AİLEDE YAŞAM ŞEKLİ

 

              Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

             Gaziantep Güneş Gazetesi 26 Occak 2021

 

       Bugünkü sohbet köşemde bir kendi aile yaşamından, biraz da bildiklerimden, gördüklerimden söz etmek istiyorum. Anne nasihatını çok dinledim. dinlediklerimden birisi de, Rahmetli annem bir gün bana şöyle seslendi. “Oğlum bak, bana yapmış olduğun bütün yanlışlarını affederim. Fakat babana karşı yapmış olduğun yanlışları affetmem” dedi.  Bakınız burada takvim yaprağından almış olduğum “Sevgi Rekabet Götürmez” başlığı altındaki bir yazıyı sizler ile paylaşmak istedim. Okuyun, bakın bakalım, ne göreceksiniz?

       “Bazı anneler sevginin daha çoğunu kendileri almak ve çocuklarını kendilerine bağlamak maksadıyla, babaları gözden düşürmeye çalışırlar. Babaların eksiğini noksanını abartılı bir biçimde çocuklarına anlatırlar. Böylece çocuklara karşı, kendi itibarlarını artırmak isterler. Bazen de, babalar aynı hatayı yaparlar. Anneyi sevgi odağı olmaktan çıkarmak ve kendilerini bir numara yapmak için uğraşırlar. Böyle bir sevgi rekabeti karşısında hem anne, hem de baba çocukların gözünden düşer. Çünkü bu davranış biçimi daima ters teper. Sevgi hele de anne, baba konusunda ise asla rekabet kaldırmaz. Zira çocuğun fıtratı anne ile babayı birlikte sevmek üzeredir. Bu sebeple çocuklara annenin mi, babanı mı daha çok seviyorsun diye sormak çok mahsurludur. Çocukları böyle bir çelişkiye düşürmemelidir. Gerçi onlar çoğunlukla her ikisini de aynı derecede sevdiğini söyler ve böylece fıtratlarında olanı seslendirirler. Bu gerçeğe rağmen çocuklar anne baba sevgisinde taraf olmaya çağırılmamalıdırlar. Tam tersine anne , baba hakları konusunda duyarlı olmaya davet edilmelidirler”

( Ailede Yaşam Şekli başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 26.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.