Hayat Sana Uzat Ellerini İnsanlara Derken, Kelepçe Takayım Demiyor ki!

"Azizim" diyerek kendimle düşünüp konuşuyorum! Yazılmış hayatımız baksana satır satır, bizim için yaratılanlar önümüzde duruyor işte dizi dizi duruyor. Bu yazılanlar daha önce prova ederek oynadığımız yaşadığımız hayatın kameraya çekilmek için yaşanılmış anımız. Yazılan yazı, bir defa yazılıyor ve hiç değişmiyor, yaşanılması gerekiyor satır satır, adım adım. Farz etki sana gelecekten gelen hayatından bu hayatından gelen bir mektup, mektupta asıl merakın ne ise sana anlatılıyor, yürü adım at yaşa gör diyor. Bazen ben gibi sizlerde anlamıyorum yol ayrı yola doğru gidince
Aslında hayat karşımızdakine varıp hal hatır sorarak gönlünü alma anımız, sonrasına gelince karşılıklı iyilik sağlık, sağlık değilse dert ise karşılıklı, birbirine bağlılıkla derde karşı savaş çare arayış. Sonun da ben bunu hayatı böyle anladım. Sonrasında bolca selam kelam…
 
Hayat bizi biz hayatı tanımaya çalışırken, kaybettiklerimiz bizim için deneyim olurken, deneyimler kazanımlar, halden bilmeler gülümsemelerle zenginleşiyor, biraz absürt gelecek lakin böyledir. Beklediğimizin zamanı var ben fark ettim acele ederken gelmeyeni sıkmanın da gereği hiç yok. Beklenilen gelmeyince çekip gitmenin de gereği yok!
Düşünsene beklediğin yerini yurdunu terk ederek sana geliyor zordur terk ederek gelmek anla! Bekle yine heyecanla… Tüten ocağının ateşin yanık tutarak sönmeden sana gelecek ve gönlünü alarak geri dönecek, sadece kendini düşünme…Bak Şair ne demiş ne güzel demiş…
 
Bana yirmi yaşımda ateş saçan bir sevda,
İlk şiirime altından kanat veren o hülya
Ak saçlarım altında yine alev saçacak.
 
Milletinin ruhuyla feryat eden bir dudak
O şeyleri söyler ki çağlattığı gümüş ses
Asırların önünde nağmesini dindirmez.
 
Hiddet, tahkir hepsi boş!.. Her cefaya katlanan
Yine şair kalbinden başka bir kalp değildir;
Bu zayıf kalp en mağrur alınları eğiltir.
 
Şu dünyada bir büyük rüya gören kahraman
O kartala benzer ki en yangınlı şimşekler
Onun sisli ve korkunç yollarına nur serper.
 
Mehmet Emin YURDAKUL
 
 
Bir ırmak akarken bir ırmağa doğru geldiği yolda kumlara taşlara takılarak aşarak gelir sonra birleşir ve sonrasında kendi yatağından ayrılarak nehirle sonra denizle birleşir, yol çetindir! Zamanı gelince katmer katmer o tatlılığıyla açılır gönlünde… Bak işte her şey senin için önünde, at bir adım açılsın gülümsemeler gönlünde, dağıt o gülümsemeleri kalmasın içinde, kalırsa içinde çürütür seni günün birinde… Hayat sana uzat ellerini kelepçe takayım demiyor ki, ihtiyacın olanı sana az çabayla dağıtmakla insan varmakla hal hatır sor demen için sana sunuyor… Neşeyi sana sundum, sen almazsan bak yokluklar içinde kayboldun derken hayat, bu bakışlarınla niyetin ne kadar bayat, hayat sana sunmadım sana bunları nasıl olursun rahat diye sorar? Ne cevabın var söyle?
Mehmet Aluç
( Hayat Sana Uzat Ellerini İnsanlara Derken... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.