Tarihimizde  bizi en çok üzen en derinden yaralayan kimimizincir kahramanlık  kimimizin Yarbay Enverin  beceriksizliği  olarak  bildiğimiz  gerçekte  ise  kahramanlık  öyküsü  olarak  olarak  bağrımıza  bastığımız  hazin geçmiş.

Burada  bilinen yanlışlar  var. Bizim tüm doğu  Anadolu da var  olan askeri varlığımız  78 bin kişi.  Bu olayda  şehit  sayımız 8 bin kişi. 90 bin kişi olarak  komutan Şerif  denen namussuz  tarafından  kasıtlı  olarak yayılmış. Sebebi ise  Türk  askerini  moral olarak  bitirmek.
Yanlış bilgilerden bir diğeri  ruslara  bir tek mermi  atmadan  donarak  öldüğü söylenen  şehitlerimize  atılan yalan.  8 bin Türk askeri  ölürken  9 bin rus askeri ölmüştür.  Bizim doğu  cephesinde ki toplam şehit sayımız  23 bin dir.
Başka bir konu  neden Atatürk  Enver paşaya bir şey  yapmamıştır  sorusu.
Enver  Paşa denen soysuz  İstanbula kaçmış. Atatürk  sormuş  nasıl  durumlar diye.  
İyi. Vuruştuk  demiş yarbay  Enver.
O sırada  Atatürk  de bir yarbay. Başka cephenin komutanı. 
Bilgi kirliliği  içinde  şu an bazı kafalar  Atatürk'ü  suçkamakra.  Bu boş yere  günah almaktır. İkisi de o dönemde  yarbaydır. 

Şehit sayısı  önemlideğildir. Bir şehit  bizim için bin şehit gibidir.  
Allah vatan sevdasından  uzak olanlardan etmesin. Şehitlerimiz için Fatiha. ...
( Sarıkamış başlıklı yazı YAZGI_24 tarafından 24.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.