Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 4.02.2021
Okunma Sayısı : 1645
Yorum Sayısı : 1
HES KODU tam koruma sağlayamaz

     Coronavirus günlük vaka sayısı; 33000'den 5000'lere düşmüştü. Şu an 8000'lere kadar çıktı. Bu sonuçlardan; maske, mesafe, temizlik kuralını tam uygulamadığımız, ciddiye almadığımız ortaya çıkıyor.
HES kodu ile kurumlara giriş uygulaması  önemli olsa da fazla da bir anlam ifade etmiyor aslında.
Çünkü günlük testi pozitif çıkan 8000 kişinin hepsi kayıtlarda bir gün önce negatif görünüyordu ve virüsü yaymaya devam ediyorlardı. HES kodu sorgulamak sadece, testi pozitif çıkıp, kendini karantinaya almayan kural tanımayan kötü niyetli kişilerin tespitinde işe yarıyor.
     Test yapılmayan herkesin, taşıyıcı olma ihtimali vardır.
Bir ay önce testi negatif çıkana, bir gün sonra virüs bulaşmadığının garantisi yoktur. Ayrıca mutasyona uğrayan virüs, aşıların koruyucu gücünü azaltmaktadır.
Maskemizin niteliği, takma/ değiştirme şeklimiz, attığımız yer ve devamında el, yüz, burun, ağız temizliğimiz de son derece önemlidir.
Gereğini yapmazsak, duyarlı davranıp kurallara titizlikle uymazsak; yıllarımız, sağlığımız, maddi gücümüz, ekonomimiz, moralimiz zarar görecek.
Önemine binaen, bilinen kuralları tekrar hatırlatma gereği duydum. Umarım faydalı olmuştur.
Milletçe daha mutlu daha sağlıklı günlere ulaşmak dileğiyle.
Samsun, 04.02.2021
Ali Rıza Malkoç
( Hes Kodu Tam Koruma Sağlayamaz başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 4.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.