Serbest Kürsü / Nesir

Eklenme Tarihi : 17.01.2021
Okunma Sayısı : 1217
Yorum Sayısı : 0

     

            Trabzon, 2014 yılında büyükşehir olunca "Ortahisar" adıyla merkez belediyesi oluşturulmuştu. Yapılan seçimlerle belediyenin ilk başkanı Ahmet Metin Genç olmuştu. Kendisi avukat olan Genç, Ortahisar Belediye Başkanlığı koltuğunda ilk beş yılını tamamladıktan sonra, yapılan yerel seçimlerde ikinci bir beş yıl için de Trabzonlulardan yetki almıştı. Önceden kendine ait bir binası olmayan Ortahisar Belediyesi'nin artık kendine ait son derece modern ve geniş bir binası var. Altı yıllık süreçte teşkilatlanmasını da yapmış görünüyor. Bundan sonra bütün iş, halkı memnun edecek hizmetlerde bulunmaktır.

            Trabzon'un tarihî bir semtini kendine isim olarak seçen Ortahisar Belediyesi; tarihe, kültüre ve sanata saygılı ve hizmetkâr bir belediye olduğunu, yaptığı işlerle ortaya koyuyor. Belediyelerin sadece çöp toplama, şehre su sağlama, ulaşım hizmetlerinde bulunma,  yolları asfaltlama, itfaiye teşkilatıyla yangınlara müdahale etme, zabıta aracılığıyla işyerlerini denetleme, imar düzenlemeleri yapma, kanalizasyon gibi işlerle uğraşmadıklarını ;halkın kültürel değerlerini yaşatma gibi ulvi vazifelerinin de olduğunu biliyoruz. Fakat bazı belediyeler kültür ve sanatla ilgili iş ve icraatların halkın dikkatini ve ilgisini çekmediğini düşünerek bu alana pek girmez. Oysa belediyeler kültürel faaliyetlere de yönelmelidir.

            Ortahisar Belediyesi, kurulduğu ilk günden beri kültürel anlamda önemli işler gerçekleştiren müstesna bir kurumdur.  Altı senelik kısa tarihlerinde kültürel konularda çok önemli işler gerçekleştirmişlerdir. Bu hassasiyetlerinden dolayı kendilerini tebrik ediyorum.

            Trabzon Ortahisar Belediyesi, geçenlerde şiirin yaşatılması ve geniş kitlelere sevdirilmesi için 1-31 Aralık 2020 tarihleri arasında bir şiir yazma yarışması düzenledi. Aynı anda "Cumhuriyet", "Çanakkale", "Trabzon" ve "15 Temmuz" gibi çok önemli konularda dört ayrı kategoride yarışma gerçekleştirildi. Katılımcılardan ödüle layık görülenlere sadece bir kategoride ödül verildi. Böylece ödüllerin aynı kişide toplanmasının önüne geçildi.

            Ben de Trabzon Ortahisar Belediyesi tarafından organize edilen bu yarışmanın "CUMHURİYET" kategorisinde aşağıdaki şiirimle BİRİNCİLİK ödülü kazandım. Başta Ortahisar Belediye Başkanı Av. Ahmet Metin Genç olmak üzere, Kültür Müdürü Sadettin Önsel'e ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu gibi yarışmaların bundan sonra da devam ettirilmesini diliyorum. Söz konusu yarışmada, birincilik ödülüne layık görülen "Cumhuriyet Neşideleri" adlı şiirlerimi siz gönül dostlarımla paylaşmak istiyorum:

           

            CUMHURİYET NEŞİDELERİ


            O, mavi gözlü Gazi; yiğit Hayme Ana'dır

            Esaretten zafere imandır cumhuriyet!

            O, Şerife Bacı'nın avucunda kınadır

            Gözyaşıyla yazılmış fermandır cumhuriyet!

 

            O, dua burçlarında kabul olan dilektir

            O, cenk meydanlarında bükülmeyen bilektir

            O, doğruyu yanlıştan ayıran bir elektir

            Darda kalmış mazluma emandır cumhuriyet!

 

            O, zafere koşmaktır nalla mıh arasında

            O, gizli bir ateştir Marmara çırasında

            O, ayın on dördüdür; gecenin karasında

            Harcandıkça çoğalan zamandır cumhuriyet!

 

            O, gönül gergefinde istiklâlin nakışı

            O, zaman tünelinde asrın ân'(d)a akışı

            O, annenin hasretle yavrusuna bakışı

            Dikenler içinde gül; yamandır cumhuriyet!

 

            O, Cilo'da kardelen; Sarıkamış'ta kardır

            O, Kuvâ-yi Milliye; Ata'dan yadigârdır

            O, fecirde güneştir; karakışta bahardır

            Erciyes'te, Ağrı'da dumandır cumhuriyet!

 

                                                           M. NİHAT MALKOÇ

 

( M. Nihat Malkoç, Ortahisar Belediyesi Şiir Yarışmasında Birincilik Ödülü Kazandı başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 17.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.