Onun ismini ilk duyduğum zamanlar, daha delikanlı sayılırdım. ''Nasıl bir isim bu Zbigniew yahu!'' dediğimi hatırlıyorum o tarihte... Biraz bizim Türkçede ki zibidi kelimesi ile çağrışım mı yapmıştı acaba? Yapmamış olması lazım zibidi ile bir iki harfi ortak olsa bile...


Böyle enteresan kelimeler zaman zaman aklıma takılır durur, bu da sanırım onlardan birisidir... Hayır benim yaşıtım filan değil bu Zbigniew, sevmem de keratayı. Kerata mı dedim koca adama? Tamam, özür, sözümü geri aldım. Sevsem ne sevmesem ne ölmüş gitmiş Polonya asıllı bu Amerikalı vatandaş... Toprağı bol olsun mu denir, aman ne denirse densin...


Tanışıyor olsaydık ya da ben onun gençlik yıllarına denk gelseydim ne haber Zbig diye kısaltarak söylerdim belki de... O da bana iyilik miyilik Aho filan mı derdi ki? Yok demezdi, demez. Ben kalkıp o tarihte Sam Amcanın ülkesine gideceğimde bu Zbigniew ile bir yerde karşılaşacağız, oooh ölme eşeğim ölme, böyle bir şey, bir maymunun okuma yazma öğrenmesi kadar imkansızdı...


İşte burada tıkandı kaldı yazacaklarım bu Zbigniew hakkında. Ama uzatmamda lazım yazıyı, öyle üç paragrafta biter mi, yakışır mı bana üç paragraf yazı yazmak. Hem de Sam Amca'nın eski bir güvenlik danışmanlığına kadar yükselmiş bir adamsa bu Zbig, yine Zbig mi dedim... Amaaan anlayın işte Zbigniew...


Hayır bir de anlamadığım şey, o isminde ki Z ve B harfleri arasında neden İstanbul'un İ'si yok. Şimdide buna taktım kafayı. Hmmm, siz de diyorsunuz ki ''Anası babası ismini koyarken bu Zbigniewe öyle uygun görmüşler... Hiç düşünmemişler mi, gün gelir biriside ''O, Z ile B arasında niye İ yok diye sorar, sonrada bunu kafasına takar da sabaha kadar bunu düşünür durur, arpacı kumrusu gibi. '' diye...


Carter zamanında, yani Kartır işte siz öyle okuyun, herkes de İngilizce bilmiyor, Ulusal Güvenlik Danışmanı... Ha bu arada bir ikinci adı daha varmış o da Kazimierz... Adam o tarihte Amerika'nın en önemli stratejistlerinden birisiymiş... ''Dünyanın en önemli stratejistleri arasında ismi sayılan Brezezinski ABD'de 1977-1981 yılları arasında Jimmy Carter'ın Ulusal güvenlik yardımcılığını yaptı. Samuel Huntington’la birlikte çalışarak, 43 sayfalık gizli bir bülten yazdı. Bu bültende gelecek yönetimin 10 önemli dış ve ulusal güvenlik politikası hedefi açıklanıyordu.'' Bunu da önemli bir bilgi olarak aktaralım... Vay be Zbigniew nereden geldi de aklıma senin ismin, cismin bu yazıyı yazdırdın bana...

( Kim Bu Zbigniew başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.