Ne kadar zeki veya yardımcı olsa da robot veya bir sistem içinde,  Yapay Zeka asla insan yerine geçemez. Tıpkı bilgisayar gibi verilen emirleri duygu veya beklentisi olmadan yapar. Kimseden torpil beklemez. Kimseye yalan söylemez. Kimseden çıkarı yoktur. Ne ailesi vardır ve çocukları ne de kaybedecek bir şeyi…


Bu güne kadar karar verilmiş tüm mahkeme kararlarını içine yüklediğinizde, avukat gibi günlerce delil toplamaz. Hakim gibi mahkemeyi erteleyerek karar verme işini yıllarca uzatmaz. Konu hakkında ki dataları girdiğinizde, konu hakkında çok kısa sürede hüküm verir. Gelecekte avukatlık ya da hakimlik makamı yerini yapay zekaya bırakacak gibi…


Yapay Zeka, devlet memuru, işçi, teknisyen hatta doktor olabilecek… Ancak onları üreten, geliştiren asla olamazlar. Savaşa, kavgaya, ekip biçmeye karar veremezler. Yağmurda ıslanmaya, sızlanmaya, şikayet etmeye çalışmazlar. Lider olamazlar. Yanlıştan doğrudan tam emin olamazlar. İçinde ki bilgiye göre, onu yükleyenin kararını uygularlar. Gizlilikleri olamaz. Her şeyi aşikar yaparlar.  O zalimde olamaz, ancak zalime hizmet ederler. 


Gelecek Yapay Zeka’nın yoğun kullanıldığı bir teknoloji alanı olacak. Kullanıldığında, onun yaptığı işlerin sonuçları başlangıçta sıkıntı verici deneyimlerle dolu olacak. Yaptığı işlere bakınca, insanın kafası dönüyor, artıların ve kolaylıkların bolluğu yüzünden ama en büyük negatifi, insanı hareketsizliğe ve tembelliğe yöneltmesi olacak sanırım. Şimdiden ev süpüren robotlar, ev temizliğini onlara bırakmış durumda. Temizlikçi kadınların ekmeğini elinden almak üzere… Yani işsizlik oranı artacak gibi…


Herhalde giremediği bir alanda gazetecilik, şair ve yazarlar olacak … Yani medya!  Bizim gibi yazamazlar, öğretici olamazlar, doğruları bulup öğüt veremezler. Hakkı ve adaleti arayamazlar. 


Sonuçta bir teknoloji işte… Bize kolaylıklar sağlarken, zararları da olacak. İnsana benzetmeye çalışacaklar! İnsanın iyisine benzetirler inşallah. 


Saffet Kuramaz 

( Yapay Zeka başlıklı yazı safdeha tarafından 6.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.