Okumuş olduğum ilk Ayşe Kulin romanı. Vatanımızın güzel evladı Recep Yazıcıoglu'nun  namıdiğer
Efsane Vali'nin, "ulaşamadığımız yer bizim değildir" düsturuyla Karasu Nehri ( Fırat'ın bir kolu)  üzerine yapılmış olan köprünün hikayesidir. Bu köprü Kemaliye halkının özellikle Başpınar sakinlerinin 1950'lerden beri yapılması istenip, dönemin hükümetleri tarafından hep askıya alınması veya karşılık bulamamasıdır. 93 döneminde ise PKK'nın  düzenlemiş olduğu Başbağlar katliamı ile köprünün yapılması  şart olmuştur. Z kuşagı olarak bizler Madımak katliamını biliriz ve anarızda Başbağlar katliamının adını bile duymamışızdır. Gerçekten bu ince ve ilginç bir ayrıntıdır. Düşünülmesi gerekir.
Yazarın dili akıcıdır. Sıkılmadan okuyacağınıza eminim. Köprü'de valinin ismi geçmez. Yazar şunu demek ister: Vali dediğin böyle olur ve böyle olması gerekir
( Ayşe Kulin - Köprü başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 27.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.