EVCİL KÖPEK SORUNU ÇÖZÜLMELİDİR

 

         Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

 

Gaziantep Güneş Gazetesi 16 Şubat 2021

…………………………………………………

 

 

       Bu konuda defalarca yazdım, yine yazıyorum. İlgililer sesimi belki duyarlar. Bazı apartmanda temizlikçi olarak çalışanlar, apartman yöneticilerine “Biz merdiven silmeye geldik. Köpek kakalarını silmeye gelmedik” diye şikayette bulunuyorlar. Apartman yöneticisi zor durumda kalıyor. Bu gibi zorlukları ben de yaşadım. Allah akıl vere demekten başka çarem yoktur. İlgililer ilgilenmez iseler. Halkın dinlenme yeri olan parklarımızda oturacak temiz bir yer bulunmaz. Köpek sorunu çözülmelidir diye düşünüyorum. Almanya’dan emekli bir arkadaşım, Almanya’da gördüğü bir olayı şöyle anlattı. Parkın birisinde bir köpek kakasını yapmış.. Köpeğin sahibi çantasından çıkardığı selpak mendil ile köpeğin kakasını alıp, çöpe götürmüş. Güya onlar gavur biz Müslüman’ız. Böyle Müslümanlık yerin dibine girsin.

       Bizimkiler ise, evlerinde besledikleri köpeklerin kakalarını parkların en temiz yerine yaptırıyorlar. Banklarda oturacak temiz bir yer bulamıyorsunuz. Oneymiş de, bunlar hayvan severmiş. İnsana saygısı olmayan akıl fukaraları, hayvan sever çizgisinde kendi kendilerini, avutuyorlar. Buna bir çaremi? Gayet kolay. Yetkililerimiz buna bir çare bulamıyorlarsa, ben öğreteyim, İşte çare. Köpeklere tasmalarını takmak mecburiyeti getirilmelidir. Tasmalarda sahiplerinin adı yazılacak. Tasmasız köpekleri sahibinin elinden alıp, hayvanat bahçesine teslim edilmelidir. Parklara kakalarını yaptıran insanlara, 100 veya 200 TL para cezası uygulanmalıdır. Polis memurlarımız veya zabıta memurlarımız yazmalıdır. Elbette polis memurlarımıza veya zabıta memurlarımıza yetki verilmelidir. İşte böylece köpek sorunu çözülmüş olur. Bu uygulamayı hayata geçirmek çok zor değil. Yeter ki yetkililerimiz, sesimizi duymazlıktan gelmesinler. bizi  ve konuyu ciddiye alsınlar diyorum.

       Beni hayvanları sevmiyor sananlar yanlışa düşerler. Tabiat canlı varlıklar ile güzeldir. Ben bazı soyları tükenmeye yüz tutmuş hayvanlara üzülüyorum. Büyükbaş hayvanlardan Deve, fil, at, eşek. Kanatlı hayvanlardan kartal, akbaba, leylek, kırlangıç, ibibik, bıldırcın, üveyik, karga ve serçelerin soyu azalıyor gibi geliyor bana. Zürafa, geyik, kara gibi hayvanları görmek zaten çok zor. Bunları ancak hayvanat bahçesinde görebiliriz. Acaba köyde yaşasam konu kuşların bazılarını  görme şansım olabilir mi? Diye düşünüyorum. Bu kuşların bir çoğunun seslerine hasret kalmış gibiyim. Keşke bunların çoğalmaları için imkanlarımız müsait olsa da bunları çoğaltabilsek diye düşünüyorum. Yalınız şunu söylemeden geçemem. Her şeyden önce insan sağlığı önde gelir. İnsanların huzurunu ve sağlığını bozacak hal ve hareketlerden kaçınmamız gerektiğini unutmamamız  gerekiyor. İnsanlara saygı, kendimize saygıdır. Çünkü nihayet hepimiz bir insanız. İnsan olduğumuzu düşündüğümüz müddetce.

  

( Evcil Köpek Sorunu Çözülmelidir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 16.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.