Canım kuşlara neyi tavsiye edeceksin, diye hemen cevabı yapıştırmayın. Anlamışsınızdır burada ki ev kuşu deyimi, mecazi, biz erkek ve kadınlar, yani eve tıkılıp kalanlarımız. Herhalde kanaryalar, muhabbet kuşlarına tavsiyelerde bulunacak halimiz yok. Manyak mıyız biz? Ne anlar cikcikler tavsiyeden mavsiyeden?


Eviniz biraz genişse bir iki saat koridorlarında gidip gelip yürüyüş yapabilirisiniz. Ya da dar ise olduğunuz yerde şınav, mekik çekin... O da olmadı apartmanda oturuyorsanız merdivenlerinden inip çıkmakta hem spor, hem de vakit geçirmenize yardımcı olacaktır...


Sokağa çıkma yasağı başlamadan bulmacası bol gazetelerden iki üç tane gazete alıp bulmaca çözme işine yoğunlaşabilirsiniz ki hem beyniniz çalışmış ve Alzheimer'e karşı da güç kazanmış olursunuz. Ayrıca makaleleri, köşe yazılarını okumak da bilgi dağarcığınızı genişletecektir...

İki üç gün evde kalmak okumak ve yazmak içinde büyük fırsattır bu işi seven insanlar için. Benim öyle, sizi bilmem. Daha önce kitaplığınızda, alıp da yarım bıraktığınız, okuyamadığınız bir dolu kitap vardır, onların sayfalarına gömülebilirsiniz...


Yakın yerlerde ki marketlere, sokağa çıkma yasağı olsa bile gitmek serbest. Bir şey alma bahanesi ile bu marketlere gidip de alıverişinizi yaparken, hem de yürüyüş egzersizi yapmış olursunuz. Tabi sosyal mesafe ve maske olayını da ihmal etmeden yapmak, hem sizi hem de sevdiklerinizi korumanıza yardımcı olacaktır.


Ev de evcil hayvanlarınız varsa onların bakımı ile ilgilenebilirsiniz. Kedi, köpek ya da kuşlar, onların sevmeye sevilmeye ihtiyacı var. Her ne kadar konuşamasalar da, onlarda ailenin bir bireyi asında. Eğlence olarak bakmamak lazım bu canlılara. Hatta imkanı olan vatandaşların barınaktan alıp sahiplenmeleri de çok anlamlı ve güzel bir davranıştır...


Ev de olduğunuz müddetçe ne yapıyorsanız, okuyorsanız ya da müzik dinliyor veya televizyon seyrediyorsanız bir odada yapmaya çalışın. Böylelikle aile bağlarınızda kuvvetlenmiş olacaktır. Bundan daha güzel bir eylem var mı? Aşı da başladı zaten, inşallah bu illetten de hem milletimiz hem de dünya kısa zamanda kurtulacak. Güzel günler umalım ki yakındır...

( Ev Kuşlarına Tavsiyeler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.