ALİ İNCENİN ARDINDAN


 Ahmet AYAZ

              Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 26 Eylül 2020

 

        Bazıları ata sözlerini sevmez ama, ben ata sözlerini de, atalarımızı da çok severim. Bir  ata sözü var, yeri düşmüşken söyleyeyim. “At ölür meydan kalır, yiğit ölür şan kalır” Duayen gazeteci Ali İnce kardeşimizi ebediyete uğurladık,  arkasından bir kaç  güzel söz edip onun ile  anılarımı da tazeleyelim dedim. Başka da ne yapabilirim ki?

       19 Aralık 1989 yılında Kolejtepe Mahallesindeki  19  Mayıs Lisesinin bitişiğindeki Sosyal Hizmetler Lojmanında ikamet ettiğim, O, bir daha  gelmeyesice günlerde “Feride” kızımı trafik kazasında kaybettim. Lojman komşularımdan  Rahmetli Yaşar Torun, Ali Uysal, Ahmet Muhtar Kantar, Nadir Opan, İhsan Cebeci, Cemal Ateş, Hayri Taşkın, Mehmet Seymen başta olmak  üzere  diğer komşularım, akrabalarım, Bozgeyik ailesi tam 15 gün beni yalnız bırakmadılar. Rahmetli Yaşar Torun hemen hemen her akşam, İslami sohbetlerde bulundular. Evde ilk yalnız kaldığım gece “Feride’m” isimli şiirini yazdım ve Bugün Gazetesine götürdüm. Bugün Gazetesi İncioğlu İş Merkezinin alt katında idi. O sıralar hiçbir gazeteye köşe yazısı yazmıyordum. Ayrıca Gaziantep Basının da pek bilinen bir kimse değildim. Gazetenin imtiyaz sahibi Zeki Külekçi idi. Şiiri masanın üzerine  indirdim.

O  günkü masada oturan gazetede söz sahiplerinden birisiydi. Şiiri yayımlamak  istemediği gözlerinden okunuyordu. Burada adından söz etmeyeceğim, O kendini iyi bilir. Yüzüme baktı baktı baktı ses çıkarmadı ve bana hiçbir şey  söylemedi. Ali İnce ile yüz yüze ilk defa orada gelmiştik. O zamanlar adını da bilmiyordum. Bana şiiri  bırak da  git, yarın öğleden sonra buraya gel dedi. Ben için için ağlayarak oradan ayrıldım. Ertesi gün geldiğimde Feride’m Şiirini “Okumuş, nasıl duygulanmış ki; kendisi de bir şeyler yazarak, BİR BABANIN  FERYADI” başlığı altında şiiri yayımlamış.  Bu yazının üzerine bazı gazeteler de, Ahmet Ayazın Feride’’m  Şiiri basında yankılar yaptı sözleri ile yayımlamışlardı. Aradan bir kaç  gün geçmeden kızımın trafik kazasında öldüğü Samlı Hacı >Ökkeş Caddesine, hızlı  geçen motorlu taşıtların yavaşlaması için betondan bir engel yaptılar. Daha sonra Şahinbey Belediye Başkanı Yaşar Ağyüz’ün yurt dışına açık, 1065 kişinin katıldığı bir şiir yarışmada Feride’m şiiri ödüle layık görüldü.

       Daha sonra Şehitkamil Belediye Başkanı Rahmetli Ahmet Yılmazın Sosyal  İşler Müdürü Hülya Ufacık Hanım  Efendi bu şiiri okumuş beni telefonla  arayarak şiirlerini kitaplaştıralım diye izin istedi “Yankılı sesler” isimli şiir kitabını Hülya Ufacık Hanım  Efendinin destekleri ile beraber  yayımladık. Sözü edilen şiir kitabından, yanılmıyorsam 1000  adet bastırıp, kitaplardan  100 adet bana vererek,  kalan kısmını Gaziantep Çocuk Yuvası yararına  sattılar. Hülya Ufacık Hanımefendi benim kitap yayımlamama öncülük etmiş oldu. Bu gelişmelerin hepsine rahmetli Ali İNCE rehberlik etmiş oldu. Daha sonra uzun süre Orta okul 1. Sınıfta beraber okuduğumuz,  sınıf arkadaşım olan Halil Zor’un Ekspres Gazetesinde yıllarca beraber olduk. Kendisi Gazetenin yazı işleri müdürüydü. Haaa Feridem Şiiri geçen yıl da Bestekar_Solist Ayşe Atlı tarafından bestelenmiş ve Ali Duysak Beyin “İPEKYOLU” kültür  etkinliğinde okundu. Halen de sosyal medyada dinleyiciler tarafından dinlenmektedir.   Burada sözü daha fazla uzatmak istemiyorum. Ali  İNCE Kardeşimizi  24 Eylül 2020 günü Gaziantep Cem Evinden alarak, Gaziantep Asri Mezarlıkta ebediyete uğurladık. ALİ İNCE Işıklar içinde uyusun, mekanı cennet olsun diyorum. Kaynı Sayın İmam DOĞU ve yeğeni Zeynep  ÇELİK Hanımefendiye, ailesine ve bütün sevenlerine baş sağlığı diliyorum.

 

( Eli İncenin Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 26.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.