Sağ solun pek olmadığı yıllar.Sol anahtarı giriyordu hayatıma.
   Anahtarın sağı ,solu da oluyormuş anlaşılan.
  Resim dersinin bir kitabı yoktu.
  Müzik dersinin bir kitabı vardı.Lise 1,2,3 sene okuyacaktık.
  Bu arada öğretmenimiz,flüt siparişi vermişti.Artık kavalımız da olacaktı..
  Flüt üzerindeki deliklerin yerleri de öğrenmiştik.
  Önce fış,fış kayıkçıyı öğrendik.
  Yavaş yavaş diğer parçaların çalmasını.
  Müzikte en sevmediğim yazılı olmaktı.Öğretmen piyonadan notalara basar ona göre porte de yerlerine koyardık.
  Babamın yanında örste çok demir dövdüğümden mi nedir notaları ayırt edemezdim.
  Yazılılarda hep iki alırdım,sözlüden de sekiz alarak müzikten geçerdim.
   Yıllar sonra öğrenmen olduktan sonra müziğin faydasını gördüm.İlköğretimde öğretmenler beş gün derslere girerler ücret alırlardı.Biz branş öğretmeni olduğumuzda branş ders birde başka derse girersek o zaman üçret alırdık.
  O senelerde dişi bir koyun almıştık (Kara Fatma) onunla tepe dediğimiz yere giderdik .Ona eserler çalardım kavalımla.Bazen dinler görünürdü bazende bakardı suratıma.
  Emekli olduktan sonra bazen Uşak Lisesinin önünden geçer yaşadığımız o günleri hatırlamak için.
  Son gittiğimde okul yok olmuştu yıkmışlardı.Seslerimizin dolaştığı o müzik odası da yoktu artık...

                                                        YIKIM
  

 İlk okuldan sonra,
Besim Atalay orta okulundaydım.
O zamanlar şapka giyip,
Sıra olup kapısından girdik.


Daha inşaat halindeydi lise.
Sabah lise,öğleyin biz okurduk.
Tahta da anlamadığımız formüller,şekiller.
Lise zormuş derdik görünce.


Sonra ayrıldı okullarımız,
Yoktu bir duvar aramızda.
Ayrı oldu kapılarımız,
Ağabeylerimize uzaktan bakarız.



Bitince ortaokul lisedeydik.
Orada geçti iyi kötü  günlerimiz.
Okuldu ikisi de bizi yetiştirdi,
Ayrıldı günü gelen öğretmenlerimiz.


O günleri hatırlayıp diye geçtim önünden,
Lise,ortaokul olmuş dümdüz.
Şimdi taksilerin olmuş park yeri,
Üzüldüm görünce o manzarayı.


Bir ağaçları kalmış ayakta,
Onları da yok ederler sonra.
Nice öğrencilerin anılarını da,
Gömdükten sonra toprağa.

Zil sesine,öğrenci sesine hasret kalacak.
Eskiden bir okul vardı diyeceğiz torunlara.
O okullar yetiştirdi bizleri,
Ne yapsalar da anılarımız var aklımızda...





( Resim Mi Müzik Mi 2 başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 10.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.