Bu şehir her mevsim canlı, her zaman duygulu. Her zaman özgür, Her zaman kadın gibidir.
Yazın cilveli günlerinin ardından, kış geldiğinde sokaklarına sessizlik çöker.
Görüntüler daha da netleşir ve insanı hayal kurmaya teşvik eder.
Zaman durur, yaşamın temposu yavaşlar.
Sıradan görüntülerle bile İzmir insanı, mutlu olmaya hazırdır.
Yüzünde hep bir gülümseme vardır. Gözleriyle değil yüreğiyle görür.
Oturur Kordon’da seyir teraslarına, şalını omuzuna sarar, elinde mis gibi kokan bir çay ve seyrine doyamadığı güneşi batırır çayını yudumlarken.
Kadını tek başına eğlenirken, erkeği davetsiz misafir değildir.
Doyumsuz görüntülerin ve renklerin oluşturduğu cümbüş, bir gölge gibi süzülen martılar, yavaş yavaş giden vapurlar, moraran tepeler ve ağır ağır uzaklaşan bulutlarla birlikte yavaşça yerinden kalkar ve huzur dolu evinin yolunu tutar.
İzmir, hayran olunası bir yer.
Özellikle sonbaharda sanki her şeyden ve herkesten kaçan insanların sığınağı, dostluğun zirvesinde sohbetlerin yapıldığı bir mekân gibi.

Benim vazgeçemeyeceğim demli bir çayın keyifli yudumu gibi.


https://www.facebook.com/hulya.turk.169


Hülya Türk BOYACIOĞLU
( İzmir... Namı Diğer Özgürlük başlıklı yazı HÜLYA TÜRK tarafından 24.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.