Üç şey demiş mi dememiş mi bu Napolyon zibidisi, onu net olarak bilemiyoruz. Belki bir kere dedi de duyanlar üçe çıkardı, belki de hiç demedi para, para para diye... Hem zaten para demez ki onun Fransızcasını söyler değil mi, neyse artık...


Hele de bu devirde parayı bir kalem geç, varsa yoksa kredi ve kredi kartı... Hanımlar ile erkeklerin de kartı var, onlara da zaten erken doğmuş gençler diyoruz... Bir zaman cebinde on on beş tane kartları olan arkadaşlarım vardı, şimdilerde bir, bilemedin iki kart ile idare ediyorlar...


Hedefi şaşırmayın sakın kredi kartınızı kullanırken. Üç bin lira aylık geliriniz varsa otuz bin limitli kredi kartı almayın canım. Sonra canınız çıkar, minimum ödenecek miktarını ödeyip ay atlatmaktan da başınızı alamazsınız. O borç bitmez, siz bitersiniz...


Birde yerlere yapışan ''Hacizlilere kredi.'' durumu var ki, sakın ha sakın, dolandırıcı onların hepsi... Siz siz olun maymunun yaptığı gibi yapın. Hani yutacağı maddeyi, çıkartabilir miyim diye arkasına götürüp de ölçermiş ya maymunlar.'' siz de bakın ödeyebilir misiniz, ona göre borçlanın...


Bu bankacı arkadaşlar artık her şeye kredi veriyorlar. Onlar belli zaten, ev kredisi, araba kredisi, ikinci el araba kredisi... Şimdilerde tatil kredisi, tatilden dönüş kredisi, tatile bir daha gidiş kredisi, motosiklet alacaksan kredi, bisiklet alacaksan kredi, Fransa Bisiklet Turuna gideceksen kredi, Afrika'ya safariye gideceksen kredi, Antarktika'ya gideceksen kredi, ama kredi kartı yok, çünkü Antarktika'da pos makinesi yok, kefilde istemiyorlar çoğu kredide artık. Ne demiş atalarımız ''Ben kefile kefil demem, kefil benim borcumu ödemezse.'' aman ha o da çok sorumluluk isteyen bir iş...


Bundan otuz sene önce bizim gençlik yıllarımızda bir Dıners Kulüp Kartı vardı, o da herkes de bulunmaz, sadece üst düzey şirket yöneticileri ve saygın devlet görevlilerinde olurdu. Şimdilerde millet birbirine hava atıyor kredi kartı ile ''Oğlum kredi kartının limiti kadar konuş.'' tamam anladık senin kredi kartı limitin oooooh dünyalar kadarda, her şeyi satın alıyorsun belki de o kredi kartı ile itibar sağlıyorsun dostların arasında da, o kredi kartı ile ahlak, namus, vicdan, doğruluk, dürüstlük alabiliyor musun? Bir de bunu sor bakalım kendine...

( Paranın Ne Önemi Var Mühim Olan Kredi Ve Onun Kartı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.