün senin yerine de yiyeceğim ..

 

 

25.09.2016 / uzakta bir yer..

Mustafa kaya

 

NOT : 2015 yılında Öğretmenlik mesleğine ilk olarak Mardin Ortaköy’de başlayan kızımdan gelmiş gibi yazdığım mektup serilerinden .  

( Mektup - 36 başlıklı yazı cirik tarafından 3.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.