Oldum olası futbolu sevemedim. Bugüne kadar izlediğim maç sayısı iki elin parmaklarını geçmez. Futbolla tek ilgim Maradona’dır.


Yıllar önce, bir dergide Maradona ile yapılmış bir söyleşiyi okumuştum ve çok beğenmiştim. Maradona’nın yazıda söylediklerini, örnek olsun diye anlattım öğrencilerime. Azmi, çalışmayı, hep aynı noktaya vurmayı anlatıyordu Maradona. Daha doğrusu nasıl futbolcu olduğunu, yaşadığı sıkıntılara rağmen yılmadan azimle çalışmasını dile getiriyordu.


3 yaşındayken tanışıyor futbolla Maradona. Bir yakınının kendisine hediye ettiği futbol topu onun vazgeçilmezi oluyor. Bir gecekondu mahallesinde yaşıyor ve yoksul bir ailenin kalabalık bireylerinden biri. Çelimsiz bir çocuk Maradona o zaman.


Diyor ki dergideki söyleşisinde: “Mahallede yapılan sokak maçlarına ufak tefek olduğum için beni almazlardı. Alsalar da onlar gibi oynayamazdım, yenilince de beni suçlarlardı. Yine bir gün sokakta çocuklar maç yapacaklar, herkes istediğini takımına aldı, ben dışarda kaldım. Yine oyuna alınmamıştım. Oturdum ağladım. Sonra kalktım, eve gittim. Arka bahçede, evin duvarına bir daire çizdim ve oraya şut atmaya başladım. Attığım şutlar dairenin çok uzağına vuruyordu ama ben pes etmedim. Günlerce, haftalarca o daireye şut attım. Zamanla attığım şutlar daireye yaklaşmaya başladı. Artık çizgiyi tutturabiliyordum. Yine yılmadım, şut çalışmaya devam ettim. Saatlerce şut atıyordum. Aylar sonra attığım her top dairenin tam ortasına isabet etmeye başlamıştı. İşte, beni o şut çalışmaları Maradona yaptı.”


O şut çalışmaları ki yıllar sonra futbol spikerinin kalıplaşan şu sözlerini getirecekti: “Ve top Maradona’da. Maradona… Maradona…. Maradona… ve gooool!..”


Öğrencilerim hatırlar, yıllarca bu örneği anlattım onlara. “Asla yılmayın, pes etmeyin. Azimle çalışın. Bir yerde yanlış yapıyorsanız, hep o noktaya şut çekin. Yanlışlarınızın üzerine gidin, başarabileceğiniz inancını asla kaybetmeyin. Kendinize Maradona’nın çalışmasını örnek alın.”


Sosyal hayatını bir eğitimci olarak tasvip etmem mümkün değil Maradona’nın. Futbolculuğunu, yüzyılın futbolcusu unvanını getiren azmi, sabrı ve inancıdır benim öne çıkardığım.



( Maradona başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 26.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.