"SÖZ SENETTİR"

Kulağa hoş geliyor değil mi?
"Bizi anlatıyor, onun için" diyeceksiniz ama  anlatacaklarım bu düşünceyi yerlere çalıyor.
Bu bir film adı ve ben bunu izlerken son zamanlarda sık sık duyduğumuz belki de bazılarımızın nefret ettiği o kelime geldi aklıma; ALGI!
Çok yeni 2019 yapımı bir film, çoğu sahneleri Marmaris'te çekilmiş.
O güzelim manzalara ihanet edilmiş sahneler filmin başından sonuna kadar hissediliyor.
Bilmiyorum bunu izleyen Marmarisliler, özellikle Marmarisli esnaflar var mıdır, görmüşlerse neden sesleri çıkmıyor? 
Midem bulandı o resturantlardan, kafelerden en önemlisi de oralarda çalışanlardan.
Her yer pislik içinde!
Özellikle seçilmiş; kılıksız, Türk'lükle alakası olmayan, süzme cahil (Rahmetli Erol Taş ya da Bilal İnci'nin kaba saba ve ilkel versiyonları diyebilirim) tipler Turistlere sarkıntılık yapıyor, onların eşyalarını çalıyor...
YAZIKLAR OLSUN!
BİN KERE YÜZBİN KERE YAZIKLAR OLSUN!
Evimize kendi isteğimizle soktuğumuz düşmanlar bizi yerin dibine sokuyor ve biz buna ses çıkaramıyoruz.
Algı bu işte!
Özellikle pandemi döneminde bu tür filmler gösterilerek Turizmimizi baltalamaya çalıştıklarını anlamamız gerekiyor.
Yıllarca mücadele ettik bunlarla ama görüyorum ki henüz bir arpa boyu yol gidememişiz.
Bazılarınız şunu diyecek belki "Ne yani! Yalan mı? Oralarda bu tür insanlar yok mu?"
Var elbette ama onlarda neler var biliyor musun?
Ben savunmada değilim zira savunulacak kötü bir şey yapmıyorum.
Her yerde iyi insan-kötü insan vardır bunu inkar etmiyorum ama bizimkiler ulu orta onlarınkiler gizli olunca; kanıma dokunuyor.
Filmlerde, dizilerde (yine son günlerin meşhur sözüyle söyleyeyim) bize ağaç gösteriyorlar ve biz oraya takılıp kalıyor; ormanda olup biten fitne ficürü göremiyoruz.
Hasılı; uyanık olmak, onların silahlarıyla onları vurmak gerektiğini bilmemiz lazım. 
Demem o ki
"Bak kardeşim! Ben Türküm! O filmlerinizde gösterdiğiniz tiplerle benim hiç bir benzer yanım yok! Sen kurban ol benim kardeşlerime! 
Ben de kültürüm, inancım çerçevesinde senin kadar medeniyim! Rahat bırakırsan belki seni bile geçerim bu anlamda."
Ben bir yabancı olsam, bu filmi izlediktrn sonra asla Türkiye'ye gelmem!
Şimdi anladınız mı ALGI nasıl olurmuş?
" Eşşeğin aklına karpuz kabuğu sokmak" denir buna Türkçemizde.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
27Aralık 2020
( Söz Senettir başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 27.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.