Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 22.01.2021
Okunma Sayısı : 1401
Yorum Sayısı : 0
*Ulusal deliler bayramı*

Geçmiş zamanın bir diliminde, toplumun tamamını ilgilendiren bir olay olur.
Suçlananlar, mağdurlar, tanıklar vardır.
Artık hukuk gözüyle tartıp bir karara varmanın zamanı gelmiştir.
Olaya Baş Kadı dahil olur ve mahkeme kurulur.
Dosya içeriği hazır fakat önce tanıkları dinlemek ister kadı.
Belirlenen yedi tanığı, kadı ayrı ayrı ve birbirlerini duyamayacakları ortamda dinler.
Çok ilginç bir durumdur ki, yedi tanık da olayı birbirine hiç benzemeyecek nitelikte anlatır. Yani bilgi, görgü, duyum ve eylem kodları hiç mi hiç benzememektedir.
Karar vermekte zorlanan kadı, yasal vicdani kanaat hakkını kullanmakta kararlıdır.
Müftüyü çağırır ve bu talimatı verir.
"Ulusal deliler bayramı ilan ediyorum"
Tüm minarelerden duyulsun" der.
Bu bir menkıbedir elbette.
Okuduğum bir anlatımı biraz süsleyerek aktardım.
TV haberleri, gazeteleri, sosyal medyayı, politik hırçın nutukları gözlemleyince,
"Biz de mi bayram ilan etsek acaba" diye düşünmedim değil.
Sevgilerimle
22.01.2021
Ali Rıza Malkoç
( Ulusal Deliler Bayramı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 22.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.