ESKİMİŞ BİR  MUHTARIN AZİZLİĞİ

Ahmet AYAZ

         Ahmet AYAZ

 Gaziantep Güneş Gazetesi 27 Ekim 2020

 

       Bu günkü sohbet köşeme,  eskimiş bir muhtarın azizliğini  konu ettim. Bir delinin pınarın  gözüne ettiği  gibi, Gaziantep Değirmiçem Ak Parti eski mahalle muhtarı M. Şinasi Yılmazın da, dengesizliği, sosyal medyada dalgalanıp duruyor.   Ulu önderimiz, Türkiye Cumhuriyetinin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk  “dalkavukluk bir ülkeyi kötüye götürür” diyor. Böylesi de, görülmemiş, duyulmamıştır. M. Şinasi Yılmaz denilen muhterem, ne düşündü de bu sözü söyledi. T.C. Paralarının üzerinden Atatürk’ün resmi kaldırılsa da Abdulhamit’in  resmi konulsa daha iyi olur demiş. Sayın Cumhurbaşkanımız İstanbul Kasım Paşada, Rizeli Ahmet’in Oğlu Tayyip olarak söylenirken, Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün,  kurduğu Cumhuriyet sayesinde, Cumhurbaşkanlığı makamına oturdu. Şimdi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ismi ile anılıyor. Bunu  bilmeyecek birisi mi/? Elbette böyle bir makama hak edenler oturur.  Türk Halkının gönlüne taht kuranlar  oturur. Eskiyen muhtar, acaba adımı  basın mensupları gazetelere manşet yapsınlar diye mi söyledi bu sözü. Yoksa  sayın  Cumhurbaşkanımızın bir Atatürk düşmanı olduğunu mu sandı? Ben açık ve net söylüyorum. Kurulduğu günden bu güne kadar AK Partiye oy verenlerden  birisiyim. Atatürk düşmanlarına inat olsun diye, Atatürk Şiirleri yazıyorum. “O, insanlığa uzanan tek el- O, Tarihe gömülse de dünyaya bedel-Mustafa Kemal  O” mısraları bana  aittir. Bir çok şiir  kitaplarımda da, Atatürk için yazdığım şiirlerim mevcuttur. Söylememe gerek yoktur, hepiniz bilirsiniz. Devlet  adamlarının saraydan yetiştiğini. Bu hal ve  ahvale  dayanarak Milli Şairimiz  Mehmet Akif Ersoy o zamanın padişahına gönderi olarak şiirinin birisinde şu beyit’i gördüm.

 “Müsibet mi kaldı ceddime uğramadık.

Mahalle mektepleri yapılmalı, düşünmeyin artık”

Mısraları  ile saraya gönderi yapıyor. Beni bilenler bilir. Türk Dünyasında bilinen  bir şairim. Bu Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün  kurduğu cumhuriyet sayesindedir. Eğer Cumhuriyet olmasaydı, taşradaki  Ahmet Ayazı kim bilirdi? Kim tanırdı?. Saraya çağırılıp da, okuma imkanım olur muydu.? Söylenecek tek söz, okumam imkansızdı.

       Bunu akıl fukarası muhtar bilmiyorsa ben söyleyeyim. Ülkemiz  paylaşılmış işgal altındaydı. Bize  sadece  iç Anadolu da Kayseri, Konya,  Yozgat, Eskişehir,  Ankara, Sivas  illerimiz kalmıştı. Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk ayaklarına çizmeyi  çekip, kolları sıvamasaydı.

       Saygı değer okurlarım; Cumhuriyetimizin ilk kurulduğu  yıllarda, Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk  nasıl bir demokrasi mücadelesi verdi ise, şimdi de aynı  mücadeleyi sayın  Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan vermektedir. Bir taraftan FETÖ cüler, bir taraftan PKK lılar, bir taraftan CORONAVİRUS salgını  memleketimizi kasıp kavururken,  Ak Parti eski muhtarı M. Şinasi Yılmaz  böyle bir konuyu gündeme nasıl  getiriyor? İnanın bir türlü aklım ermedi. . Farkında olmadan da  Ak Partiye gölge düşürüyor.

        Ben  hep dua  ederken “ Ya Rabbim Cumhurbaşkanımızı bir yanlışa düşürme diyorum. İnşallah  Allah duamı kabul eder de bir yanlışa düşürmez diyorum.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
( Eskimiş Bir Muhtarın Azizliği başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 27.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.