Ülkemizde gazetecilik ya muhalif gazetecilik  ya da iktidar yanlısı gazetecilik vardır. Tabii bunu bir kavramda işaret etmek gerekirse  yandaş gazetecilik denilebilir. Bu gibi kişilere gazeteci demek doğru olmaz, bunlar yarı gazetecidir. Bu gazetecilere centaur gazetecidir. Bir gazetecide olması gereken en önemli özelliği tarihçi gibi tarafsız olmasıdır. Tabii tarihçilerdede bu sıkıntı yaşanır şu gibi örneklerde: 1915 Olayları techir mi soykırım mı ya da Dersim Olayı katliam mı yoksa isyan mı  bu olayları tarihçiler kimlik benliklerini göre  ya da siyasi düşüncelerine göre kayda geçiriler. Kürt, Türk, Ermeni, Fransız hepsi farklı bir şekilde kabul edeceklerdir. Biz bunları istisna olarak kabul etmeliyiz  bu istisnalar bütün ülkelerdeki bütün halklarda vardır. Bunun çözümünü Cumhurbaşkanımız Erdoğan'ın dediği gibi dünyadaki farklı kesimlerdeki tarihçiler, bilim adamları ve benzerlerinin belgelere, kanıtlara binaen karar verip kayda geçirilmesi gerekiyor Biz asıl konuya dönecek olursak Türkiye'de tarafsız diyebileceğimiz  gazeteci çok azdır. Gazeteci dediğini muhalif olmalıdır. Doğrudur, her iki cihete de muhalif olmalıdır. Tarafsız olmalıdır. Araştırmacı olmalıdır. O olayın detayına kadar inmesi gerekir. İsmail Saymaz ve Soner Yalçın  araştırmacılıklarıyla göze çarpar. Detaycıdırlar. Bu gazetecilere centaur gazeteci demek doğru olmaz bu gazetecilerde bir nevi olsada yandaşçılık göze çarpar.
Genel itibari ile toplarsak gazeteci dediğin, muhalif olmalın tarafsız olmalı, kanıtlayıcı olmalı ve işte o kişi  o zaman gazetecidir.
( Türkiyede Gazetecilik başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 26.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.