Her ne kadar masallardan gelen bir cümle olsa da, ''Açıl susam açıl'' bizlerde bir yerlerin açılması için çaba sarf ederiz çoğu zaman. Anahtarı içeride unuttunuz, açıl susam ile tabi ki açılmaz kapı, ya kıracaksınız ya da çilingir çağıracaksınız, tabi çilingiri almaya dükkana gittiğinizde akşam saatleri olmasın sakın, belki de çilingir sofrası kurulmuş arkadaşları ile de demleniyor olabilir bay çilingir...

Yüreğiniz için de söyleyebilirsiniz bu açıl susam açılı... Git şu karşıda ki kızın yüreğine açıl, diye mesela... Ya da, yüreğim insan sevgisine, vatan sevgisine açıl da diyebilirsiniz. Dolu dolu vatan haini ve çakal varken memlekette...


Evinizin ya da iş yerinizin bir köşesinde gizli bir kasanız varsa ona açıl susam açıl da deseniz, eğer ki şifresini bilmiyorsanız ya da unuttuysanız açmanız zor. Yine müracaat mercii çilingir arkadaşlarımız olacaktır illaki...


Eğer ki yüzen birilerine açıl be dostum açıl derseniz tabi ki susamı aradan çıkartmanız gerekecektir. Adam iyi yüzme bilmiyorsa zaten açılmaz. İyi yüzme bilen dostlarımıza da ben yine fazla açılmayın derim, derin sulara. Allah muhafaza kramp mıramp girer, köpek balığı tehlikesi de var bir de. Kurtarayım derken de siz bile boğulursunuz ne kadar iyi yüzme bilirseniz bilin...


Eğer ki simitçilere diyorsanız ''Açıl susam açıl.'' diye, merak etmeyin onlar ürettikleri simitlere ne kadar susam koyacaklarını iyi bilirler, her ne kadar susam fiyatları şu ortamda anormal bir şekilde artmış olsa bile...


Ha unuttuk yahu bir de şu bizim çocuklara mahsus meşhuuur mu meşhur Susam Sokağımız vardı değil mi? İşte çocuklar oralara hiç çekinmeden açılabilirler. Çocukların duygusal gelişimine büyük katkısı olan bir program Susam Sokağı... Sanırım bizim televizyonlarımızda da var böyle çocuklar için güzellikler...


Ali Baba ve Kırk Haramiler Masalı da eskidi artık be... Çocuklar daha değişik şeyler ile mutlu oluyorlar. Hem de bu yakın zamanda ben ne duydum, size de söyleyeyim. Kırk Haramilerden beş on tanesi terki dünya eylemiş, yani ölmüş. Şimdi Ali Baba sınavla yeni haramiler alacakmış. Harami sayısı da elliye altmışa hatta yüze kadar çıkacakmış. Ben onların yalancısıyım billahi, bütün ülkelerin harami adaylarına duyurulur... Bizde ki bazıları da hemen ''Sınav nerede sınav nerede?'' diye bana sormaya başlarlarsa hiç şaşırmam...

( Açıl Susam Be Açıl başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.