Birkaç Mısra Şiirin Anlaşılması İçin Tahlille Gülümseme Çabam.2

İktisadi Düşünceler Tarihi Final Çalışma Soruları | UniBilgi - Üniversite  Bilgi Platformu

Okurken şiirleri, manasının derinliğinden sevgiyle anlatımında, sevgiyle bakışının hoşluğundan zevk alırken, adeta başım dönüyor bir hoş oluyorum,  dokunan mısraların elleri, gönlüme dokunurken mısra mısra mana ile sevinçle mutluluklarla bahar esintileri kaplıyor içimi! Bunu kendi düşüncemle açıklamaya çalışırken,  şiir okuyanlarında aynı duyguyu hissettiğinden eminim. Bunu yazmamda ki ilk önceliğim sizlerin de aynı tadı, az alan varsa aynı tadı tatmasını hissetmesi içindir, içine de birkaç fikir düşünce serperek, anlatmaya çalışacağım anladığım, anlatabildiğim kadarıyla. Buna yorumla katılmanızı sizden de beklerim. Üstat Cahit Sıtkı Tarancı’nın eserinden bir iki satırın okurken, muhteşemliğine hayran kaldım, bir iki gülümsemeyle bende dokunayım dedim sizlerin gönüllerine, gerçi şiirlerin her mısrası muhteşem, yazının sonunda şiirin tamamını yazınca sizde hayran kalacaksınız.

 

“Bir güvercinin kanadında okşuyorum
Göklerin maviliğini
Serçelerin cıvıltısıyla siniyor içime
Ağaçların yeşilliği
Bulutların ipek gölgesi
Çocukların yüzünde ışıldıyor.”

Cahit Sıtkı Tarancı

 

Okşamak, aşkla sevenlerin insanı hayatı sevenlerin işidir, üstelik bu bir kuş güvercin olursa, bu sevginin aşkın bir Level yani bir üst basamağına çıkılmış halidir. Güvercini gökyüzüne, özgürce uçması için gönderirken gökyüzünün maviliğini sevdiğimden onu da okşamış oluyorum. Güvercine az önce yüklediğim sevgim, onun kanatlarını daha neşeli çırpmasına neden olurken, sevgim gökyüzünde dağılarak yankılanarak etrafa yayılıyor. Ondaki bu sevgi ile kanat çırpışındaki, sevincini gören minicik serçeler o şen neşeli halleriyle ötüşleriyle eşlik ediyorlar. Bu kuşların ötüşündeki ahenk, gökyüzünde uçan güvercinin kanat çırpışındaki sevginin okşayıcı sesi, gökyüzünden yeryüzüne kuşları ağaçları ormanları kaplarken, bulutların da raks eder gibi eşliğinin altında, o ipeksi gölgesini almış olduğu sevgimden nasibini alırken, o şen masum yalanı dolanı, kaçanı kovalayanı, çalanı, vermemeyi… Bilmeyen sadece gülen çocukların, masum yüzlerinde ışıldarken çiçekleri gülümsemeleri neşeyi gönüllerine işliyor yüzlerinde açtırıyor.  İşte aşkla sevgiyle bir dokunuş ve âlemi kaplayan bir neşe mutluluk ve sevinç, geç mest olarak seyret ve izle.

BUGÜN HAVA GÜZEL

 

Bugün hava güzel

Bugün içim içime sığmıyor

Annemden mektup aldım

Memlekette gibiyim

Allaha çok şükür karnım tok;

Elimi uzatsam kahve fincanı dudaklarımdadır

Kuşlar kaçmıyor benden;

Bir güvercin kanadında okşuyorum

Göklerin maviliğini.

Serçelerin cıvıltısıyla siniyor içime

Ağaçların yeşilliği.

Bulutların ipek gölgesi

Çocukların yüzünde hışırdıyor.

Çember çeviriyorum çocuklarla beraber

Elime çember almadan.

Düşüncelerimi nura gark eden güneşe sor

Bu Nisan rüzgârı da şahadet eder,

Bütün insanları kardeş biliyorum,

Cümlenin sağlığına duacıyım.

Şayet ölürsem,

Helalleşmeye vakit kalmadan

Hatırdan çıkarmayın beni;

Dünyaya benden selâm olsun,

Her nefes alıp verişiniz.

Cahit Sıtkı Tarancı
 ( 1910 - 1956 )

 

 

Bizden de bin selamlar olsun sizin gibi aşk mutluluk dolu yürekleri taşıyarak dağıtanlara. Sizler ne dersiniz yorumlarınızla bilmem, ben geri kalanın sizlerle beraber okurken aynı duyguları yaşamaya devam edeceğim Rabbim izin verdiği sürede, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Birkaç Mısra Şiirin Anlaşılması İçin... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 24.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.