Yani iş mi şimdi sizin söylediğiniz Bor'un pazarı geçtiyse biz de Mercedes'i Niğde'ye süreriz değil mi ama? Eşeği mi sürecektik Niğde'ye? Yok canım o eskidenmiş, eşekler varmış o zaman, yoksa şimdi millet Bor'un Pazarı geçince Mercedes'e atlıyor doğru Niğde'ye...


Yani bir de bu Bor ile Niğde'nin adı çıkmış muhteremler. Hani derler ya insanın adı çıkacağına canı çıksın diye lakin Niğde'de de Bor'da insan gibi, canlı bir varlık olmadıklarından onlara böyle bir şeyler söyleyemiyoruz...


Başka şehirlerde niye böyle yakıştırmalar yok anlayabilmiş değilim. Mesela geçti Ezine Pazarı sür eşeğin Çanakkale'ye ya da Geçti Mudanya Pazarı sür eşeğin Gemlik'e ya da Bursa'ya ... Vallahi kıskanırlar bak buranın adamları Bor ile Niğde'yi benden söylemesi...


Bir de şunun tespitini iyi yapmamız lazım. Bor'un Pazarı hangi gün Niğde'nin Pazarı hangi gün ve de Bor ile Niğde arası eşek ile kaç saatte alınıyor, öyle ya bunları bilmemiz lazım acilen. Mercedes ile kırk elli dakikaya gidersen herhalde eşek ile bir günde ya da iki günde anca gidersin. Bor ve Niğdeli hemşerilerimden özür dileyerek fikir yürütüyorum sadece...


Başlıkta Mercedes dedik ya siz yine de takılmayın arabanın markasına, Opel Vectra veya Ford Fiesta hatta eskilerden Hacı Murat-124 veya i34 bile olabilir... Araban yok da bisikletin varsa o bile olur... Takmayın yahu! Ben olur dedi isem olur, olmaz diye bir şey yok...


Konu nereden nereye geliyor. Eğer ki Bor'dan kasıt Bor Madeni ise Bor'un Pazarı hiç geçmesin isteriz tabi ki... Bor tabi kısaltılmışı esası Boraks Madeni... Dünyanın en büyük rezervi bizde şu anda bir çoklarınızın bildiği gibi... Satalım dünyaya sonrada keyif çatalım. Ancak onu da hammadde olarak değil de işleyerek satmak değerini haliyle beş on kat artırıyor... Nerelerden nerelere gerdik billahi şaştım kendime...

( Geçti Borun Pazarı Sür Mercedesi Niğdeye başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.