TABELA DİZELERİ(NEBE SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Hangi durumda nerede, ne zaman ne yapılması gerektiği genelde kullanım klavuzu,yönetmelik,kitap,tabela…vb yerlerde yazabilir.

2- O yüzden bunlara bakmak çok daha sağlıklı bilgiye ulaşmak demektir.

3-Aynı şekilde sorununuzla ilgili dini bir kaynak mı arıyorsunuz?

4-İlk seçenek olarak Kuran okuyabilirsiniz.

5-Büyük olasılıkla çözüm orada belirtilmiştir.

6-Artık elimizin altında teknoloji nimeti var.

7-Google arama motorunu oluşturandan,hizmete sunanlardan ve geliştirenlerden Allah razı olsun.

8-Gözlere fer  ,beyne kuvvet ve kulaklara tını olacak pek çok uygulamalar mevcut teknoloji çağında.

9-Girelim şu bilgi paylaşımı ,tartışma ve etkinlik yapılan güzelim web sitelerime.

10-Her ne kadar yüz yüzenin verdiği keyfi vermese de her çiçekten bal her andan zevk her olaydan ibret alınabilir.

11-Cenneti yeryüzünde oluşturabiliriz.

12-Cehennemi de aynı şekilde oluşturabiliriz.

13-Ne ekersen onu biçersin derler.

14-Sevgi tohumu,ilgi gübresi ve canan suyu ile neler ortaya çıkar acaba?

15-Benim görüşümü sorsalar melek gibi görünen canlılar oluşur derim.

16-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

17-Ahireti isteyen kul hakkından sakınsın.

18-Bu dünyayı da hep aklında tutsun.

19-Dünya ve ahiret bir kuşun iki kanadı gibidir.

20-Tek kanatla kuş kolay uçmaz.

21-İkisi birbirini tamamlamalıdır.

22-Aynısı sağ beyin-sol beyin için de geçerlidir.

23-Fatih Sultan Mehmet İstanbulu fethederken tüm hazırlıkları beyninin sol lobu ile tamamladı.

24-Gemileri karadan yürütmek gibi bir kararı sağ lobunu kullanarak aldı.

25-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

(Google ile bilgiye ulaşmak kolay bir durum oldu.Teknoloji ile birlikte değişen çağımızda artık bilmemek bir özür değil de seçenek haline gelmiştir diyebilir miyiz?Bilmiyorum.Bazı konularda hala mağara adamı ilkesi gereği yüz yüze canlı canlı uygularken öğrenmemiz gerekiyor.Doğru bilgi her iki dünyamızı da güzelleştirir.Kuşun kanadı örneğinde yazdığım gibi bir elin nesi var iki elin sesi var.)

GERİ BİLDİRİM DİZELERİ(MÜRSELAT SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Okuduğunu,dinlediğini,gördüğünü anlama ve yorumlama çok önemlidir.

2-Bazı görüşlere göre insanın bakış açısı yorumladığı kadardır.

3-Bazı ayetler yoruma açık olabiliyor.

4-Bunları da iyiliği,adaleti,yardımseverliği emreden Allah’ın kötü yönüymüş gibi görenler olabiliyor.

5-O zaman Ali İmran 7 ayetini hatırlatıyorum.

6-İyi ki de tartışıyoruz bu konuları yoksa insanların içine kurt düşebilirdi.

7-Kuran’ı bir bütün olarak ele almalıyız benim görüşüme göre.

8-Kuran Araplara indi,en çok düzelmesi gereken kavime.

9-Hz.Muhammed(SAV) döneminde asr-ı saadet yaşadılar.

10-Onun ve 4 halifenin dönemi bittikten sonra Arap-İran kültürüyle yorumladılar.

11-Sanki hiçbir öğreti işe yaramamış gibi.

12-Abbasiler döneminde işler değişir gibi oldu.

13-Mutasıma selam,kapıyı onlar açtı.

14-Çin ordusu Talas Savaşında kaçtı.

15-Türk ordusu o gün nur saçtı.

16-Türkler İslam’a beklenen ilaçtı.

17-Hz.Muhammed(SAV) 571’de doğdu.Talas Savaşı 751’de yapıldı.Pasinler Savaşı 1048’de yapıldı.Varna Savaşı 1444’te yapıldı.İstanbul 1453’te fethedildi.

18-Bu yazdığım tarihlerin hepsinin rakamlar toplamı 13 yapıyor.

19-13 bence bir dönüm noktası ölçüsü olmuş ve miladi takvimde kendine yer bulmuş.

20-Allah ayetlerinde diyor ki her şey bir ölçüye göre düzenlenmiştir.(Furkan 2)

21-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

22-Bu ölçüler konusunda siz de bana geri dönüş yaparsanız çok memnun olurum.

23-Belki de yanılıyorumdur ve sizler  yanlışımı görmemde yardımcı olursunuz.

24-Bu ölçüler bize neyi çağrıştıyorsa onunla karşılaşırız.

25-.Algıda seçicilik,kendini gerçekleştiren kehanet ve inanç meselesi….

26-Yalnız şurası çok önemli,mutlaka bahsetmeliyim.

27-Musa asasını yere vurmasaydı 12 pınar çıkaramazdı.

28-Emek harcamadan olmaz.

29-Bununla ilgili olarak 100 maymun deneyi incelenebilir.

30-Bu deney ve kuantum dolanıklık teorisi gösteriyor ki her öğe birbiriyle bağlantılı.

31-Bunlar benim yorumum,tabi en doğrusunu Allah bilir.

(Zamanın ve mekanın önemli olmadığı her öğenin birbiriyle bağlantılı olma durumuna DNA’mız da dahildir.Kişiliğimiz nasılsa o şekilde düşünür, yorumlar ve davranırız.DNA değişkendir,tıpkı düşüncelerimiz gibi…İyilik güzellik yardımseverlik DNA’mızın daha güzel bir şekil almasını sağlar,kötülükler ise yapısını bozar hatta yer yer kopmalar bile gerçekleşebilir.Sayılara ise daha sonra daha çok değineceğim.)

BİLİNÇ DİZELERİ(DEHR SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-İnsanlar neden nankörlük eder?

2-İnsanlar neden kötü davranır?

3-İnsan Allah’ın en güzel yarattığı varlıksa neden kendi değerini düşürür?

4-Yaşadığımız çağ,şartlar,öncelikler bizi buna itebilir.

5-Ne olursa olsun hoşgörü anlayış empati yollarını sağlam tutmalıyız.

6-İnsanlar uzlaşma içerisinde olmalı,böylelikle aşılmaz gibi görünen sorunlar bile hallolur.

7-Bunlar olduğu sürece yaşamımız da güzelleşir.

8-Nankörlüğün,kötülüğün ve itibar kaybının önüne geçilebilir.

9-Cennet mi kurmak istiyor insanoğlu?

10-Esinlendiğim bu surede Cennet tasvir edilmiş durumda zaten.

11-Kuran uyarır,ilimi teşvik eder,sevgiyi hakim kılın der,adil olun der kısaca hep iyilik yapın der.

12-Allah hakkında tartışanlar var,Ahzap 50-53’ü öne sürüyorlar özellikle.

13-İyiliği emreden Allah elbette o ayetleri boşuna indirmemiştir.

14-Belki de o hanımlar başkasının eşi olunca helak olacaktı?

15-Zaten bu ayetler hicretten sonra indirildi.

16-Hz.Muhammed(SAV) 40 yaşında peygamber oldu,12 yıl sonra hicret etti.

17-En az 52 yaşındaki peygamberin nefsi mi ön planda olur davası mı?Bir düşünmek lazım…

18-Peygamberimiz konusunda at gözlüğü takanlar var,inşallah çıkarırlar.

19-En doğrusunu Allah bilir.

(Benim açıklamam ile ikna olmayanlar İhsan Eliaçık’tan İslam peygamberi hakkında doğru bilinen 10 yanlış yazısını okuyabilir.Yine de en doğrusunu Allah bilir.Hüsnü kuruntuya kapılmak yerine doğrusunu araştırmak gerekir.O zamanın arapları için toplumsal düzen bunu gerekli kılıyor olabilir.Köle birinin özgür biri ile evliliği o zaman için bir devrim niteliğinde ve peygamberimiz bunu amaçlamış olabilir.En doğrusunu Allah bilir.Allah kimse için zorluk çekmeyi istemez.)

HEMEN DİZELERİ(KIYAMET SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Akıp giden zaman haykırsın!

2-Sonsuza dek mutlu mesut yaşamak ister insanoğlu masallardaki gibi.

3-İnsanlar bazen unutuyor.

4-Öleceğiz.

5-Bunu gözardı ederek yaşıyoruz kimi zaman.

6-Birini mi özledin?Ara,bağlan,yaz o zaman.

7-Teknoloji gelişti,mağarada yaşamıyoruz.

8-Her ne kadar yüzyüzenin yerini tutmasa da bu bir çözüm.

9-Çözüm insanı olmalı diye düşünüyorum.

10-İşleri aceleye getirmemeli,bahane bulmaktan vazgeçmeli ve durumları detaylamasına incelemeli diye düşünüyorum.

11-Kolaya kaçan bir an önce olsun bitsin düşüncesidir.

12-Bir an önce olsun bitsin derken hata yapılabilir.

13-O yüzden geç olsun temiz olsun düşüncesi iyidir.

14-Tabi burada akıp giden zamana çok dikkat etmeliyiz.

15-Söylenen söz,kaçan fırsat ve akıp giden zaman geriye gelmez.

16-Bu hayatta ne kadar tecrüben varsa o kadar güçlüsün demektir.

17-.Çin’de bir banka soygunu hikayesi tam bununla ilgilidir.

18-Bazen bela dediklerimize bir zaman sonra şükredebiliriz.

19-O belalar aslında bizi Allah’a yaklaştırmak içindir.

20-Aynı trafikte olduğu gibi…

21-Dur ikazına uymazsan kaza yapabilirsin.

22-Allah bizi daha güçlü yapmak için yaşatmıştır.

23-Ayrıca biz de kendimize çekmiş olabiliriz.

24-Bela ve musibet,kader ile de bağlantılı…

25-Bildiğimi anlatmaya çalıştım,en doğrusunu Allah bilir.

(İş hayatında,özel hayatta ve ilişkilerde olmazsa olmaz bir niteliktir tecrübe.Tecrüben varsa zaman kazanabilirsin,para kazabilirsin,bilgi kazanabilirsin kısaca kazanabilirsin.Daha güçlü olmak istersek yegane amacımız tecrübe kazanmak olmalıdır.Ne demişler:Yarım hekim candan yarım hoca imandan yarım iş zamandan eder.Tecrübe ustalardan öğrenilebilir,düşünerek,hayal ederek ve uygulayarak öğrenilebilir,tekrarlayarak öğrenilebilir,okuyarak,dinleyerek,izleyerek öğrenilebilir,öğrenmek isteyen bir yolunu bulur.)

GERÇEKLER DİZELERİ(MÜDESSİR SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Ey gerçekleri anlatan!

2-Artık bunu insanlara aktar.

3-Bilinçaltını arındır.

4-İyiliklerde yarış.

5-Yeter ki şükret.

6-Ölüm geleceği zaman

7-Herkesi zorlu bir an bekliyor.

8-Zenginlere söyleyin malını zekat sadaka fitre ile arttırsın.

9-Yoksa güvendiği dağlara kar yağabilir.

10-Büyüklük taslarlarsa Allah’ın adaleti er geç yerine gelir.

11-Evet,bu bir yaşam tespitidir.

12-Cennete girmenin bir yolu da budur.

13-Cennete girmenin ölçüsü 12’dir.

14-La ilahe İllallah Arapça 12 harf eder.Zodyakta 12 burç vardır.Her birinin iyi özelliklerini geliştirip kötü özelliklerini fırsata çevirebiliriz.Bir yılda 12 ay vardır.Bir gün 12x2:24 saat olarak düzenlenmiştir.Interstellar filminde karadeliğe girildikten sonra saate müdahale ediliyordu.Hayatın sırrı sayılarda gizlidir.İnanan inanmayan bir gün herkes bunu görecek.

15-Cennete ilk gidecek olanlar şehitlerdir.

16-Neden diye sorulacak olursa deyin ki:

17-Onlar kılıcıyla,kalemiyle ve tüm bedeniyle Allah’a yönelmişti.

18-Kuran öğüttür,bu dizeler ise ancak bir güzellemedir.

19-Kim öğüt almak isterse Kuran okusun,özellikle namaz surelerini...

20-Kuran’ı toplayan ve kitaplaştıran Hz.Ebubekir(RA)’dir.

21-Kuran ayetlerinin dizilimi,ayetlerin sayısı ve surelerin sıralaması belli bir düzene göredir.

22-Kuran’ı ilk defa okuyacaksanız indiriliş sırasına göre okumanızı öneririm.

23-Ayetler önem sırasına göre dizilmiştir.

24-Fatiha Kuran’ın özüdür ve en büyük yöneliştir o yüzden ilk sıradadır.

25-İkinci sure Bakara suresi Elif Lam Mim harfleriyle başlar.

26-Sakınanlar için doğru yolu gösterendir diye devam eder.

27-Zaten bizi doğru yola eriştiren de bu bildiklerimizi uygulamak değil midir?

28-Bakara suresi şeytan ile devam eder.

29-Düşmanımızı ne kadar iyi tanırsak o kadar temkinli oluruz.

30-İnsanın hataları çoğunlukla kibirden oluyor.

31-İnsan şeytandan hiç mi ders almıyor?

32-Son sureler olan Felak ve Nas suresi de Fatiha ile bağlantılıdır.

33-Doğru yola eriştir dedikten sonra hangi şerlerden sığınacağımız konusundadır.

34-Yine de her zaman okumaya çalışalım.

35-Sayfaları,insanları,hayatı…

(Bu dizelerde kendime seslendim diyebilirim.Bilgi birikimimin bir yansıması olması gerekiyordu ve bu dizeleri yazmaya karar verdim.İnşallah bilgi birikimim pek çok kişiye ulaşır.Kuran’ın surelerin dizilimi ise  ayrı bir öneme sahiptir.İlerleyen dizelerde hangi nedenlerle bunlardan bahsettiğimi daha iyi anlayacaksınız.Bazı matematiksel olayların gerçekleşmesi için sureler bu şekilde dizilmeliydi,tabi ki Allah izin verdi.)

GERÇEKLERİ GÖSTEREN DİZELERİ(MÜZEMMİL SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Ey gerçekleri gösteren!

2-Sabah akşam demeden insanları gözlemle.

3-Aslında insanları gözlemlerken kendine yolculuk ediyorsun.

4-Her insanda bir yetenek vardır.

5-Bunu gözlemlemek biraz zor olsa da kesinlikle değecek.

6-Bu yetenekler Allah için kullanılırsa sonuçlar mükemmel olabilir.

7-Bunu köle-efendi ilişkisi gibi değil de gönüllü birliktelik gibi düşünmeliyiz.

8-İnsanları Allah’a yakınlaştırmanın yollarını bulmalıyız.

9-Kimisi güzel resim çizer,kimisi çok iyi sporcudur,kimisi çok iyi beste yapar,kimisi güzel konuşur ve yazar,kimisi zehir gibi akla sahiptir.Bu meziyetleri Allah rızası için kullandığımızda dünya nasıl güzel bir yer olur kim bilir…

10-Bilgi paylaştıkça çoğalır.

11-Ürünler de paylaştıkça çoğalır her ne kadar azalıyor gibi görünse de.

12-Kuran’da bahçe sahipleri kıssası bununla ilgilidir.

(Gözlem becerisi bizi doğruya gerçeğe başarıya götürebilir.Kendimizi de çevremizi de hatta tüm evreni gözlemleyerek kazançlı çıkabiliriz.Her insanın içinde Allah’tan gelen  ruh vardır ve her ruh kendini farklı şekillerde yansıtabilir.Bedenimizi beslemeyi bildiğimiz gibi ruhumuzu da yararlı işler ile besleyebilmeliyiz.Bunun da yolu gözlemlediğim kadarıyla faydalı bilgiden ve onun uygulanmasından geçiyor.)

MELEK DİZELERİ(CİN SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Melekler insanları dinler ve hoşlarına giderse orada bulunabilir.

2-Bunlar benim görüşüm,yanlış da olabilirim.

3-İslam eski Sümer dinlerini reforme etmek için inmiş olabilir.

4-Eski Sümerde çok tanrı inancı vardı.

5-İslam putperestliğe ve çok tanrı inancına karşı çıktı ve kazandı.

6-Ezoterik bilgiler ve dinlerin kökeni konusunda 7 sayısı karşıma çıktı.

 7-Aynı 7 sayısını hayata ve İslama uyarladım.

 8-Sonuçlar inanılmazdı.

9-7 tepeli Rio’da isa heykelinin dünyanın 7 harikasından biri seçildiği tarih 07.07.2007,

10-7 tepeli Roma(Vatikan burada) fethedilmeden kıyamet kopmayacak,

11-7 uyuyanlar,

12-1 hafta 7 gün

13-Kabe 7 kere tavaf edilir,şeytanlar 7 kere taşlanır,Safa ve Merve arasına 7 kere gidip gelinir.

14-Dünyada 7 kıta var

15-Yahudilerin 7 mumlu şamdanı var

16-Kuran’ın özü fatiha 7 ayet

17-En önemlisi Kuran 7.yy da indirildi(610-632)

(İnsan gözü görünür ışığın yalnızca %8’ini algılayabilir.Geri kalan kısımları görebilseydik belki melekleri de görmüş olabilirdik.Ancak görmememiz Allah’ın melekler konusunda bizi bilgisiz bıraktığı anlamına gelmez.Göremeyiz belki ama hissedebiliriz.Sümerliler ve dinler tarihini araştırırken 7 sayısı karşıma çıktı.Aynı 7 sayısını İslam’a ve gerçek hayata uyarladığımda sonuçlar inanılmazdı.)

PELİN DİZELERİ(NUH SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Pelin’e bir ara yalnızlık çekerken bana yakın davrandığı için kanım ısınmıştı.

2- 2013-2014 benim için kötü bir dönemdi.

3-Bana neşe,zihin açıklığı ve ilham veren biriydi.

4-FTR okurken yazdığım şiirde ondan da esinlenmiştim.

5-Şiir yazmaya biraz da onun sayesinde devam ettim.

6-Endorfin yanında seratonin ve dopamini de artsın inşallah.

7-Ona karşı bilmeden kusurum olduysa da affetsin isterim.

8-Kötü niyetim yoktu ona karşı hiçbir zaman.

9-Allah herkesin kalbindekini,zihnindekini ve gizlediklerini en iyi bilendir.

10-Herkeste vardır biraz kendini ifade edememe sorunu bence.

11-Pek çok sebebi olabilir ama kendine güvensizliktir bana göre en önemli sebebi.

12-Kendine güveni artırmanın pek çok yolu var.

13-Materyalist olsaydım bu soruya endorfin seratonin dopamin arttır derdim.

14-Kandaki bu maddelerin moralimizi değiştirmesi kuralı nasıl belirlenmiş olabilir?

15-Kim belirledi bu nörofizyolojik yaklaşımı?

16-Bir yazı katipsiz,bir bina ustasız,bir resim ressamsız olmuyor.

17-Hassa dengelere sahip bu evren mi kendiliğinden olacak?

(Pelin adlı arkadaşıma buradan teşekkürlerimi sunarım.Kişisel gelişimime katkısı olmuştur.Şu anda araya mesafeler girmiş olsa da benim için önemli olmaya devam edecektir inşallah.İnsan kendini değerli hissetmek ister.Bu durum sağlandığı sürece insan kendini daha iyi ifade edebilir ve kendine güveni gelebilir.Mutlu insan olmanın bir yolu da endorfin seratonin dopamin salgılamaktan geçer.Bu salgıların nasıl olduğu ve etkileşimlerini öğrenmek bizlere mutluluk getirecektir.) 

OLGUNLUK DİZELERİ(MEARİC SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Meraklı birisi olgunluk nedir diye sorsa derdim ki:

2-Olgunluk ayakları üzerine basabilmektir derdim.

3-Olgun kişi meyve ağacına benzer derdim.

4-Birçok faydası vardır hem kendine hem etrafına derdim.

5-Zaman değildir sadece bizi olgunlaştıran.

6-Eğer ağaç köklerini salmasaydı su alıp büyüyemezdi.

7-Biz de incinmemek için ördüğümüz kozamızdan çıkmalıyız.

8-40 fırın ekmek yiyelim hatta sindirelim.

9-Peygamberimiz bile 40 yaşında vahiy almaya başladı.

10-Gebelik 40 hafta sürer.

11-5 vakit namaz sünnetler ile birlikte 40 rekatla  tamamlanır.

12-Demek ki olgunluğun bir ölçüsü 40 sayısı olmuş.

13-Bu benim görüşüm,en doğrusunu Allah bilir.

14-Olgunlaşmak isteyen insan acı çekmeli diye düşünüyorum.

15-Hatta İngilizce ‘’No pain no Gain’’ sözü buna cuk diye uyar.

16-Sabir otu ile sabır kelimesi aynı kökten gelir.

17-Sabir otu zehir gibi acı bir ottur.

18-Sabır da bu otu yutmak kadar acıdır.

19-Ancak neticesi iyileştirici oluyor.

20-Sabır sadece beklemek demek değildir.

21-Dayanma,sarsılmama,usanmama demektir sabır.

22-Acı çektik,güçlendik,ders aldık bu hayattan.

23-Bazı ağaçların bahar için yaprak dökmesi gerekir.

24-Her acı bizi daha da güçlendiren bir basamaktır…

25-Daha fazla acı çekmemek için mücadele etmeliyiz.

26-Tembellikle,sabırsızlıkla,kuşkuyla kısaca şeytana ait ne varsa…

27-Bu yolda buluşmak dileğiyle…

(Olgun kişi kendi sınırlarını bilebilir.Olgun kişinin belirli tecrübeleri vardır.Olgun kişi öngörebilir,sezebilir,fark edebilir.İnsan bir anda olgunlaşmaz.Her kişinin bir olgunluk seviyesi vardır.Benim gözümde bildiklerini uygulayabiliyorsan,okuduğunu izlediğini dinlendiğini yorumlayabiliyorsan ve aynı hataya iki kere düşmezsen olgunsun demektir.Allah 40 sayısını uygun görmüş evrensel düzeninde.Dilimize bile yansımış olması ayrı bir güzellik…)

KUDÜS DİZELERİ(HAKKA SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Kudüs ne zaman Müslümanların özgürce yaşadığı bir yer olacak?

2-Kudüs nasıl Müslümanların yaşadığı özgürce yaşadığı bir yer olacak?

3-Kudüs’ü maddi manevi olarak kim feth edecek?

4-Müslümanların bir zamanlar kıblesi olan  Mescid-i Aksa Kudüs’te bulunuyor.

5-5 vakit namaz peygamberimize miraçta emredilmiştir ve peygamberimiz miraca Kudüs’te çıkmıştır

6-.Kudüs’ün Müslümanlar tarafından fethi 638 yılında hz.Ömer,1187 yılında Selahaddin Eyyubi ve 1259 yılında Memlükler tarafından olmuştur.

7-Farklı kaynaklar farklı tarihler verebilir,ben çoğunluğu esas aldım.

8- Hz.Ömer ve Müslüman oluşu şu şekilde anlatılır.

9-Hz. Ömer bir gece Kâbe'ye doğru gelirken, Efendimiz'in orada ibadet ettiğini görür.

10-Gizlice Efendimiz'e doğru yaklaşır ve ne yaptığını merak eder.

11-O anda Efendimiz Hakka Suresi'nden ayetler okumaktadır.

12-Sözün kalitelisini çok iyi bilen Hz. Ömer, içinden bunlar bir şair sözüdür diye bir şey geçirir.

13-O anda Efendimiz Hakka Süresi'nin 41. ayetini okur:

14-Bu ayeti duyunca Hz. Ömer şaşırır, benim içimi mi okuyor bu adam, yoksa o bir kâhin mi der. Efendimiz bir sonraki ayeti okur:

15-Bu ayet karşısında bir kez daha sarsılır Hz. Ömer ve der ki:

"Bu sözler Muhammedin uydurması mı?"

16-O anda bir sonraki ayetleri okur Efendimiz:

17-Bu ayeti de duyunca Hz. Ömer daha da sarsılır ve hemen orayı terk eder. Ama günlerce, duyduğu o ayetlerin tesiri altında ezilir. İşte Hz. Ömer, öncesinde bu hadiseyi yaşayarak imana doğru yürür, en son kız kardeşinin evinde olanlarla süreç tamamlanmış olur.

18-Selahattin Eyyubi ise haçlıları dize getirmiş,Kudüs’teki gayrımüslimlere adil davranmış,güvenli şekilde şehri terk etmelerine izin vermiştir.

19-Memlükler ise uzun süren Moğol istilasına karşı kazanmıştır.

20-Üç tarihin sayılarının da rakamları toplamı 17 ediyor.

20-Beş vakit namazın farzları toplam 17 rekattır.

21-Kuranda miraç olayının anlatıldığı İsra(gece yürüyüşü) suresi 17. Sıradadır.

22-İşin en garibi benim bunları öğrendiğim tarih 17.01.2015 rakamların toplamı 17 yapıyor, ayın 17’sinde rakamlar toplamı 17 etti.

23-Daha da şaşıtıcı olanı ise şu:Haçlılar, 27 Receb Cuma günü Allah’ın bir hikmetiyle miraç gecesinde şehri teslim etmek zorunda kaldılar.

24-Namazın ve fethin bir ölçüsü 17 sayısı olmuş.

25-Müthiş bir malum olan bu durum Allah’ın kudretini gösteriyor.

26-Ölçü mü dersiniz tılsım mı dersiniz frekans mı dersiniz bilmem.

27-Doğayı kavramak için matematiği insan icat etmiştir.

28-Allah insana kendi icadı olan matematik ile mesajlar veriyor.

29-Adeta farkıma varın diyor.

30-Tek kurtuluşunuz iman diyor.

31-Bana yöneleni ihya ederim diyor.

32-Bunlar benim görüşüm,en doğrusunu Allah bilir.

(Allah içimizden geçenleri bilir.Allah süreci en iyi yönetendir.Bazen aradığımız cevaplar bir anda karşımıza çıkabilir.Hz.Ömer’in Müslüman oluş hikayesinde anlattığım gibi fiziksel süreçler ve zihin süreçleri birbirinden bağımsız değildir.17 sayısının bilgisine ise istesen her sayıdan çıkarım yapabilirsin diyen ateistlerden öğrendim.Öyleyse siz de 17 ile ilgili bulun dedim,ateist arkadaş önüme namazın ebced değeri ile ilgili bir paylaşım sundu,bende de ışıklar yandı ve aynı gün içerisinde bu bilgiler aklıma geldi.Allah izin verdi yapabildim.)

HARF DİZELERİ(KALEM SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Aşk!Dile gelsin boğazda düğümlenen harfler.

2-Dile gelsin mazlum olanlar da anlatsın.

3-Haksızlık yapanlara şunu desinler:

4-Allahın adaleti er geç yerine gelir.

5-Arayan Mevlasını da bulur belasını da.

6-Allah deistlerin sandığı gibi duyarsız değildir.

7-Deistler,ateistler,agnostikler günümüz Türkiye’sinde hacı hoca şıhlar kadar zalim değildir.

8-Din perdesine bürünen bu kişiler insanların korkularıyla oynayarak çuvalla para kaldırıyor.

9-Bunlara güvenmemeli,prim vermemeli ve ortadan kaldırmalıyız.

10-Türkiye Cumhuriyetine çok zararı olan bu kişilerden örnek olarak şeyh Said’i verebilirim.

11-Yeni kurulan cumhuriyete İslam düşmanı devletlerce kışkırtılmıştır.

12-Allahın da izniyle Atatürk bunun da üstesinden gelmiştir.

13-İslamı doğru anlama ve yayma konusunda Türkler başı çekmektedir.

14-Atatürk başta olmak üzere İslam’ı yüceltme yolunda ilerlemiştir Türkler tarih boyunca.

15-Bize düşen de Atatürk gibi çalışkan,cesur ve karakterli olmaktır.

16-Her yangın bir kıvılcımla başlar.

17-Okuma alışkanlığı isteyen önce ilgisini çeken konularla başlasın.

18-Bunu ağırlık çalışması gibi düşünebiliriz.

19-İlk önce 5 kilo ile başlarsın.

20-Çalıştıkça bu süreçte güçlenir,20 kg bile kaldırabilir hale gelirsin.

21-Zaten evrenin tamamı süreç üzerine kuruludur.

22-Dünya milyar yıl önce yaşama uygun değildi ancak şimdi elverişli.

23-Ay eskiden dünyamıza daha yakındı ve çekim gücü daha fazlaydı.

24-Şimdi yaşamaya elverişli durumda bulunuyor.

25-Canlılar bile tek hücreden meydana geldi.

26-Şimdi bir ağacın dalları gibi pek çok çeşitliliğe sahip.

27-Yine de evrim konusunda hala bilinemezci düşünüyorum.

28-Sonuçta genetik materyallerin farklı kodlar oluşturması söz konusu.

29-Bu kuralı kim belirlemiş olabilir diye soruyorum.

30-Cevap yine Allah’a çıkıyor.

31-Allah’ın indirdiği din,Allah’ın düzenlediği yasalar ve Allah’ın yarattığı doğa arasında tutarsızlık olmamalı diye düşünüyorum.

32-En doğrusunu Allah bilir.

(Allah mazlumun yanında olduğunu ve gerektiğinde bunu dile getirmesini Nisa 148’de belirtiyor.Atatürk: Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.İlim yolunda ilerlemeliyiz ki yanlış düşüncelere esir olmayalım Allah’ın izniyle.İlim yolları ise bizi Allah’a götürecektir diye düşünüyorum.Evrim konusunda ise hem yaratılış hem evrim aynı süreçte birarada ilerliyor diye düşünüyorum.En doğrusunu Allah bilir.)

DÜZEN DİZELERİ(MÜLK SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-9 durumdan uzak durmalıyız ki cenneti hak etmek için uğraşalım.

2-Kibir ki şeytanı bile Allah’ın huzurundan kovdurtmuştur.

3-Şehvet ki  çoğu yuvanın yıkılmasına sebep olur.

4-Oburluk ki sağlıksız yaşamın anahtarıdır.

5-Cimrilik ki kardeşleri bile düşman edebilir.

6-Savurganlık ki israfa karşı olan doğaya terstir.

7-Tembellik ki insanı dibe çeker.

8-Kıskançlık ki hayatı zindan eder.

9-Hırs ki insana ahlaksızca işler yaptırır.

10-En kötüsü de zulümdür ki hayatı her iki tarafta da cehenneme çevirir.

11-Neden günahları önce yazdım sizce?

12-Bunlar şeytanın istediği davranışlardır.

13-Düşmanımızı daha iyi tanırsak galip gelmemiz o kadar kolaylaşır.

14-Bu yüzden tövbe eden eski ateistleri daha samimi bulurum.

15-Bizi öldürmeyen bizi güçlendirir demiştir Nietzsche.

16-Onlar da daha tecrübeli olduğu için saygı duyuyorum.

17-Öyleyse ne yapmalı?

18-Daha iyi bir dünya için sevmeli,savaşmalı,paylaşmalı…

(Bu yazdıklarım olumlu yönde de kullanılabilir.Şehvet eşler arasında olursa evliliği ayakta tutabilir.Hırs Allah rızası için olursa daha yaşanılır bir hayat sürülebilir.Kıskançlık eşler arasında olursa sevgi bile oluşabilir.Yine de her durumun fazlası zarar diye düşünüyorum.Hatasız kul olmaz denir,yine de durumu fark edip pişman olup tekrar etmemek en güzeli olacaktır.Allah bizi büyük günahlar işlemekten sakındırsın,engellesin ve korusun.)

İLİŞKİLER DİZELERİ(TAHRİM SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-İnsanlar!

2-Allah neyi emrediyorsa onu yerine getirmeliyiz.

3-Kimsenin hatırı gönlü cilvesi Allah’tan üstün değildir.

4-Sarı öküz hikayesini hatırlayalım.

5-Aslanların iştahını açması sebebiyle kurban edilmişti.

6-Devamında ise bu ilk tavizleri sürünün sonu oldu.

7-Zaman zaman boşluğa düşsek de bunu hep hatırlamalı…

(Bazı istekler vardır,içinde yoğunlukla bencillik barındırır.Hem karşı tarafı da rahatsız eder.Bencilce isteklere taviz vermekten kaçınmalıyız diye düşünüyorum.İlk tavizi verirsek gerisi çorap söküğü gibi gelebilir ve sonumuzu bile getirebilir.Sarı öküz hikayesi tam da bununla ilgilidir.)

DAVA DİZELERİ(TALAK SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Bir eline ayı diğer eline güneşi verseler davamdan vazgeçmem dedi.

2-Geri çevirdikleri arasında emirlik,zenginlik ve cariyeler de vardı.

3-Peygamberimiz İslam düşmanlarının iddia ettiği gibi olsaydı bu teklifi kabul edebilirdi.

4-Ayrıca o ayetler Medine’de indirilmiştir.

5-İlk vahiy 610 yılında Hz.Muhammed 40 yaşında indirilmiştir.

6-Hicret ise 622 yılında olmuştur.

7-En az 52 yaşında olan peygamberimizin davası mı ön planda olur yoksa geçici hevesleri mi?

(O ayetler diye bahsettiğim ayetler Ahzab suresinin içindeki ayetlerdir.Ali İmran 7 der ki bazı ayetler yoruma açıktır,anlamını ancak Allah bilebilir.Bu ayetlere bakarak hz.Muhammed(SAV) azgın tekedir diyen bile olabiliyor.Hz:Muhammed(SAV) ahlakı ile Muhammed-ül Emin adını almıştı.O ayetler dönemin sosyal düzenini aşamalı olarak iyileştirmek için inmiş olabilir.İhsan Eliaçık İslam peygamberi hakkında doğru bilinen 10 yanlış yazısı bu konuda okunmaya değer bir yazıdır.)

KAZAN KAZAN DİZELERİ(TEĞABÜN SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Allah’ın düzenlediği evrende en güzel ilişkidir kazan kazan durumu.

2-Doğal düzenin devamı için de gereklidir.

3-Çiçeğe arı konsun ki hem çiçek tozlaşsın hem arı bal yapsın.

4-Arılar ki dünyadan kaybolursa kısa bir süre sonra dünyanın sonu gelebilir.

5-Doğa olmadan,yağmur olmadan,temiz hava olmadan insan ne yapabilir?

6-Hala daha betonlaşıp doğayı katlediyoruz.

7-Kabe’den büyük evler yapıyoruz.

8-Asalak kadar kulak tırmalayıcı bir söz var mı acaba?

9-Ayrıca etkisiz insan değersiz insandır bana göre.

10-Bu bilgiler ışığında maddi manevi paylaşıma davet ediyorum.

11-Gülelim,güldürelim,güldürtelim.

(Geri dönüşüm uygulamasını bir an önce arttırarak hayata geçirmeliyiz.İsraf doğanın düzenine terstir.Milyon yıllar önce ölen bitkiler ve hayvanlar bugün petrol doğalgaz kömür olarak karşımıza çıkmıştır.Bizler de israfı önlemeye kişisel olarak başlamalıyız.Zamanımızı enerjimizi paramızı yararlı işler için harcamalıyız.Yok olmanın eşiğinde olabiliriz ancak yine de süreci iyi yönetirsek kazanabiliriz.)

DÜŞMANLAR DİZELERİ(MÜNAFİKUN SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Kafirler,münafıklar ve müşrikler peygamberimize zarar vermeye çalıştı.

2-Sonuç ne oldu biliyor musunuz?

3-Çoğu unutuldu ancak peygamberimizin adı günde 5 vakit adı anılıyor.

4-Allah süreci en iyi şekilde yönetendir.

5-Daha da devam edecek Allah izin verirse.

6-Saff suresi 8.ayette Allah nurunu tamamlayacaktır diyor.

7-İnşallah bu nur bütün evreni donatır.

(Amerikalı bilim adamı Michael Hart insanlık tarihine en büyük etkisi dokunan şahıslar listesinin başına hz.Muhammed(SAV)'i koydu.Allah nurunu tamamlayacak ayeti bence yoruma açıktır.Bu ayeti İslam’ın dünyaya egemen olması olarak yorumlayabiliriz.Yine de en doğrusunu Allah bilir.Bize düşen evrene adımızı duyurabilecek işler gerçekleştirebilmektir.Hz.Muhammed(SAV) bunu başarabilmiştir.Biz de başarabiliriz Allah izin verirse.)

PAZARTESİ DİZELERİ(CUMA SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-İçimizden öyle insanlar çıkmıştır ki çalışkanlığıyla,zekasıyla,terbiyesiyle kendine hayran bırakır.

2-Bu insanlar okuduklarını,gördüklerini,duyduklarını,düşündüklerini ve söylediklerini derinden sorgular benim tespitlerime göre.

3-Hep bir karşılaştırma,değerlendirme,inceleme,örneklendirme ve uyarlama çabası içerisindelerdir.

4-Biz de hayranlık uyandırabiliriz.

5-Pazartesi başlıyorum demeden hemen şu an çalışmaya başlamalıyız.

6-Haftanın her günü bizlere ait ne de olsa…

7-Ölüm gelmeden evrene bir iz bırakmalı bence…

(Hayran olunacak,örnek olunacak,seçilecek insanlar olmalıyız ki daha mutlu huzurlu keyifli olabilelim.Bu şekilde olursak çevremizdeki kişileri de yukarı taşımış olabiliriz.Değişim ne sonradır ne öncedendir.Değişim şu anda başlar.Değişim hayatın eşsiz kuralıdır.Atomlarımız hücrelerimiz dokularımız başta olmak düşüncelerimiz hislerimiz inançlarımız da sürekli değişim halindedir.Bu değişimleri olumlu yönde yaşamak dileğiyle Allah hepimize hayırlı süreçler verdin inşallah)

KARMAKARIŞIK DİZELERİ(SAFF SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Karmakarışık konuşmak yerine basit,kısa ve öz olmak…

2- Söz var gelir geçer,söz var deler geçer.

3-Ses enerjisi evrende kaybolmasa bile zamanla unutulabilir.

4-O yüzden yazılı kaynaklar daha önemlidir.

5-Hz.Musa,hz.İsa ve hz.Davud da peygamberimizin geleceğini söylemiştir.

6-Tevrattaki HİMADA ifadesi ile kastedilen hz.Muhammed(SAV)’dir.

7-Zeburdaki övgüye layık kişi  5 vakit ezan ile anılan hz.Muhammed(SAV)’dir.

8-İncildeki PARAKLİT ifadesi ile kastedilen hz.Muhammed(SAV)’dir.

9-Ne kadar günah işlemiş olsak da inşallah bir gün tüm kalbimizle tövbe edip Müslüman oluruz.

(Tanrı az konuşup çok dinleyelim diye 2 kulak 1 ağız vermiştir denir.Boş teneke çok ses çıkarır,çok mal haramsız çok söz yalansız olmaz ve lafla peynir gemisi yürümez atasözleri de hatırlanmaya değerdir.Basiti karmaşık söylemek entellerin,karmaşığı basit söylemek ise sanatçıların yetisidir derler.Sanat ile dolu bir ömür geçirmek dileğiyle…)

ÖZENTİ DİZELERİ(MÜNTEHİNE SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1- Habil ve Kabille başladı bütün mesele…

2-Tarih boyunca savaşlar sürdü.

3-Batı kültürünü bize medya aracılığıyla yerleştirmeye çalışıyorlar.

4-Çatışmalar kültürel düzeyde devam ediyor.

5-İslama uygun olmayan  şımarık,yalan dolu,kıskançlık dolu,arkadan iş çevirmeli,özendirici öğeler mevcut kitle iletişim aletlerinde.

6-Kendimizi güncelleyelim,geliştirelim,güzelleştirelim ama yozlaştırmayalım isterim.

7-Kim haklı kim haksız önce onu netliğe kavuşturalım.

8-Allah uzlaşı içerisinde,çağdaş ve önyargısız yaşatsın bizi inşallah.

(İkbal,batıda hayatın maharetinin akıl,doğuda ise kainatın sırrının aşk olduğunu tespit etti.Şark milletlerini büyük bir senteze çağırdı.Akıl ve aşk bir araya gelirse yepyeni bir alem vücuda getirilebilirdi.Hiçbir milletin içeriden çökertilmeden dışarıdan çökertilemeyeceğini anlamıştı.Geçmişi analize yoğunlaşarak yeni bir din anlayışı ve özgürlük ilahiyatı oluşturmaya çalıştı.Bizim yapmamız gereken ise akıl-felsefe-bilim gerçeğinin ayrıntıları ile ilgilenirken aşk-iman-sezgi bütünüyle doğru kararlar alabilmektir.Bunlardan biri diğerine feda edilemez.İkisinin birleşimi büyük bir uzlaşı getirebilir.)

MEZAR ŞİİRİ(HAŞRDAN ESİNLENDİM)

1-Neden mezarlıklara servi ağacı dikilir?

 2-Elif gibi dimdik duruşuyla tercih edilir.

3-Rüzgarda ‘’hu’’ çeken yapraklarından irkilir.

1-Şurası gerçek,günün birinde öleceğiz.

2-Başkaları tarafından gömüleceğiz.

3-Zamanı gelince de dirileceğiz.

4-Belki yarın belki yarından da yakın bir zaman.

5-Bil ki mezar taşıdır insandan yarına kalan.

6-Unutma onu da başkası yaptırır gerisi yalan.

7-Ne banka hesaplarımızı,ne altınlarımızı,ne gayrımenkullerimizi götürebileceğiz ahirete.

8-Oku Ali’yi,Hamza’yı,Ebuzer’i,bak onlardaki ibrete.

9- İnşallah bu dizeler ilham olur ötesi için gayrete.

10-Sermayemiz imanımız, iyiliklerimiz ve mücadelemiz olacak.

11-Paylaşırsak dünyalığı bu dünyada bizden de izler kalacak.

12-Gerçek hayatımız tam bitti derken yeniden hayat bulacak.

(Mehmet Akif ERSOY’a selam olsun.Bilenler farketmiştir 4.5.6. dizeleri ondan esinlenip yazdığımı.Edebi yönden esinlendiğim eşsiz bir şairimizdir.Ruhu şad,kabiri nur ve mekanı cennet olsun inşallah.)

ÖRNEK DİZELERİ(MÜCADELE SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Kuran cahiliye dönemi araplarına onları ıslah etmek için indirilmiştir.

2-Ahlak konusunda da ıslahlara gerek olmuştur.

3-O günkü durum neyse o konuda ayetler inmiştir.

4-Durumu düzeltme söz konusudur.

5-İp kopabilir.

6-Öyle bir düğüm atarsın ki eskisinden sağlam olabilir.

7-Emevi dönemiyle kopmaya başladı ipler.

8-Bugün de koptu kopacak durumda.

9-Belki de efsaneler doğrudur.

10-Ya anka kuşu hikayesi gerçekse?

11-İslam da küllerinden doğabilir.

12-Örnek alınacak insan olalım.

13-Patronlar yap şu işi der ,liderler yapalım şu işi der.

14-Sen ben yok,biz varsak yükselir İslam.

(Arap toplumuna peygamber olarak gönderilen hz.Muhammed(SAV) örneğinde olduğu gibi Allah düzeltmek istediği topluma peygamber göndermiştir.İlerleyen dizelerde bahsedeceğim üzere hepsine kitap gönderilmemiştir.Bütün peygamberler de bizlik vurgusu yapmıştır.Topluma liderlik yapmaya çalışmıştır.Hz.Muhammed(SAV) de bu liderliği ile tarihe en çok damga vuran kişi seçilmiştir.)

ALTIN DİZELERİ(HADİD SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Allah’ın yarattığı evrende her varlığın bir amacı vardır.

2-İlk atomların dolayısıyla maddenin oluşum sürecinde 300000 yıllık bir süre göze çarpmaktadır.

3-Büyük patlamadan 300000 yıl sonra atomlar oluşmuştur.

4-Görecelik teorisine göre zaman da görecelidir.

5-Mearic 4 der ki melekler 50.000 yılda Hadid 4 der ki 6 günde.Bu da insan yılı ile 300000 yıl eder.

6-Dolayısıyla bilim ve Kuran bu noktada örtüşüyor.

7-Bilim adamlarının bazıları der ki altın tozunu atmosfere saçarsak ozon tabakası onarılabilir.

8-Atmosfer de 5 ana 2 ara katman olmak üzere 7 katmandan oluşur.

(Troposfer-stratosfer-mezosfer-termosfer-ekzosfer-iyonosfer-ozonosfer)

9-Kurandaki bu ifade de bilimle örtüşür.

10-Altın dünyamızı iyileştirebilecekken para gibi biriktiriliyor.

11-Ne demiş sevgi aşk gönül insanı Mevlana kulak verelim.

12-Altının gümüşün ne önemi var sevgi yolunda harcanmadıktan sonra?

13-Dünyamızı sevelim çünkü başka yaşayacak bir yerimiz yok.

14-Seven insan gerekirse aşkı için dağları deler.

15-Ferhat kuvvetine güvenmişti.

16-Ben ise kalemime zihnime tecrübelerime güveniyorum.

17-Teknoloji çok ilerledi kimbilir neler yapılabilir.

18-Zeitgeist addendum belgeselindeki Venus Project incelemenizi tavsiye ederim.

(Allah’ın ayetlerinin bu dönemde bilim ile destekleniyor olması benim gözümde bir mucizedir.Altın tozu atmosferi onarabilir mi,Annunakiler var mı,uzaydan gelen insansı Annunakiler insanı altın madenciliği yapsın diye mi tasarladı,altın neden para birimi gibi kullanıldı bilemem.İnşallah bu bilgilere de sahip oluruz.Bir daha gönül insanı Mevlana’ya kulak verelim:Bütün evren sevgiyle bağlanmıştır.Dünyamızı sevelim,doğayı koruyalım ki bize evsahipliği yapabilsin.)

( Kuran Dan Esinlenmeler 2.bölüm başlıklı yazı Aliriza. tarafından 12.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.