Bir Şiir” YÜZÜN AVRET MAHALİ” Tahlilim Gülümsememle Analizim 

 

Bugün şiir tahlil ve gülümsem ve analizim için “Ayser Özbakır” Kardeşimin     “ şiiri için klavyenin başına geçtim.

Beklenilen olması arzu edilen herhangi bir şey gerçekleşmediğinde ortaya çıkan düş kırıklığının, sadece tek bir kişiye ait midir? Bu düş kırıklıkları bütün bir topluma sirayet ederek büyüyerek başka bireyinde aynı şekilde düş kırıklığına uğraması topluma etki etmesi mümkün müdür? Bir toplumun ümit bağladığı gerçekleşmemesinin sonucunda yara alarak, toplumun her bireyini etkileyebilecek güçte olabilir mi? Bu düş kırıklığı içinde kalan bireyin toplum içinde yaşayan birileri, bu yaşanan toplu düş kırıklığını fark edip, bunun üzerine yeni bir kuram geliştirebilir mi, bence bu tip insanların toplumda yeri olması kanaatin deyim? İşte bu yönde olan kardeşimin şiirine başlayalım ve görelim, bu kişiye mi ait, topumu nasıl etkiler kişi bazında, bunun topluma sirayet etmesi mümkün müdür görelim.

GİRİŞ

Girişte kardeşimiz sitem dolu parlayan bir alev gibi yanan gönlündeki alevlerin yakıcı ateşiyle tepkisiyle başlamış.

 

Sözcüklerim utansa, iman dolsa kalemde!

İstenmeyen tüylerin sakal olsun, kaş olsun.

 

Kardeşimiz karşısındakine sitem ederek bu şiire başlamış. Sözcüklerim utansa iman dolsa kalemde istenmeyen tüylerin sakal olsun kaş olsun, ilk girişte kardeşim kendisini kızdırana, sözlerini sakınmayarak söyleyeceğini kelemine edep olarak yakışmayan sözleri yazdırarak devam edeceğini söylüyor.

ANA KONU BABA KONUYA GEREK YOK ZATEN SORAN HİÇ YOK

Ana konu sitem ve kızgın olan kardeşimizin karşısındakine olan sitemden öte beddua ederek konuşması ile ana konu ortaya çıkıyor.

 

Ellerinin değdiği ne varsa şu âlemde,

Daha sen dokunmadan birer birer taş olsun.

 

Kardeşim karşısındakine ellerinin değdiği ne varsa bu âlemde sana kazanç olmasın sen dokunmadan emeğinle birlikte taş olsun.Belirli olan hayat tarzının, dışında insana değer kıymet vermeden davrananlar, doğru hayat yaşadığını söylemek manasızdır anlamsızdır. Böylesi insanların artık aklın ışığında davranışlarını değerlendirilmediği için, zalim ve despottur sözlerinin de akıl dışı olduğunu söylemek de mümkündür.

GELİŞME

Gelişme babında hiçbir hareket görülmemektedir.

 

Her gün başka frak giy, seksüel gibi süslen,

Şanına en uygun yer üzgünüm; ama eslen!

Kardeşim karşısındaki despota istediğin kadar süslen pahalı Paris’ten gelmiş giysiler giyinsen de süslensen de şanına en uygun yer eslen yani çukur ya da mezardır. Boşuna kendine değer verip süslenme sana yakışan çukurdur bende başka bir değerin yoktur.

GÖRSEL AÇIDAN DURUM

Görsel açıdan görülecek bir şey yoktur kızgınlık ve alev saçan kardeşimin hırsından başka bir görüntü yoktur.

Nimetlerin kesilsin bağırsağından beslen,

Tövbe! Tüm …….tler tükettiğin aş olsun.

 

Kardeşim o kadar kızgın ki devam ediyor. Yediğin nimetler kesilsin bağırsağında kalan da kalanla beslen bağırsakta kalan ….(RTÜK) settir! Sonunda tövbe diyerek bu ….setler tükettiğin… yani aş demek doğru olmazda yediğin leş olsun diyebiliriz. Tepki gösteren kardeşimiz, aslında uzun uzadıya tepki verdiği insana hakkında düşünülecek bir şey olmadığına, akıl kavramı ve söyledikleriyle zaten kendisini açıkladığına ve sorunun da gereksiz olduğuna söylemektedir. Gene de açık bir cevap vermesi için bakımında bakıldığında, akla uygun şeylerin yararlı şeyler olduğunu ve her akla uygun insanın da kendisine neyin yararlı olduğunu bilmesi gerektiğini ortadadır. Zararlı olandan uzaklaşmak babında.

DÜŞÜNCE YAPISI

Etki ve tepki yönünde ilerleme devam etmektedir. Düş kırıklığı şeklinde devam etmektedir. Kendini bilmezlerin en kısa sürede kendimiz ile  onu değiştirmezsek insanlığın geleceğinin, tehlikeye gireceğinin yavaş yavaş farkına varan kardeşimin çığlığını feryadını çabasını düşünce yapısında uğraşmasına rağmen değiştiremediğini görüyoruz.

 

Çıktığın yol, yol değil, boz bulanık ikrarın,

Ne Allah korkun kalmış, ne de kullardan arın,

 

Çıktığın yol yol olmasın boz bulanık ikrarın yani, saklamayıp doğruca söyleme açısında, ne Allah korkun kalmış ne kullarda utanman kalmış. Sadece kendini çıkarını düşünerek aldatanlar hedefinin herhangi bir kazanç ya da çıkar ise, kendi başına taşıdığını aldatılmayı sezdiğimiz anda sözlerin bazen böyle akla uygun olabileceği düşüncesi, o güzel sözlere tümüyle yabancıdır. Beddualar sıralanır yaralı gönülde dilde akılda durdurana aşk olsun.

 

 

Böbreklerinden çıkıp süzülürken idra…,

Gözlerine dolarak akıttığın yaş olsun.

 

Böbreklerde süzülürken çıkan idra… Burada RTÜK devreye giriyor, amanın gözlerinde dolarak akıttığın yaş olsun. Kardeşimiz burada tüm heceleri bir kenara ayırarak sözlerle on ikiden vurmuş. İnsan ne kadar masum olursa olsun bu masumluğu aldatılmaya meyillidir anlamına gelmez bu masumluk aşkın verdiği bir güzelliktir severken sevileceğini bildiğini severken karşı tarafın değer bildiğini hissetmesinin göstergesi olarak bunu suiistimal edenlerin hakkı kötektir bedduadır kara zindandır bir ömür boyu.

 

Adım atmam seninle, yaptığına uyamam,

Tohumunda defo var, sağlam yere koyamam,

 

Ben seninle yaşayamam seninle yan yana olamam adım atmam, tohumunda defo bozukluk var alıpta seni gönlüme koymam burada senin yerin olamaz. Haklısın kardeşim sevmeye hakkı olmayanların gönülde yeri olamaz zaten.

 

DÜŞÜNCE YAPISI OLAYIN BOYUTU ANLAM SONUÇ AÇISINDAN DURUMU

Düşünce yapısı hak eden değer verilmesini hak etmeyeni kapıya koymadan kıçına tekme vurularak uzaklara hatta uçurumlara atılması gerektiğini açısından anlam dolu.

 

Ne kadar uzvun varsa teker teker sayamam,

Yüzün ….ret mahâli, ayakların baş olsun…

Ayser ÖZBAKIR

 

Ne kadar uzvun varsa bana saydırtma ey utanmaz rezil, yüzün …ret mahali burada sansür var dikkat, ayakların başında başın ayaklarının yerinde olsun süründe sürün bakalım ey utanmaz rezil. İşte bireyi düş kırıklığına iten toplumu derinden yaralayan böylesi edepten yoksunları toplumdan uzaklaştırarak hapis etmeli dışarıya salmamalı.

Kardeşimiz yaşarken severken hayatın yüksek amacı olan mutlulukla yaşamayı beklerken sanki bunu belirleme yetkisi elinden alınan ve karşısına çıkan sahtekâr utanmaz yalancı kişinin ihanetiyle terk edilmesiyle her şeyi basit bir araca indirgemekle onu kandırmakla hayallerin çalan karşı bu kadar sert tepkiyle kaleme almış. İnsan hayatı hayalleri bu adar ucuz olamaz, bunu ucuz sananlar kendileri ucuz olduklarının farkına varamayan sahtekârların halini kardeşim kaleme almış. Rabbim böylesi sahtekârlardan uzak eylesin bizleri. Sonuç babında anlayışla, dayanışmayla, merhametle yaşamak gerekir diyen Ayser kardeşime teşekkürler ederim bu açıklayıcı bilgilerinden ötürü. Başka bir şiir tahlili ve gülümsemem de buluşmak üzere Allah ‘a emanet olun selamlarımla

 

Mehmet Aluç


( Bir Şiir Yüzün Avret Mahali Tahlilim Gülümsememle Analizim başlıklı yazı kul mehmet tarafından 8.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.