Öyle derler ya beylik bir laftır ''Misafir misafiri sevmez, ev sahibi de hiç birini sevmez.'' Oysa ki misafir ağırlamak, yedirmek içirmek yüce dinimiz İslam Dairesi içinde de çok hoşa giden, beğenilen bir davranıştır. Sevgili Peygamberimiz bu konuda “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse komşusunu rahatsız etmesin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” demiştir...


Genellikle dini bayramlarda olur. Misafirliğe gidersiniz, pat diye on dakika sonra, sevmediğiniz başka bir komşuda çıkar gelir. Yeni gelmişsiniz, kalksanız olmaz, otursanız size zulüm, iki arada bir derede kalırsınız...


Yedirip içirmek, iyi ağırlamak lazım misafiri ki bir de biz de Tanrı Misafiri denen bir kavram vardır. Yoldan geçen hiç tanımadığımız insanı kapımızı çaldığı zaman Tanrı Misafiri kabul eder, yedirir, içirir, hizmet ederiz o insan... Hele de köylerde yatacak yer bile verirler zaman zaman, bu Anadolu insanının kadirşinaslığına güzel bir örnektir...


Misafir kısmeti ile gelir derler. Uzak bir diyardan akrabanız, eşiniz, dostunuz, köylünüz geldi diye sakın suratınızı asıp da misafirlerinize kötü davranmayın. Bakarsınız o misafirin yüzü suyu hürmetine o gittikten sonra evinize bolluk bereket ve güzellikler yağdırır Rahman ve Rahim olan Allah... Eksikliklerini göstermesin...


Bizler yıllar yılı ticarete hayatının içinde esnaflık yapıyoruz. Öğle saatlerinde kim girerse iş yerimize yemek yiyorsak o anda mutlaka sofraya davet ederiz, azına çoğuna bakmadan, o insan bizim için Tanrı Misafiridir. Gelir oturur soframıza, paylaşırız, kimi de bir lokma alır teşekkür eder.


Yıllar yılı yurdundan savaş nedeni ile ayrılan başta Suriyeliler olmak üzere, Iraklıları, Afganlıları ülkemizde misafir ediyoruz. Ara sıra münferit olaylar olsa da yine de onlar bizim için Tanrı Misafiridir. Ensar zamanında muhacirlere yardım ettiyse biz de onlara kol kanat geriyoruz gücümüz yettiğince... Allah yar ve yardımcıları olsun. Misafirlerini baş tacı yapanların evleri de bolluk bereket içinde olacaktır mutlaka...

( Her Ne Kadar Misafir Misafiri Sevmese De başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.