Aybar Bir Türk Yiğidi-2

Aybar Bir Türk Yiğidi -1-

Hanın köşesindeki masada oturan babayiğit pala bıyıklı orta yaşlı olan adam Aybar’ı dikkatle izliyor ve gülümsüyordu. Aybar hancıya dönerek.

-Ey hancı zararın neyse öderim, şöyle bir but ile ayran getir de karnımı doyurayım. Burada bulunanları güvenli bir yere götür, az sonra çıkacak cenkte zayi olmasınlar.

Hancı gülümseyerek.

-Yiğidim zararın ne önemi var, sen o imansızlara dersini verdin bu ödeme için yeterde artar. Ben hemen sana şöyle al al kızarmış butla ayranını getiriyorum.

Köşe masada oturan yiğit masadından kalkarak, Aybar’sın masasına gelerek.

-Oturabilir miyim yiğidim.

Aybars

-Buyur yiğidim buyur, buyur paylaşalım da muhabbete başlayalım.

-Eyvallah yiğidim. Seni seyrettim yaman bir yiğide benziyorsun tıpkı baban gibi yiğitsin.

Aybars babasını tanıdığını anlayınca sevinçle…

-Demek ki babamı tanıyorsun? Anlatsana senden de dinleyeyim.

-Elbette yiğidim namıyla cesaretiyle yiğitliği merhametiyle nama salmıştı. Zalim olan Altamış ile defalarca cenge girmiş her defasında af etmişti. En sonunda geniş ovaya bir han kuran Altamış zalimin her geçenden haraç almasına sinirlenen yiğit baban sefer düzenleyerek hanını düzenini başına yıkmıştı. Bundan sonra öcünü alamayacağını bilen Altamış, ona yenildiğini söyleyerek dostça yaklaşarak en sonunda sırtından vurdu. Ben o zaman 15 yaşlarında ya vardım yoktum dedemler Yörük beyleri anlatırken duydum. Gel gör ki yerleşik düzen olmadığından yardıma koşamadılar.

-Sağ olasın yiğidim adını bağışlar mısın?

-Adım yiğidim Alp er.

-Hoş geldin Alp er, senin de rahatını bozdum, gel gör ki imansızlar rahat durmuyor, rahatı huzuru bozuyorlar.

-Haklısın yiğidim haklısın. Az sonra bir bölük askerle gelirler.

-Ancak ecellerine gelir o imansızlar.

-Seninleyim yiğidim bundan sonra.

-Eyvallah yiğidim bu benim meselem, sen zarar gör istemem.

-Olur, mu yiğidim bizim meselemiz artık.

Hancı masayı donatı karınlarını doyurduktan sonra ufukta tozu dumana katarak ecellerine dörtnala gelen Bizans askerleri görünmeye başladı. Han kapısına çıkarak askerleri beklemeye başladılar.

Aybar Anlamı: Bayrak Taşıyan. Heybetli, görkemli, gösterişli, Korku Veren.


Mehmet Aluç

 

( Aybar Bir Türk Yiğidi-2 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.