Eskiden iki yakamın bir araya gelmediğini anlatmak için arkadaşlara “Maskem yok ki banka soyayım,” esprisi yapardım. Allah cezamızı verdi. Kaç aydır maske takıyoruz. Bu konuda hep ciddi olduk. Markete gidince eskiden ekmek ve süt alırdık; son bir yıldır listeye maske de ekledik. Biraz da işin esprisine bakalım istedim. Taktığınız maskenin ne kadar çok faydası olduğuna göz atalım mı? Nasıl olsa gözleriniz açık…

  • Şükür Açısından: Halen maske takarak da olsa nefes alabildiğinize göre şanslısınız demektir. Aldığınız her nefes için şükretmelisiniz ve yaşamın kıymetini bir kez daha anlamış olmalısınız. Allah’tan ki sadece burnumuzu ve ağzımızı kapatıyoruz. Ya tüm yüzü kapatmak zorunda olsaydık? Şükredelim.
  • Fotoğraf galerisi: Maskeler artık aksesuar mı oluyor? Covid-19 sonrası dünyadaki maske çılgınlığı | Euronews

    2. Estetik Açıdan: Siz de benim gibi estetik furyasına kapılmayıp halen burnunuzda ve dudaklarınızda değişiklik yapmamışsanız bu bölümleri fevkalade saklıyor; rahat olun. Dişlerinizde sizi rahatsız eden bir sararma, çarpıklık, damak görünmesi, sararmış bıyıklar vb. durumlar için de ha keza durum aynı. Ayrıca burnunuz aksa, siz mendilinizi çıkarana dek kimse görmeyecek. Rahatça nezle veya grip olabilirsiniz. Yok, ben illa dişlerimi göstermek isterim derseniz ona göre de maskeler çıkmış.

    İşitme engelliler dudak hareketlerini gösteren şeffaf maske üretilmesini talep ediyor | Euronews

    3. Gözleriniz ne kadar güzel: İnsanlar sadece gözlerinizi görebildiği için en çok ona dikkat edecek, bakışıklarınızdaki anlam ön plana çıkacaktır. Siz konuşurken sadece gözlerinize bakacak ve gülen gözlerinizi görebilecekler. Mart ayından beri rimel ve göz kalemlerinde artış olduğunu, allık ve rujların ise eskisi gibi satılmadığını biliyor muydunuz? Yani makyaj ürünü olarak da kârdasınız. Siz kullanmıyorsanız da eşiniz ya da kızınız muhtemelen kullanıyordur.

    Koronavirüs Maske Kadın - Pixabay'de ücretsiz fotoğraf

    4. Duygularınızı saklayabilirsiniz: Yolda giderken dua eşliğinde yürüseniz, komik bir şey gördüğünüzde gülseniz, ya da birine kızdığınız için söylenseniz bile kimse dudaklarınızı görmüyor. Bence bu harika bir şey…

    Psikoloji Haberleri - Son Dakika Yeni Psikoloji Gelişmeleri

    5. Empati kurma yeteneğiniz gelişir: Eskiden maskeli bir çocuk ya da yetişkin gördüğünüzde aslında dışardaki mikroplardan kendini korumak için taktıkları o maskeden dolayı onlardan çekindiğinizi, acıdığınızı hatırlıyor musunuz? Ya da böyle yapanları? İşte size empati kurmanız için bir fırsat…

    Akut miyeloid lösemi tedavisi için lipozomal ilaç Vyxeos FDA onayı aldı

    (Her canlı, bir çiçektir.)

    6. Uyum zorunluluğu yok: Özellikle bayanların dikkat ettiği çanta ayakkabı, kıyafet uyumu, erkeklerde kemer ayakkabı uyumu gibi görünüşe dair çabalarınızın içinde maske yok. Yani Kırmızı kareli bir gömlek ile yeşil bir maske taksanız sizi kimse yadırgamaz.

    Koronavirüsle mücadeleye yardımcı olan moda devleri - Moda Haberleri

    7. Soğuktan Korur: Evet, havaların soğuduğu bu aylarda atkı alsam mı almasam mı kararsızlığı yaşıyorsanız maske bir nebze sizi kurtarıyor. Nasıl da sıcak tutuyor değil mi? Hele iki kat takıyorsanız…

    Sonbaharda 'maske kullanırken' bu kurallara dikkat! - Sağlık Haberleri

    8. Diş rahatsızlığınızı tespit edebilirsiniz: Maskenin içinde ağzınızdan çıkan nefesi tekrar solurken kötü bir koku alıyorsanız geçmiş olsun. Diş çürüğünden kaynaklanan bir problemiz olabilir. Maskeniz olmasa belki de bunu hiç bilemeyecektiniz.

    Yüz Maskesi Takınca Oluşan Ağız Kokusu - ONLINE KADIN DERGİSİ

    9. Az konuşmak her zaman yeğdir: Maske ile konuşmak ve anlaşılmaz elbette zor. Bu nedenle gerçekten önemli olduğunu düşündüğünüz kelimeleri sarf edecek ve boş konuşmamış olacaksınız. Bence bu büyük bir nimet.

    İnsanlar mikrofona neden konuşmuyor

    10. Dışarda az dolaşmak: Maskeyle gezmek hiç eğlenceli değil biliyorum. İşimizi halledip hemen eve dönüyoruz. Zaten çok gezmek de sakıncalı bilirsiniz. O nedenle mümkün olduğunca az gezecek, kendinize daha fazla vakit ayırabileceksiniz. Evdekiler zaten sizi özlemişti emin olun. Muhabbetiniz bol olsun.

    Koronavirüs genelgesi: Ülke genelinde maske takmak zorunlu oldu

     

    11. Merak Uyandırıcı: Geçenlerde velilerimden biri maskesini çıkarınca ilk kez –gerçek yüzünü- gördüm. Çok farklı geldi. Maske insanda merak uyandırıyor, ağzınızı burnunuzu ne kadar güzel kapatırsanız o kadar cazip olursunuz. İnşallah sizi ikna edebilmişimdir.

    Pandemi ne öğretti? - Uzm.Klinik Psikolog Nigar Çiçek

    12.Bazıları için ek gelir: Tanıdığım onlarca kişi maske dikerek para kazanmaya başladı. E, duruma göre hareket etmek ticaret zekâsı ister. Gerçi çoğu mecburiyetten yapsa da geçimleri için bir fayda.

    Bez maskelere dikkat! Virüsü almanıza engel olmayabilir - Haberler Milliyet

             Bunları biraz gülümseyin diye yazdım elbette. Kim bilir benim göremediğim ne faydaları daha vardır. Yoksa asıl amacımız yüz maskesinin korona virüse karşı koruma sağlıyor olması. Tabi ne yukarıda yazdıklarım ne de bu asıl amaç maskesinin çenesinin altına, bileğine, arabasının aynasına takanlar ya da cebine sokuşturanlar için değil.

    Maskesiz günleri görebilmemiz dileğiyle…

    ( Maskenin Başka Faydaları başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 30.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
    Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.