Hayat Bakma Açısıyla, Olma Açısı Arasında Bir Yerdir

 

Dünya dönüyor kimin için? Kendimiz için diyorsak sonu felaket! Biz insanlar için dönüyor diyorsak bu yolda yürümenin sonudur insanın mutlu olması için yoldaki dikenleri kaldırıyorsak elbette ki son olur Rahmet. Hayat bakma açısıyla, olma açısı arasında bir yerdir. Ya boş gözlerle yolları gönülleri yıkanlara öküzün trene baktığı gibi bakarsın ya da, yollarla gönülleri yıkanlara karşı çıkarak insan olursunuz, bu çok açık ve bariz bir şekilde anlaşılır bir hayattır.

 

Yaşama iki elle tutunmaya çalışıyoruz, kimin için? Planlarımız var kimin için? Dışarı her çıktığımızda bir yere koşturuyoruz ne için? Bir kalabalığın içindeyiz aklımız da kalabalıklaşmış neden? Kendimizi arayarak bulamıyoruz niye? Her soruya kendimiz için cevabını veriyorsak yanlış, insanlık için cevabını veriyorsak doğrudur. Şimdi uzun uzun anlatmaya gerek yok az düşününce anlıyoruz zaten, az düşünelim gerisi zaten mutluluğa giden yolun kapısını açmak olacaktır, kendimiz için değil, insanlık için.

Yalnız kalınca kafandan ne geçiyor insanlığın mutluluğumu doğru yerdesin? Aldanışlar, yıkılmalar ve kırgınlıklar yıkıyor mu yıkmak için düşünme halinde misin doğru düşüncedesin, bu düşünce içinde belki şu an yol alamazsın lakin düşünmek yola çıkmanın hazırlığın ilk adımıdır, ben aylardır yoldayım hala yoldayım kimse yok mu yanımda, bu beni yıkar mı yolumdan vazgeçirir mi? Hayır… Az ilerde kokusunu alıyorum, insanların ektiği gül bahçesinde açan çiçeklerin kokusu geliyor o zaman yola devam…

Belki gözlerim ıslanıyor etrafımda Rabbimden başak insan olarak kimse yok diye r. Bir durup kalbini dinlediğimde, arkamda koşarak gelenlerin adımlarının ritimle atan kalplerinin sesini duyuyorum, insanın mutluluğunu düşününce, az etrafına bakınca muhakkak ki bunları duyuyorsun, hissediyorsun… Düşünmek ve hissetmek ve duymak ya da düşünmemek hissetmemek duymamak, asıl mesele konu bu, bak bakalım neredesin? Ben sendeki güzel düşüncenle seninleyim, sen kiminlesin? Sen dersen sana ne! Sana ne bana ne! Böyle diyenler mezarda dönüyor yana yana kıvrana kıvrana… Nereden mi biliyorum? Rabbim C.C. Nur Kur’an’ında Âlemlere Rahmet Peygamberim S.A.V. İle haber verdi ya, oradan bildirdi bende bildirdiği için biliyorum, Kardeşim Kul Hasan’ın güzel bir şiiriyle ara verelim, sonra devam ederiz inşallah…

Eşrefoğlu al haberi
Bahçe biziz gül bizdedir
Biz de Mevla’nın kuluyuz
Yetmiş iki dil bizdedir

Erlik midir eri yormak
Irak yoldan haber sormak
Cennetteki akan ırmak
Coşkun akan sel bizdedir

Âdem vardır cismi semiz
Abdest alır olmaz temiz
Halkı dehleylemek nemiz
Bilcümle vebal bizdedir

Arı vardır uçup gezer
Teni tenden seçip gezer
Canan bizden kaçıp gezer
Arı biziz, bal bizdedir

Kimi sofu kimi hacı
Cümlemiz Hakk’a duacı
Resul-ü Ekrem’in tacı
Aba, hırka, şal bizdedir

Biz erenler gerçeğiyiz
Has bahçenin çiçeğiyiz
Hak yolun biz bahçesiyiz

Edep erkân yol bizdedir

 

Kuldur Hasan Dede'm kuldur
Manayı söyleyen dildir
Elif hakka doğru yoldur
Cim ararsan dal bizdedir

Kul Hasan

 Alemlerin Rabbine emanetsiniz,vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç

 


( Hayat Bakma Açısıyla Olma Açısı Arasında Bir Yerdir başlıklı yazı kul mehmet tarafından 1.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.