Arife günü kutlamak hayırlıdır derler.



Ne hacet izahata, hamdolsun farzımızdır

İnanç temel düstursa hayırlıdır Cumalar

Yeter ki kabûl ola, Rabbime arzımızdır

İbadet nefsi sarsa hayırlıdır Cumalar


 

Hep tevekkülen değil, emek üretim gerek

Okuyup öğrenmeli, cehalettir engerek

Ve dahi  salih niyet, dürüstlük esas erek

Hayat yalana darsa hayırlıdır Cumalar


 

Dinen de eşitliktir olmaz ise olmazı

Özgür yaşam tarzıdır solmaz ise solmazı

Bom boş bağnazlıktadır dolmaz ise dolmazı

Adalet mutlak arsa hayırlıdır Cumalar


 

Ey Müslüman icat et, keşfet projelendir

Azim ve ter düeti dağı taşı delendir

Çalışıp çabalayan en sonunda gülendir

Ar-ge topluma yârsa hayırlıdır Cumalar


 

Ey mümin cemaati bilime köle olun

Öncelikle mektebe, sonra camiye yolun

Bakmasını bilirsen mucize sağın solun

Kulda malûmat varsa hayırlıdır Cumalar


 


MCU

 

 

Elbet bizden bağımsız hayırlıdır Cumalar

Elbet sorgu sualsiz hayırlıdır Cumalar

Lakin şevkle daha bir hayırlıdır Cumalar

Lakin ilmen pür-i pir hayırlıdır Cumalar




Eser : Sami Yusuf - Ya Resulallah  - Arapça-İngilizce




Sami Yusuf kimdir?

Sami Yusuf, 18 yaşındayken dünyanın en prestijli müzik kurumlarından biri olan Londra Kraliyet Müzik Akademisi`nde bestecilik alanında çalışmalarını yürütmek için burs kazanmış genç bir müzisyendir.

Müzik her zaman için hayatında önemli bir yer tutmuştur.Temmuz 1980 dogumlu, Azerbaycan kökenli müzisyen bir ailede yetismis ve müzik hocalığını daha genç yaşlardan itibaren babası yapmıştır.

7 den 70 e değisik kültür ve millettlerden birçok hayranı olan Sami Yusuf sıcak ve sempatik tavırlarıyla da dinleyicilerinin beğenisini topluyor.

Müzik teorisi ve Orta Doğu makamları hakkında da çok geniş bilgilere sahip olan Sami Yusuf, davudi sesi, güçlü yorumu ile başta İngiltere olmak üzere Avrupa ve Uzakdoğu`da ciddi bir dinleyici potansiyeline sahip oldu.Sadece Türkiye'de değil, hemen hemen tüm islam ülkelerinde ve yanısıra Amerika, Avrupa ve Avustralya kıtasında büyük bir dinleyici potansiyeline hitab etmektedir.

Şöhreti kıtalara uzanan ünlü sanatçı, dini temaları ve toplumsal konuları müzik dili ile ifadelendirmesi bu anlatım biçimini kliplerle görsel ögelerle desteklemiş olması bu basarısında etkin rol oynamıştır.

Sami yusuf evrensel tınılara yer verdiği albumünü farklı dillerle seslendirmiş,bu sayede farklı kesimlere ve farklı milletlere hitab ederek çalışmalarına evrensel bir boyut kazandırmıstır. Kendine özgü tarzı, müziği, sesi ve pozitif kişiliği ile her gün yeni kitlelerin sevgisini kazanmaya da devam etmektedir.

( Hayırlıdır Cumalar başlıklı yazı MCU :) tarafından 15.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.