Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 27.09.2020
Okunma Sayısı : 1707
Yorum Sayısı : 4
Günün Yazısı

Bu Yazı 28.09.2020 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

FaceBook'da  #PeetMeNotLeave şiir maratonu diye çılgın bir akım başlatıldı.
En altta metnini verdiğim matbu bir yazı ile katılan katılana.
"Kim başlattı, bilen var mı?" diye sormuştum bir önceki paylaşımımda.
Bilen eden yokmuş. Yorum yapanlar da zaten bu akıma katılmayanlar.
Katılanlardan hiç ses çıkmamış.
Bu sebeple onları da bilmiyor kabul ediyorum.
------------------
Arkadaşlar, ben bu soruyu dikkatinizi bir noktaya çekmek için sordum.
İnternette kaynağı belli olmayan paylaşımlar yapılıyor uzun süredir ve sen de paylaş deniliyor. Bu da böyle bir örnek.
Kimse, "Benden bu işi yapmamı isteyen asıl kişi kim?" diye sordu mu acaba? Üstelik eli kalem tutan, aydın geçinen şair kesimine yönelikti bu seferki...
8 kişiyi açıktan bu akıma davet edeceksiniz. O da 8 kişiyi. Kartopu gibi yuvarlana yuvarlana büyüyecek.
İnsanları arkasını, önünü araştırmadan bir olaya sürüklemek bu kadar kolay olmamalı. Ama oluyor...
Üstelik katılan herkes, hangi mihraklarca hazırlandığını bilmediği bir yazıyı manifesto kabul ederek, kopyala - yapıştır yapıyor ve sayfasını 8 günlüğüne meçhul bir kaynağa hizmet ettiriyor.
Bu sayfanız size özel. Eviniz gibi bir şey. O evinizi kime söz veriyorsunuz acaba?
 
TEHLİKESİ NEREDE?
 
Şer mihraklarca toplum mühendislerine yaptırılan bu zincirleme paylaşımlarla, önce beyinler sorgusuz sualsiz emirleri uygulamaya alıştırılıyor.
"Bu paylaşımı genele açan kimdir, ne işe yarar, kime hizmet eder, mantığı neresinde, sonucu ne olur?" gibi sorgulamalardan uzak, ne emir verilirse yapan robotlara döndürülüyoruz.
Sonra da bir butonla harekete geçebilen sürü teki oluyoruz.
Darbe yapılan, kargaşa çıkartılan ülkelerde insanlar nasıl örgütlendirildiler ve meydanlara nasıl toplandılar, biliyor musunuz? İşte böyle internetten emir almaya alıştırıldılar ve yönlendirildiler.
Terör örgütleri de kullanıyor bu yöntemi. 6-7-8 Ekim olayları nasıl başlatıldı sanıyorsunuz?
Selahattin Demirtaş'ın bir tek twiti ile 10'dan fazla şehrin altı üstüne getirildi.
Dünyadaki en son örneğini söyleyeyim hemen. Belarus. İnternetten çağrı yapıldı ve ülke dakikasında karıştı.
Peki, ülkemiz için aynı tehlike var mı?
Görüyorum ki var.
Hani uyanık olacaktık?
 
Binaenaleyh, dört işlem değiliz, üzerimizde alıştırma yaptırmayalım.
Mücella Pakdemir
 
26.09.2020
.

Not: 10 Nisan 2013 tarihinde bu konuyla ilgili MENÜ – YER MİSİN, YEMEZ MİSİN? başlıklı bir yazı yazmıştım. Sitelerde ve iki İnternet gazetesindeki köşelerimde yayımlanmıştı.

--------------------------- 
ÇILGIN AKIMIN HAZIR MENÜSÜ
"Merhaba güzel dostlarım.  Dünya Şairler Grubu  (veya falanca şair) tarafından davet edildiğim  #PeetMeNotLeave şiir maratonunda, sekiz gün boyunca kendi şiirlerimi, fotoğraflarımı ve uygun eserlerimi yine bir şair arkadaşımı da davet ederek paylaşacağım. Dünya şairlerince başlatılan ve ben de  … günümde  Şair ….  davet ediyorum."
Der ve bu akıma katılması için her gün birinin ismini yazacağı 8 şairin ismini alt alta yazar. Sonra da şiirini paylaşır.

 

( Hazır Fikir Menüleri Kullanmanın Dayanılmaz Hafifliği başlıklı yazı M.Pakdemir tarafından 27.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.