(HACI)  SANİ  KONUKOĞLUNU  UNUTMADIK





              
Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

             Gaziantep Güneş Gazetesi 15 Ocak 2021

 

 

       Gazi Şehrin unutulmaz iş adamı Hacı Sani KONUKOĞLU’nu unutmadık ve rahmet ile anıyoruz. 16 Ocak Onun ölümünün 27 yıl dönümüdür.  Ben burada Sayın Abdulkadir ve Adil KONUKOĞLU başta olmak üzere, KONUKOĞLU Ailesini ve SANKO  Çalışanlarının tamamını kutluyorum, Rahmetli Hacı Sani Konukoğlu’nun izinde hızla yürümektedirler. Yolları açık olsun diye dua ediyorum. Çünkü Gazi Şehrin bir çok kayda değer isimlerinin hayır işleri kendilerinin ölümleri ile son buldu.. Fakat SANKO HOLDİNGE gelince, her gün ve her zaman daha da güçleniyorlar. Şehrimizin hayırlı işlerinde hızları maşallah, daha da artmaktadır. Bu güç, Hacı Sani KONUKOĞLU’nun hayırlı evlatları ve hayırlı çalışanlarının sayelerindedir..

       Geçmiş yazılarımda rahmetliden sıkça söz ettim. Fakat unutamadığım bir hatırasını bugün burada yine anlatamadan geçemeyeceğim. Yıl 1987  Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünde Şef Kadrosunda, İl Müdür Yardımcılığına vekalet ediyordum. Ramazan Bayramı öncesi,  Üniversite Bulvarındaki Şahinbey Gençlik Merkezine adı verilen, Rahmetli Yaşar Torunun Müdürlüğü döneminde idi. Gaziantep Erkek Yetiştirme Yurdunun bahçesine geldiğimde, Yurdun Bahçesinde bir tahta sandalyede mütevazı bir şekilde  birisi oturuyordu. Oturan muhterem, gece bekçisine sordu. “Daha kimse var mı” diye. Gece Bekçisi “2 kişi kaldı efendim. Onlar da geliyorlar” dedi. Onlar da geldiler, onlarında her birisine  50 TL takdim etti. Sözü edilen 50 TL 1987 yılının 50. TL. sidir. Çocuklara ve çalışanlara verilen, 50 TL Bayram harçlığı, şimdi bile az para değil. Bana hoş geldiniz efendim deme fırsatı olmadan, bir taksi gelip, muhteremi alıp götürdü. Gece Bekçisine bu vatandaş kimdi? Dediğimde Ahmet Bey nasıl tanımazsınız Hacı Sani KONUKOĞLUNU dedi.  Ama ben hala hayıflanırım. Hoş geldiniz efendim, deyip de, bir hal hatır sormadığıma. O zaman rahmetli hazırlıklı gelmiş. Gaziantep Erkek Yetiştirme Yurdu öğrencilerine ve çalışanlarının tamamına 50 TL Bayram harçlığı vermiş. O zaman.  o paraya yurt çocuklarının büyük çoğunluğu,  birer bisiklet almışlardı. Işıklar içinde uyusun.

       Yaho Sanki Sosyal Hizmetler, Sanko’ya bağlı bir kuruluştu.   O zamanlar. Yurt Çocukları, askere gider, Yurt Çocukları Ankara’ya iş sınavına gider, ben Sanko’yu ararım. O zaman Yalçın Bey diye bir zat’ı muhterem çıkardı telefonuma. Yurt çocuklarına yol harçlığı ve otobüs bileti isterdim. Hemen temin ederlerdi. Müdürlüğümüze bağlı Huzurevi yaşlılarına her Ramazan Bayramında takım elbise, ayakkabı, gömlek, kravat verirlerdi.

          Saygı değer okurlarım, Hacı Sani KONUKOĞLU (SANKO HOLDİG) Gaziantep Halkına iş istihdamı ve yaptırdıkları okul, Camii, Hastane, ve üniversiteleri ile, Devletimize ve Belediyelerimize, sayfalara sığmayan destek vermektedirler. Ayrıca mal ve hizmet üretimleri ile de Gaziantep’te önemli bir yer tutar SANKO HOLDİG.

Gazi Şehrimizde. SANMO HOLDİG ve çalışanları, Gazi Şehrin gururu ve yüz akıdırlar.

        Ben bu günlük bu kadar diyorum. Kendisini rahmet ve saygı ile bir defa daha anmış olduk. Tekrar tekrar diyorum. Mekanı Cennet olsun, ışıklar içinde uyusun. Sanko Ailesine ve Sanko çalışanlarına da Yüce Allahtan sağlık ve afiyetler diliyorum. Ben Hacı Sani KONUKOĞLUNU mezarı başında, bir Fatiha ile anmayı çok  isterim. Ama imkanlarım müsait değil. onun için üzgünüm.

( Hacı Sani Konukoğlunu Unutmadık başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 15.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.