Adalet ne  yüce  bir  kavramdır ki ulusların  devamını, devletlerin bekasını sağlar..

Adaletin olmadığı bir  yerde   DEVLETİN  ADI  VARDIR  ve   adalet  yoksa  eğer  o  devlet yok  olmaya   mahkumdur.

Devletlerin yönetimleri,   liderlerin  özellikleri  ve  yönetim  yetenekleri  ile  doğru  orantılıdır. 

O  zaman bir  liderde   mutlak   bulunması  gerekli  olan özellikleri gözden  geçirmek  gerekir.

Bana göre,  öncelikle, ADALET, VİCDAN  VE  MANTIK...

Avustralya'da yaşayan Güney Afrikalı yazar ve akademisyen John C. Maxwell, bir liderde olması gereken 21 özellikten bahseder. Bunlar sırasıyla:

""Güven veren bir karakter,

Kendi mutluluğunu değil halkın mutluluğunu hedef alan bir karizma,  

Her şartta hizmete adanan bir hayat,  

Halkıyla çok iyi iletişim kurabilen bir hatip,

Ne  söylediği, ne planladığı ve ne yaptığını bilen ve bu yüzden halkı tarafından tereddütsüz takip edilen bir kişi,

Cesur,

Duyduğu şeylerin yarısına inanan, neye inanması gerektiğini bilen,

Önceliklere odaklanabilen,  

Cömert,

Ne istediğini bilen,

Hata yapma ihtimali olsa da risk  alabilen,

Çevresindekilere kulak verebilen,

Hayata olumlu bakan,  

Büyük sorunları çözmeye talip olan,

Geçim ehli,  

Sorumluluk alabilen,  

Kendine  güvenen,  

Disiplinli,

Hizmet etmeyi seven,

Öğrenmeye meraklı,

Vizyon sahibi olan bir insan..""  

Böyle sıralamış John Maxwell... 

Ve  etkin  bir ifade:

 Adaletin olmadığı yerde   ahlaktan  bahsedilemez. Montaigne.

Adaletsizliği işleyen,  çekenden  daha   sefildir. Eflatun. 

Adaletdsizliği adaletle yıkmak gerekir... Mahatma  Gandhi.

Adalet denilince  genellikle  eşitlik   düşünülür, farklı  bir  düşünüş  belki  ama  "adalet   eşitlik  değildir" 

Peki  nedir  adalet? 

Herkesin  hak  ettiğini  almasıdır.

Örneğin: 

Yıllarını eğitimine   vermiş bir kişinin HAK  ettiği bir makama  gelmesi  beklenirken, kendisinden  daha  az  eğitim almış ehil  olmayan bir  kişinin  o  makama  atanması   tabii ki adaletli bir  uygulama  değildir.

Burada  liyakat  yani layık olma durumu  ortaya  çıkıyor. O  makamı hak etmeyen kişinin gerekli sorumluluğu  üstlenemeyeceği  ve  vicdana  dayalı    mantıklı  kararlar  veremeyeceği  var sayımı ile olayların akışında   ve  sonucunda beklenen  olumlu  durumlar  oluşmayacaktır.

Buradan  çıkarılacak sonuç:  ADALETİN  OLMADIĞI  YERDE  BAŞARIDAN  DA   SÖZ  EDİLEMEZ...

Devlet yönetiminde  de  öyledir. 

Bir kişi,resmi belge  veya  gayri  resmi gerekli  donanımlara  haiz  değilse  ve  politik  ucuz manevralarla  hasbel  kader   yönetime gelmişse,  başarı  hayaldir.

Bu  gün ülkemizin uçurumun kenarında  oluşu  bu  yüzdendir.

Selam  ve  saygılarımla,

Yurdagül Alkan.

 

( Adalet Adalet Adalet başlıklı yazı Gülalkan tarafından 25.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.