AŞK NEDİR, NE DEĞİLDİR_

 

Aşkla ilgili çok şey yazılmıştır. Ben bu kısa yazımda şarkı ve türkülerin tanıklığında önemli bir noktaya değinmek istiyorum. Bir türküde, “Yârim yaran nerede/Merhem olmaya geldim” deniliyor. İşte gerçek aşk, arkadaşlık, dostluk, insanlık budur; Yaraya merhem olma eylemi karşılıklı olacak ama. Her şeyi karşı taraftan beklemeyeceksin.

Oysa çoğu aşklarda merhem olmak yerine, yara açılır, yersiz kıskançlıklarla, kaprislerle seven bunaltılır, canından bezdirilir. “Yalnız benim ol, el yüzüne bakma sen” şarkısında olduğu gibi bencillik edilir. Onun kendisine köle olması istenir ya da sana kul köle olurum denilir. Kavgalar bu yüzdendir, cinayetler bunun için işlenir…

“İster kölen olayım, istersen öldür beni/Başkasını seversen bil ki yaşatmam seni” diye şarkı söyleyen ya da bu şarkıyla danseden zihniyetten ne zaman kurtulursak¸işte o zaman gerçek aşk özgürce yeşerecektir gönlümüzde, mutluluğun arıları, kelebekleri uçuşacaktır çiçeklerimizde. 

( Aşk Nedir Ne Değildir başlıklı yazı erhantigli tarafından 1.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.