Başkasına kader yazanlar, bu iştende para kazanmıyorlar, aksine zevkle yapıyorlar işlerini. Kimisini o anlık var gücüyle hiç sormadan var olan yerini değiştiriyorlar, yaşamında istemediği kaderi yaşatıyorlar. Gerçi kim zalim olsa, ona da başka zalim musallat oluyor, gün geliyor. sonuçta etme bulma dünyası, her yapılanın bedeli, o niyetli kişiye iyi ya da kötü olarak dönüyor. 


O gibi zalimler, bombalar atıyorlar, var sandıkları güçleriyle… Ayakta tutunanlar, memleketinden ayrılmak zorunda kalıyor. Yani istese de istemese de kader yazıcının eliyle kaderi değişiyor. Bu öyle dehşetli kader oluyor ki, mülteci konumunda denizlere, emniyetsiz botlarla yola çıkıyor. O botlar batıyor, masum bebekleri ölüyor. Etme bulma dünyası, bu görüntüye bakıp onlara yardım etmeyen şahit herkese, belki afetlerle, belki kuraklıkla, belki başka zalimler eliyle acılar yaşatıyor.


Şimdi Filistin’e ağlıyorlar. İsraile buğz ediyorlar. Dillerinde ortak düşmanları oluyor. Ama bu yolda olan kişiler, ürettikleri gıdaların fahiş fiyatlarını artırarak, köşeyi dönüyorlar. Hani zalime küfrediyor, buğz ediyordunuz, böyle yaparak Filistinde ki insandan ne farkı kalıyor ülkemde ki aç insanların hali. Söyle bunu yapmakla sen zalim olmuyor musun? İsrailden ne farkın kalıyor. 


Mesele elinde ki güçle insanların kaderiyle oynamakta değil… Mesele insanalara iyilik yapmakta. En iyi yol şüphesiz İslam ama dilinden düşürmediğin İslam gönlüne işlemiyor, yaptıklarından korkmuyorsun. Allah’tan korkmuyorsun. Bir insanın kaderini değiştirmek, üstelik rızası olmadan… Ne kadar acı verici durum. Düşün bir kere, Allah insanlar arasında ki ilişkilerde ameline bakarken, o amelinin gönül rızası ile yapılması ve kendi rızasıyla yapıp yapmadığına bakıyor. Eğer zalim olmuşsan amelinde bu durum kara bir leke oluşturuyor. Sen insanların kaderini değiştirirken, onların kalplerini mi okudun ki… Sen en iyisi misin ki, insanların yollarına çivi döküyorsun. 


Korona günlerinde, önlem almayan insanlar bu virüsü başkasına bulaştırdığında zalim olmuyor musun? O insanın ölümüne sebep olurken, Suriye’de üzerine bomba atan kişinden ne farkın kalıyor.  Kişinin yaşam hakkı kutsaldır. Her yaptığın bu isyana gerekçen ne olursa olsun manası yoktur.  Kendine zarar ver ama başkasına değil… Ormanları yakanlar, her ağaç bir canken onun yıllarca ve zor şartlarda büyüdüğü göz önünde bulundurulsa, yok edip, mevsimlerin değişmesine, nefes almamıza gerekli oksijeni yok etmesine nasıl duyarsız olabiliyor ki… Doğayı kirletenler, yahu siz evinizde kirli mi oturuyorsunuz ki, doğa kirli yaşasın! Bu insanlara sorsanız, hep zalime söverler… Acaba, bunu bilerek mi yapar, hani daha çok kazanmak için yoksa cahilliğinden mi? Eğer bir toplumda yaşıyorsa, ortak yaşam alanlarında ne yapması gerektiği herkes öğrenmek zorundadır. Ben bilmiyordum, yaptım ama pişmanım demek kesinlikle yaptığına gerekçe olamaz.


Kader değiştirenler, Siz Filistin'e, Türkistan’a, Arakan'da ki masumlara üzülüyorsunuz, konuşurken ama seçtiğiniz hayatın içinde, yaptıklarınızla onlardan ne farkınız kalıyor, düşünmenizi istiyorum. Bir Ebu cehil gibi, İslamı bilmekte ama yaşamamakta direnen, kalıcı sandığı gücüyle peygamberimiz üzerine ibadet ederken işkembe atanların sonu ne olmuş yeniden düşünün. O peygamber ki, 14 asır önce ölmesine rağmen onu sevenler her an artıyor ama Ebu Cehili kim biliyor ki…Zalimler unutuluyor, ama Allah yoluna samimi sarılanlar asla unutulmuyor, Mevlana, Yunus Emre ve niceleri…. Hakkı söyleyen ve yaşatanlar asla unutulmuyor…Zalimler yok olup gidiyor, ama Allah yolunda olanlar ölmesine rağmen hala yaşıyor.


Zalimi eleştirirken, lütfen kendinize ruh aynasında bakınız ve aldığınız kararları yeniden gözden geçirin. Acaba bende mi zalimim deyin. Kime kötülüğüm oldu, oluyor deyin. Bunu yapmakta elbette serbestsiniz, Bir süre yeşilliği ile yükselen ve aniden kuruyan ağaç olmak istemiyorsanız. Lütfen düşünün. Neye inandığınızı, inandığınız gibi mi yaşıyorsunuz, kime zarar verdim deyin. Tabiri caizse kul hakkı işlemeyin. Bu  metod sizi mutlu edecektir. Müslümanlar katlediliyor deyip, etrafınızda ki Müslümanları yaşadığınız şer yol ile katletmeyin, kaderlerini değiştirmeyin, zalim olmayın. 


Saffet Kuramaz  

( Güç Yanlış Yönde Kullanıyorsa Kısa Sürede O Güç Elden Alınır başlıklı yazı safdeha tarafından 5.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.