Bizlerin öncelikle bu gecenin ne olduğunu, niçin değerli olduğunu kavramamız gerekir. Eğer bunu idrak edebilirsek o vakit yaptığımız ibadetler değer kazanır.

Mesela aşık olduğu kişiyle buluşmaya gidecek birini düşünün. O gün sevdiği kişinin doğum günü olsun. Onunla buluşmaya gidecek kişi ise bugünün özel olduğunu bilsin fakat hangi gün olduğunu bilmesin. Yanına gittiğinde dese ki :’ bugün çok özel bi gün , bugün seninle ilk kez karşılaştık’ . Herhalde sevdiği kişi ona benimle dalga mı geçiyorsun derdi.

Biz internette biraz araştırsak bu gece için peygamber efendimize salavat getirme, bol bol dua ve tövbe etme, nafile namaz kılma, kelime-i tevhid getirme gibi ibadetleri göreceğiz. Lakin şöyle düşünün az önce sevdiği ile buluşan kişi ona saatlerce ‘ seni ilk gördüğümde üzerinde şu vardı, hava şöyle sıcaktı , işte saçın şu modeldi’ gibi şeyleri söylesin dursun. Bu sizce karşıdakini memnun eder mi? Bizim ibadetlerimiz haşa dalga geçme boyutunda olmaması için bizim ne yaptığımızı anlamamız gerekir.

Regaip  kelime olarak, rağabe kelimesinin çoğuludur. O ise; bir şeyi arzulama, onu elde etmeye çalışma, ona  karşı meyletme, rağbet etme gibi anlamlara gelir.

Regaip gecesi 3 aylardan biri olan Receb Ayının ilk Cuma Gecesi’dir. Receb Ayı, 3 ayların başlangıcı olan aydır. Bu aylarda yapılan ibadetler daha makbul ve daha fazla sevap olduğu bilinir. O yüzden insanların farkında olmaları için bu gece çok büyük önem arz eder. Diğer bir deyişle, 3 aylar girdi kendine gel , kendine bi çeki düzen ver , demenin diğer adıdır Regaib. Bu gecede yapılan hataların farkına varılır. Pişman olunur ve tövbe edilir ise işte o zaman 3 aylara gerçek manada hazırız demektir.

İşe şöyle başlanabilir. Öncelikle bir kalem ve kağıt alın. Bu güne kadar ne yaptığınızı yani gündelik hayatta nelere rağbet ettiğinizi yazın. Mesela her gece falan diziyi izliyorsun. Veya gününün şu kadar saatini telefonda harcıyorsun. Veya ortalama bir ayda 4 tane kitap okuyorsun. Bir günde ortalama 8 saat uyuyorsun. Kısaca hayat rutinin ne ise, nelere rağbet ediyorsan yaz.

Sonrasında ise bu yaptıklarını vicdanınla değerlendir. Acaba rağbet ettiklerinden kaç tanesini Allah için yapıyorsun.

Daha sonra ise öncelikle kısa vadeli , daha sonra uzun vadeli olmak üzere planlar yap. Ben ayda 4 kitap okuyordum ama bundan sonra en az bir tanesi peygamberimi anlatan dini bir kitap olacak. Veya ben şu kadar süre telefonda zamanımı harcıyordum bundan sonra evde olduğum geceler de 1 sayfa Kuran okuyacağım ama mealiyle beraber. Arapça okuyamıyorsan 2 sayfa meal okuyacağım . bu ve benzeri öncelikle hafta hafta sonra aylık ve sonrasında ise bu 3 aylar için uzun vadeli plan yapın.

Biz şimdilik 3 aylar bazında plan yapalım. Daha sonrasında ise bu planlar hayatınıza yerleştiğinde göreceksiniz ki tüm yaşam tarzınız değişecek.

Hatta üşenmeyin ve etrafınızdaki insanların rağbet ettiklerini de analiz edin. Eşinizin, annenizin, babanızın, iş arkadaşlarınızın, etrafınızdaki herkesin. Zaten rağbet ettikleriniz ve rağbet etmeniz gerekenleri gördüğünüzde içinizde bir dua etme ve tövbe etme isteği oluşacak. Ve aynı zamanda etrafınızdaki insanlar için de dua etmek isteyeceksiniz.

Bundan sonra artık sizin rağbet  edecekleriniz belli ve hedefiniz belli olacaktır.

Eğer ki bu gece şu kadar sayfa Kuran okusanız , şu kadar falan duayı okusanız, şu kadar zikirler çekseniz siz evet rağbet etmiş olursunuz. Bu gece için ALLAH’ a rağbet etmiş olursunuz. Lakin bir de şöyle düşünün siz uzun vadede planlar yaptınız. Ve bu planlar doğrultusunda rağbet etmeniz bitmiyor. Sadece bir geceyle sınırlı kalmıyorsunuz. Sürekli rağbet ettiğinizi düşünün. Bu gece bunları bol bol yapın. Lakin bu geceyle sınırlı kalmasın. Bizim rağbetimiz bir gece değil her an olmalı. Bu ise ancak planlayarak olabilir. Bir plan defterimiz olmalı. O zaman ancak geçen zamanımızı kontrol altına alabiliriz.

Regaip gecenizin hayırlara vesile olması dileğimle...Hayırlı kandiller...

( Regaip başlıklı yazı GAFİL tarafından 18.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.