….göz açıp kapayıncaya kadar dört ay nasıl geçti babacığım ,hüzünlü ve çok ani bir ayrılıştan sonra ,çok zor olan o ilk günlerin ardından ,rüzgar gibi geçti diyebilirim günler ,hatta aylar geçti ,alıştım galiba musti, sanki yıllardır bu durum böyle devam ediyor, bu meslekte yıllarını vermiş emekliliğine az kalmış biri gibi hissediyorum kendimi ,öğretmenliği de yadırgamadım zaten ,kimin kızıyım ben , inşallah senin gibi donanımlı,bilgi ve pratik zengini biri olurum, tek farkla ben gurbet ellerde bu mesleğin ilk günlerini yağımla kavrularak geçiriyorum ,öyle senin gibi ,boğaza nazır her şeyi ile mükemmel bir okulda değil, daha bir çok eksiği ile fedakarlıklarla ayakta durmaya çalışan bir durumdayız , üstelik tüm sevdiklerinden uzakta olarak bir başına mücadelesi olan genç bir öğretmenim , bazen öyle oluyor ki ,gecenin karanlığında ışıksız ve yıldızsız ,uçsuz bucaksız araziler ortasında kalmış gibi hissediyorum kendimi, o ilk günlerin birinde ,geceydi saatin kaçıydı bilmiyorum ,üşüyor muydum ,üşümüş müydüm farkında değildim ,kendimi mi dinliyordum, yoksa bu duygular gurbetin acıları mı ? artık her ne ise o yalnızlık kabusları, yerini huzurlu mutlu güler yüzlü sevinçlere bıraktı, hem acı ,hem tatlı-hoş,sanki bir başka dünyada olmak gibi heyecan veren günler içindeyim şimdi,geçmişi arada bir hatırlamak bana iyi geliyor, yoksa iyi gelmiyor mu ? …neyse diyelim yarınlarımıza bakalım diyorum,annem’in gelişi son anda ertelendi diyorsun ,bir anlamda üzüldüm bir anlamda buradaki sıcaklar onu olumsuz etkiler endişesi ile olumlu buldum bu kararı ,hayırlısı babacığım inşallah annemi misafir edecek günler de gelir ,eee sen ne yapıyorsun daha daha ,yine hafta sonları mangal seansları oluyormuş ,sen pek yazmıyorsun ama telefonuma görsel tespitler düşüyor mustiiii..mutlu, sağlıklı yüzlerinizi görmek, bana daha bir moral katıyor ,siz devam edin ben de burada boş durmuyorum ,sağ olsun ,candan dost arkadaşlarımla gezilerimize devam ediyoruz , boşuna dememişler taşların kalbi diye , Mardin' de her sokak her yakın uzak beldeler taş mimarinin şahaserleri ile dolu igerçekten güzel bir ortam var, Allah daim etsin ,bu dayanışma,bu sevgi bağları bizlere güç veriyor , hadi şimdi birazda haberler musti ,bu kez uzun tutacağım spor,müzik,magazin,paparazzi,siyasi, sosyal,pedogojik,ve de psişik haberlerden…bakalım neler olmuş güzel yurdumda : “ bir zamanların starı behiye Aksoy vefat etmiş,futbolcu arda turan ile burcu esmersoy arası açılmış,yani resmen bozuk muşlar,Hatice Şendil,Burak Sağyaşar ile dünya evine girdiler,Galatasaray şampiyon olunca Fenerbahçe ve Beşiktaş antrönörleri istifa etmişler,sinem kobal ile Kenan imirzalıoğlu sanki ayrıl mış gibiler miş, iç siyasette muhalefet ,saray’da altın klozetler olduğundan bahsetmiş ,ispatlayamazsa namussuz ve şerefsiz sayılacak ki öyle olacak , eğer doğru ise cumhurbaşkanı da makamından ayrılacak tabi günler gösterdi ki aslı yok , paramparça dizisinde oynayan alina boz aşık olmuş hem de ilk defa oluyormuş(!), asla vazgeçmem dizi oyuncusu amine gülşe’de ,oyuncu serhat teoman’a kalbini kaptırmış,İsrail ordusunun,mavi Marmara gemisine yaptığı orantısız saldırı ve güç kullanma ile katlettiği insanlar ile ilgili dava , giderek İsrail hükümetini ve Siyonist askerlerin doğrudan suçlu olduğu kanaati ağır basıyor ve dünya kamuoyunda da mahkum oldular,anlaşma için İsrail ,astronomik para teklifleri yapıyormuş,istanbul’da havaların yağmur ihtimali , hatta akşamları soğuk gittiği için bir çok konserin iptali söz konusuymuş,feraye tanyolaç estetik yaptırmış,ayrılık yaradı deniliyor ,kaya çilingiroğlu’ndan ayrılması feraye’yi bambaşka biri yapmış,46 yaşında olmasına rağmen dudaklarını doldurması, burnunu kaldırması ,yüzünü gerdirmesi dikkat çekiyormuş,ezanlar okunduğunda siyasiler yıllarca sesini kesmiyorlardı meydan konuşmalarında,şimdi anonslarla ezanları dinleyelim çağrısı yapıyorlar,Mustafa kaya 6.şiir kitabı için henüz yayınevi bulamamış,çıkacak şiir kitabına bulduğu ismi de değiştirecekmiş ,Meryem uzerli meğer Kenan imirzalıoğluna geçmişte ilgi duyuyormuş…” ,haberler şimdilik bu kadar musti,gerçi çoğu İstanbul gecelerinden ve yersiz,gereksiz haberler oldu ama sen mesajımı anlıyorsun canım babacığım,mektubumun sonuna geldim, daha uzun yazmak isterdim ama bugün çok yoruldum,yemek yapmaya halim bile kalmadı,keşke hazır önüme gelse,sana bunları yazarken az da olsa dinlendim,yeşil fasulye almıştım gerçi kartmış ama yemeğini güzel yapmıştım ,bari onu ısıtıp yiyeyim, peki babacığım ellerinden öperken sevdiklerime herkese çok selam ,Allah’a emanet olun……..





mustafa kaya
02.06.2015 /Mardin
( Mektup-26 başlıklı yazı cirik tarafından 21.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.