Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 13.01.2021
Okunma Sayısı : 1197
Yorum Sayısı : 0
Toku ağırlamak zordur

     Evet, toku ağırlamak zordur.
En beğendiği tatlıyı da sunsanız, nezaket sahibi değilse, teşekkür bile etmez, burun kıvırır oturur.
Her şeyi en iyi bildiğini zanneden, burnunun doğrultusundan başka bakış açısı, öngörüsü olmayan, farklılıklara kin ve husumetle yaklaşanlar; başkalarının birikim ve deneyiminden bir şey alabilir mi? Tek kelimeyle "hayır"
Öneri ve taleplerini ciddiye alırlar mı? Hayır.
Böylelerini düşman, rakip, muhalif ve şüpheli görürler.
Bütüncül, toplumsal, bilimsel ve insani yaklaşımdan çok uzak bir yaşam modelleri vardır çünkü. Romanlarda, tarih anlatımlarında bunun çokca örnekleriyle karşılaşıyoruz.
İyi niyetli, dürüst, açık sözlü insanların öğreti ve önerileri ütopik/hayal mahsulü görülse de bu tür şaibeli şahsiyetler el üstünde tutulmuştur nedense.
     Bu niteliklere haiz bir şahsiyet, tarihin hangi döneminde yaşamış olursa olsun, gökten zembille inse dahi, benim için kabul edilebilir bir değeri olabilir mi? Hayır
Ahlaki duruşuma, ilave bir şey ekleyebilir mi? Hayır
Adalet anlayışımın garantörü ve geliştiricisi olabilir mi? Hayır
Toplumsal hoşgörü, dayanışma ve huzur katsayıma artı değer katabilir mi? Hayır
Bilim, kültür, sanat, medeniyet anlayışımla bütünleşebilir mi? Hayır.
Peki tarih boyunca, bunca mağduriyet yaşamış kitleler neden haklı oldukları halde, güçlü olamamışlardır?
"Zembilini de al git" deme hakkı yok mudur mazlumun?
Bu nedenle çözüm olarak, her daim,
Bireysel, ilkesel, bilimsel ve zihinsel devrim diyoruz.
13.01.2021
Ali Rıza Malkoç
( Toku Ağırlamak Zordur başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 13.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.