SAĞLIKTAN BÜYÜK ŞANS MI VAR!



 
Sosyal medyada gördüm resimlerini, Nimet abla, gişesinin önünde her zaman olduğu gibi millet nerden ta nereye kuyrukta bu pandemi zamanında, hay Allah akıl fikir versin hepimiz dahil, cümlemize inşallah! kazanan kim Milli piyango bayisi nimet abla! kar koyup satıyor sonuçta, hayal alıyorlar insanlar oda satıyor sözde çıkacak parayı parayla. Bismillah diyor alan, hayırlı olsun diyor satan onca insanın gözü üstünde olan göz yaşı olan paraya. Diyor ki alanlar ya bana çıkarsa!

Şunu unutuyorlar geçmişe hiç ders almak için bakmıyorlar.
Çıksa da o para hayır vermiyor kimseye çıkmasa da...
Hey ya çıkarsa diyen kardeş; Ya çıkmazsa! 

Tez iner başkasının atına binen, çekildiğinde numaralar sahte şans balonu bommmm diye söner. Hadi diyelim ki çıktı sana, nice insanların onda hakkı var mı var. Çekilene kadar herkes o para benim dedi, neler hayal etti olmayan o parayla.
Hem söyleyin; Kim abad olmuş üzerinde başkalarının ahı olan piyangodan çıkan o paralarla, buda bir tür kumar değil mi? bir sürü insan ağlarken bir kaç insan güler mi? biz kazandık para bizim diye... 

Kazanan hep perişan olmamış mı olmuş, kimi yuvasını dağıtmış, eşini çocuğunu ağlatmış, yoldan çıkmış, kimisi aklını oynatmış beş parasız sefalet içinde göçmüş ahirete hesap vermeye, işin özeti, iyilik getirmemiş piyangodan çıkan para hiç kimseye. Nerden mi biliyorum sende yaz Google'ye bak akıbete, biz hiç almadık mı aldık, Reklamlar cezbediyordu sanki herkes almalıymış gibi bir mecburiyet misali herkes sorardı bilet aldınız mı nerden aldınız biz nimet abladan aldık ordan alanlara çıkıyor sohbetleri olurdu mahallede ve bizde alıyorduk, Allah nasip etmedi çıkmadı bize büyük bir para, dörtte bir bilete amorti çıkar bileti kurtarırdı bazen, onunlada bilet alınırdı yeniden ve ona amortide çıkmazdı, iyi kide çıkmadı diyorum almadığımız yıllarda, yıllardır almıyoruz çünkü 2006 dan beri Milli piyango bileti almıyoruz...
Son bilet alındığında 2004 den-2005' e girerken çocuklarım dedi ki babaya şimdiden sonra daha bilet alma baba, yırt at aldığın bileti, ondan gelecek hayır Allah'tan gelsin bize ve bitirdik bilet alma olayını bizim evde!.

Neden almıyoruz, oğullarımın anlatımıyla izah edeyim, umudunu ona bağlamış binlerce insanın hakkı o parada var o hak kul hakkıdır herkesten tek tek nasıl helallik alacaksın helal olmaz o para haram olur, haramdan kar olmaz, haram yiyen ziyan olur.Kazananlara bak tv de görüyorsun sonuçları da ortada.

Şimdi soruyorum kendime, başkasından önce kendime sorarım genelde, büyük ikramiyeymiş, sağlıktan büyük ikramiye mi var sence!. 
Aklın yerinde, gözün görüyor, kulağın duyuyor, elin tutuyor, ayağın yürüyor.
Dilin yerine göre konuşuyor dua ediyor. 

Evet: Rabbime hamd olsun aklım yerinde; Düşünebiliyorum.
Doğru düzgün kelimeler seçip; Konuşabiliyorum.
Her sesi Rabbim işittirdiği için; İşitebiliyorum. 
İstediğim zaman ayağa kalkıp; Yürüyebiliyorum. 
Elimle her şeye; Dokunabiliyor,tutunabiliyorum. 
Yanımı önümü Rabbimin yarattığı her şeyi; Görebiliyorum. 

Daha ne isteyeyim ve daha ne istiyorum...

Az görüp elindeki nimetleri, şükretmeyenler, çoğuna hamd edemez ki....


Kalbim, dalağım, böbreğim, midem, ciğerim, damarım, kanım ve daha niceleri, en büyük ikramiyem değil mi, para bana bunları satın alabilir mi? bir nefes alıp verebilmek her şeye bedel değil mi, ben zaten zenginim ki. Hamdolsun  Allah'ıma!... 
Merhametli yüreğe, vicdanlı bir ruha sahipsek ve Yaradanı, yaratılanı onun adıyla sevebiliyorsak ne mutlu bize en büyük ikramiye bizim değil mi, gerisi teferruat gerisi hikaye değil mi o zaman... 


''Babam derdi ki kızım para el kiri, gelir ve gider,'' bana sorsalar sağlık mı, para mı önemli, sağlık derim ben, doğduğum günden bu güne olmadı paraya hiç tamahım çok şükür, parayı hiç bir şeyin önüne koymadım, namerde muhtaç olmadan yaşayabilecek kadar helalinden nasip etsin beni Yaradan, tabii ki bu zamanda her şey parayla, paran yoksa hayatını idame etmek zor biliyorum fazlasına tamah etmeden muhtaç olmayacak kadar herkeste olsun yeter derim kendim içinde yetecek kadarını isterim yetmez mi? önce sağlık sonra gelir gerisi benim listemde,sen helalinden iste, çalış, kazan bereket dolsun yuvan, Çok para her şey olmamalı yani tek umudun hiç bir zaman, şükret her zaman her haline Allah verir bereketini yüreğine göre inan ki. Saygılarımla. 


26/12/ 2020
Melek Tiryaki
( Sağlıktan Büyük Şans Mı Var! başlıklı yazı Kalb-i Hazan tarafından 26.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.